مدیران خودروعصر اعتبار

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) اعلام کرد

ساخت آزادراه خرم‌آباد-اراک با بالاترین کیفیت

عصر ساختمان- فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی آزادراه خرم‌آباد-بروجرد، گفت: ۱۲ پروژه به همت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در دست اجرا است که برخی از این پروژه‌ها در شرف تکمیل است.

ساخت آزادراه خرم‌آباد-اراک با بالاترین کیفیت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، سردار سرتیپ پاسدار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در بازدید از پروژه‌های این قرارگاه در استان لرستان اظهار داشت: آزادراه خرم‌آباد- اراک، راه‌آهن درود – خرم‌آباد، سد ایوشان، سد تاج‌امیر، سد مشعوره، خط انتقال آب خرم‌آباد، سد و نیروگاه رودبار و غیره از جمله پروژه‌های قرارگاه در این استان است و در مدت چهار سالی که قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در پروژه‌های عمرانی در استان لرستان فعالیت می‌کند، تحول عظیمی در استان لرستان ایجاد شده است و انتظار می‌رود که همه مسئولان استان دست در دست هم تلاش کنند که مشکلات را رفع تا زودتر به نتیجه برسیم.

    سردار عبداللهی در بازدید از طرح آزادراه خرم‌آباد - اراک اظهار داشت: طول این آزادراه در مسیر امروزی ٢١۰ کیلومتر است اما قطعه احداث‌شده در این پروژه از خرم‌آباد تا اراک در مسیر آزادراهی حدود ١٣5 کیلومتر است که اگر این مسیر را در دو قطعه در نظر بگیریم یعنی از خرم‌آباد تا بروجرد حدود ٣۰ کیلومتر و در کل مسیر حدود 35 کیلومتر کاهش مسیر داریم.

    وی افزود: این پروژه با مشارکت وزارت راه و شهرسازی و قرارگاه انجام می‌شود که سهم وزارت راه 40 درصد و 60 درصد هم سهم قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) است.

    فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) افزود: آن چیزی که برای ما اهمیت دارد بحث ایمنی در پروژه‌ها است، امروزه آزادراه‌هایی که در دنیا ساخته می‌شوند به بحث زیست‌محیطی توجه بیشتری دارند؛ لذا آزاد راه خرم‌آباد- اراک که سه باند رفت و سه باند برگشت دارد از بهترین آزادراه‌های کشور است و با کیفیت بالا ساخته می‌شود.

    سردار عبداللهی گفت: پیش‌بینی انجام‌شده در بحث تردد در این آزادراه در مرحله اول حدود 25 تا 30 هزار دستگاه است که این عدد در زمان اوج تردد شاید به45 تا 50 هزار دستگاه هم برسد و این حجم بسیار بالایی است.

    پیشرفت 70 درصدی آزادراه خرم‌آباد- بروجرد

    سردار عبداللهی اذعان کرد: پروژه آزادراه خرم‌آباد تا بروجرد که قطعه اول است کار اساسی و پایه آن در حال انجام است و دستگاهی که کار پایه را انجام می‌دهد پیشرفته‌ترین دستگاه دنیا است و این پروژه تقریباً 70 درصد و کل پروژه حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که ‌در سال 97 قطعه اول آن به بهره‌برداری می‌رسد و قطعه بعدی از بروجرد به سمت اراک کارهای عملیات خاکی آن در حال آن در حال انجام است و سعی ما بر این است که اگر مشکلات مالی آن حل شود در موعد مقرر پروژه را بتوانیم به بهره‌برداری برسانیم.

    سردار عبداللهی افزود: اجرای 10 کیلومتر تونل، بیش از ٢ کیلومتر پل و آبراهه و دارا بودن 6 باند رفت و برگشت از ویژگی‌های این طرح آزادراهی است که در طرح این آزادراه حدود ٣5 میلیون تن خاکبرداری و خاکریزی و حدود ٧٨۰ هزار تن آسفالت اجرا خواهد شد.

    سردار عبداللهی تصریح کرد: نکته مهمتر این آزادراه اینکه فقط قطعه خرم‌آباد به اراک نیست؛ در واقع ما باید کریدور جنوب کشور را به آب‌های آزاد وصل کنیم و تا شرق کشور چیزی حدود دو هزار کیلومتر است و یک کریدور شمال غرب هم به شرق و جنوب کشور وصل می‌شود که از ویژگی‌های بسیار خوب این آزادراه است.

    اشتغال 5 هزار 5۰۰ نفر در پروژه‌های قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) در استان لرستان

    فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با بیان اینکه بالای ٩۰ درصد نیروهایی که در این پروژه‌ها کار می‌کنند بومی استان هستند افزود: استان لرستان از خیلی از استان‌های دیگر عقب‌تر است و بیشترین آمار بیکاری در این استان وجود دارد حال با این شرایط در پروژه آزادراه و راه‌آهن که توسط قرارگاه خاتم صورت می‌گیرد حدود 3500 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند و در مجموعه کل پروژه‌های قرارگاه حدود 5500 نفر فعالیت می‌کنند که این یک آمار بالایی است و این برای ما یک وظیفه است چون ما پاسدار نظام هستیم و با روحیه انقلابی و جهادی به کار خودمان ادامه خواهیم داد.

    سردار عبداللهی فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) عنوان کرد: در پروژه آزادراه خرم‌آباد به اراک  ١٣ جبهه کاری فعال هستند که در حوزه خاکبرداری، خاکریزی، تونل، تولید بیس، ساب‌بیس، تولید بتن و پل‌های مختلفی که هست فعالیت دارند.

    وی افزود: این پروژه دارای پیچیدگی‌های خاصی مثل عبور از ارتفاعات، ناپایدار بودن زمین و حرکت‌های زمین است که ما از همه این موارد عبور و مسائل فنی را نهایی و تکمیل کردیم و این پروژه در حال فعالیت است.

    طولانی‌ترین تونل‌های کشور در آزادراه خرم‌آباد - اراک

    سردار عبداللهی ادامه داد: طول تونل‌های این پروژه  از حیث آزادراهی و راه جزء اولین تونل‌ها در کشور است که طول هر دهانه این تونل حدود  3 هزار و 400  متر است و در مجموع طول دو دهانه آن حدود 6/5 کیلومتر است که این تونل با عرض و ارتفاع و مقطع خیلی بالایی ساخته شده است. معمولاً برای  چنین تونل‌هایی یک زمان 6 یا 7 ساله در نظر می‌گیرند که با لطف خداوند موسسه حرا قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) ظرف مدت کمتر از دو سال کاری این تونل راه انجام داده است.

    پروژه آزادراه خرم‌آباد- اراک بزرگترین پروژه کشور

    فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: پروژه آزادراه خرم‌آباد به اراک یکی از بزرگترین پروژه‌های کشور است.

    وی افزود: در کل شرایط ساخت آزادراه با راه‌های معمولی تفاوت دارد و تفاوت دیگر این آزادراه، مشارکت با وزارت راه و شهرسازی می باشد و قرارگاه خاتم سعی بر آن دارد که در تمام پروژه‌ها از بهترین و باکیفیت‌ترین مصالح استفاده شود که بعداً از هزینه‌های اضافی بر پروژه تحمیل نشود.

    سردار عبادالله عبداللهی تأکید کرد: وقتی یک مجموعه‌ای با این عظمت می‌‌خواهد یک پروژه بسیار بزرگی را شروع کند انتظار می‌رود که مسئولان استانی با همکاری یکدیگر مشکلات را حل کنند و برای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) که منابع مالی در ردیف دوم قرار دارد  بتوانیم با روحیه و انگیزه کاری و با عشق مردم به کار خود ادامه دهیم.

     

    محرومیت‌زدایی در کنار سازندگی توسط  قرارگاه خاتم(ص) در استان لرستان

    سردار عبداللهی بیان داشت: با توجه به محرومیت‌زدایی این منطقه، اولین اولویت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در این پروژه‌ها پرداخت حق و حقوق مردم است که در استان لرستان از لحاظ محرومیت‌زدایی کارهایی مثل ساخت مسجد، راه، مدرسه، اورژانس و هر چه که نیاز مردم بوده بر اساس اولویت، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) به نحوه احسنت انجام داده است.

    فرمانده قرارگاه افزود: چالش‌های پیش روی کارهای عمرانی، چالش تأمین منابع مالی است که این در کشور طبیعی است اما قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با این چالش‌ها خیلی مواجه نیست و تا جایی که بتوانیم تلاش خواهیم کرد تا افزایش اشتغال را در پروژه‌ها داشته باشیم.

    سردار عبداللهی تصریح کرد: سد تاج امیر هیچ ردیف اعتباری برای آن لحاظ نشده و با هزینه کامل قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در حال انجام است و وضعیت این پروژه در حال خاکریزی در بدنه سد است.

    افتتاح بخشی از زیرگذر بهارستان خرم‌آباد تا پایان سال 96

    سردار عبداللهی در مورد زیرگذر بهارستان شهر خرم‌آباد افزود: از مسئولان استان لرستان انتظار می‌رود اگر پروژه‌ای را تعریف می‌کنند، ردیف بودجه‌ای هم برای آن در نظر بگیرند اما با این توصیف در مورد زیرگذر بهارستان، قرارگاه به خاطر مردم این پروژه را تحویل گرفته که با وجود نبود بودجه، قرارگاه خاتم(ص) با جدیت شروع به کار کرده است و با سرعت کار در حال پیشرفت است که تا پایان سال 96 یک قسمت از این پروژه افتتاح می‌شود.

    بازدید فرمانده قرارگاه  سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) از بیمارستان 550 تخت‌خوابی خرم‌آباد

    سردار عبداللهی در بازدید از بیمارستان 550 تخت‌خوابی شهرستان خرم‌آباد گفت: موسسه جوادالائمه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) پروژه ساخت بیمارستان در خرم‌آباد را که خرداد ماه سال 96 شروع به کار کرده بر عهده گرفته است و این پروژه حدود 60 هزار مترمربع زیربنا دارد و از 14 بلوک تشکیل شده است و تقریباً دارای 550 تخت است که حدود 16 هزار مترمربع تا الان پیشرفت داشته است.

    وی در مورد مشکلات مالی این پروژه افزود: این پروژه به علت کمبود منابع مالی به کندی پیش می‌رود و طبق زمان‌بندی که قرارگاه خاتم برای این پروژه در نظر گرفته است می‌بایست هر ماه مبلغ 20 میلیارد تومان در اختیار داشته باشد که بتوانند کار را پیش ببرد اما متأسفانه در این پنج ماهه گذشته حدود دو میلیارد و 400 میلیون تومان پرداخت شده است که این مبلغ در این پروژه ناچیز است  و با این وضعیت مالی، کار خیلی سخت پیش می‌رود.

    اشتغال 200 هزار نفر در پروژه‌­های قرارگاه سازندگی خاتم‌­الانبیاء(ص) درکشور

    فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در مورد پروژه‌هایی که در کشور توسط این قرارگاه انجام می‌شود عنوان ‌کرد: این پروژه‌ها در کشور بسیار زیاد هستند اما ما در 10 حوزه بزرگ فعالیت داریم و  برنامه‌ریزی قرارگاه  خاتم‌الانبیاء(ص) با سیستم دولت هماهنگ‌شده است و اعتقاد قرارگاه بر این است که بر اساس اولویت پروژه‌ای که پیشرفت فیزیکی بالایی دارد آن پروژه را به ثمر برساند که مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

    سردار عبداللهی افزود:  در سال 95 قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) 60 پروژه را مورد هدف خود قرار داد که همه این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیدند و در سال 96 نیز قرارگاه، 57 پروژه بزرگ که پروژه‌های مهمی برای کشور هستند را هدف خود قرار داده که در 6 ماهه اول سال روند پیشرفت این پروژه‌ها رضایت‌بخش است و با مشکلات مالی که در کشور وجود دارد ما با قدرت و توان کامل به کارمان ادامه خواهیم داد که بتوانیم این پروژه‌ها را به سرانجام برسانیم.

    وی افزود: در بحث اشتغال با توجه به شعار سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال» تقریباً چند وقت گذشته کارخانه فولاد میانه به بهره‌برداری رسید که در سال حدود یک میلیون تن به ظرفیت فولاد کشور اضافه می‌شود و حدود 400 نفر به صورت مستقیم و نزدیک به 1200 نفر به صورت غیرمستقیم در این پروژه مشغول به فعالیت شده‌اند.

    سردار عبداللهی گفت: مجموع نیروهایی که در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در کل کشور مشغول به فعالیت هستند به صورت مستقیم 200 هزار نفر می‌باشند.

    فرمانده قرارگاه عنوان کرد: پروژه روان‌آب‌های غرب کشور، یکی از عظیم‌ترین پروژه‌های کشور است که در این پروژه حدود 10/3 میلیارد مترمکعب آب جمع‌آوری می‌شود و این پروژه در طول 1460 کیلومتر در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و ایلام اجرا می‌شود و حدود 10 هزار نفر در این پروژه به صورت مستقیم مشغول به کار هستند.

    سردار عبادالله عبداللهی اظهار داشت: بزرگترین پروژه‌هایی که برای کشور خیلی اهمیت دارد پروژه ستاره خلیج فارس است که ظرفیت تولید این پروژه فرآوری 60 میلیون لیتر در روز یعنی 360 هزار بشکه در روز می باشد و بزرگترین پروژه میعانات گازی جهان است که در اوج کاری حدود 17 هزار نفر در آن مشغول به کار هستند. فاز اول این پروژه در سال 95 به بهره‌برداری رسیده است که تا الان حدود 3 میلیارد لیتر تولید فرآورده داشته است که از این مقدار حدود 800  لیتر بنزین و مابقی آن گازوئیل و نفت سفید بوده است که با اتمام این پروژه صاحب  60 میلیون لیتر فرآورده می‌شویم که 37 میلیون لیتر بنزین است و با این وضعیت علاوه بر خودکفا بودن، صادرکننده بنزین هم خواهیم شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار