مدیران خودروعصر اعتبار

تصویب مصوبات کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی

عصر ساختمان- در جلسه ی شورای برنامه ریزی و توسعه ی استان اصفهان مصوبات کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی و مصوبات کارگروه تخصص استاندارد و اجرای طرح تدوین و انتشار نقش زنان ایثارگر استان اصفهان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به تصویب رسید.

تصویب مصوبات کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در یکصدوهفتاد و چهارمین جلسه ی شورای برنامه ریزی و توسعه ی استان اصفهان، با تصویب اجرای طرح تدوین و انتشار نقش زنان ایثارگر استان اصفهان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، اظهارداشت: باید به این طرح بعنوان یک طرح شاخص اهمیت داده شود چرا که کار مهمی است که تا به امروز مغفول مانده و باید امروز به نقش مهم زنان پرداخته شود و به نسل آینده انتقال یابد.
    استانداراصفهان با بیان اهداف این طرح، اظهارداشت: ثبت و ضبط خاطرات زنان ایثارگر استان، شناسایی زنان ایثارگر و تشکیل بانک اطلاعاتی زنان ایثارگر استان ، شناسایی زنان نخبه و هنرمند این عرصه در قشرهای مختلف هنری و فرهنگی کارهای خوبی است و مستلزم این است که منابع مالی آن تامین گردد.
    رسول زرگرپور با اشاره به ایثار همسران شهدای مدافع حرم، اظهارداشت: برای ارج نهادن به این عزیزان و مادران و همسران شهدای دفاع مقدس و اینکه این طرح برای مدیریت استان مهم تلقی می شود، شورای برنامه ریزی استان اجرای این طرح و تامین مالی آن را به تصویب می رساند.
    در ادامه ی جلسه استانداراصفهان به مصوبات کارگروه تخصصی استاندارد اشاره شد و با تاکید بر استاندارد سازی مصالح ساختمانی، اظهارداشت: کارگروه مصالح ساختمانی زیر مجموعه ی شورای فنی استان، دستورالعمل و شیوه نامه ای تهیه و جهت طرح در شورای برنامه ریزی استان ارائه می کند.
    زرگرپور با بیان اینکه ایران روی دو کمربند زلزله خیز آلپ-هیمالیا و کمربندی خشکسالی قرار گرفته است، اظهارداشت: استان اصفهان نیز در محدوده ی متوسط قرار گرفته است و بر همین اساس استاندارد سازی مصالح ساختمانی اهمیت ویژه ای دارد.
    وی وضعیت مصالح ساختمانی را نامطلوب خواند و گفت: مصالح ساختمانی در دو قسمت قابل کنترل است یک در زمان تولید و دیگری در زمان مصرف که باید کنترل و استانداردسازی شود.
    استانداراصفهان با بیان اینکه ارزیابی کیفیت و استاندارد در زمان تولید باید از سوی اداره کل استاندارد پیگیری شود، افزود: واحدهای رسمی و نشان دار توسط استاندارد بررسی و کنترل می شود ولی متاسفانه مصالح ساختمانی توسط تعدادی از واحدهای غیراستاندارد و غیر رسمی نیز تولید می شود که باید تدابیر لازم اندیشیده شود.
    رسول زرگرپور با بیان اینکه کنترل مصالح ساختمانی در زمان مصرف در دو بخش پروژه های عمرانی و شخصی صورت می گیرد، افزود: در پروژه های عمرانی هیچگونه بهانه ای برای کنترل مصالح ساختمانی وجود ندارد چرا که همه ی موارد تحت اختیار دستگاهها است و باید کنترل لازم صورت گیرد که مصالح استاندارد مصرف شود و شورای فنی تنها مرجع کنترل ساختمان های دولتی است.
    زرگرپور ادامه داد: در مورد پروژه های شخصی نیز بر اساس تقسیم بندی استانداردهای مقررات ملی ساختمان ها باید کنترل شود و بر همین اساس باید سطح دامنه ی پروژه های حیاتی و مهم تعیین گردد که حتما مصالح استاندارد بکارگرفته شود و شورای فنی نیز باید در این زمینه کنترل لازم را داشته باشد.
    وی با تاکید بر اینکه باید در خصوص ساختمان های دولتی آسیب شناسی صورت گیرد که فرایند کاملی طی شود، اظهارداشت: در ساختمان های غیردولتی باید با همکاری اداره کل راه و شهرسازی بازه ی زمانی مشخص شود که پروژه های حیاتی، خیلی مهم، مهم مشخص شوند و سپس مکانیزم و فرایندی طراحی شود که این روند حتما کنترل شود.
    رسول زرگرپور با بیان اینکه باید فرایند طراحی شده در شورای فنی طی یکماه آینده جمعبندی و برای تصویب به شورای برنامه ریزی بیاید و مبنای کار قرار گیرد، افزود: تدوین استاندارد و سپس نظارت و کنترل این فرایند باید مورد توجه قرار گیرد.
    استانداراصفهان به عدم استاندارد برخی از آسانسورهای ساختمانهای دولتی نیز اشاره کرد و افزود: موارد بحرانی مورد توجه اداره کل استاندارد باید طی 20 روز آینده رفع مشکل شوند و پس از این مدت اداره کل استاندارد نسبت به پلمپ آسانسورها اقدام خواهد کرد.
    گفتنی است در این جلسه پس از بحث و بررسی، مصوبات کارگروه زیربنایی و شهرسازی استان به تصویب رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار