مدیران خودروعصر اعتبار

ارائه گزارش چشم‌انداز، رویکردها و برنامه‌های کلان کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر

عصر ساختمان- گزارش چشم‌انداز، رویکردها و برنامه‌های کلان کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران توسط رئیس این کمیسیون در صحن شورا ارائه شد.

ارائه گزارش چشم‌انداز، رویکردها و برنامه‌های کلان کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، صبح امروز در پانزدهمین جلسه شورای شهر تهران محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گزارش این کمیسیون در خصوص رویکردها و برنامه‌های کلان کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ارائه کرد.

    طبق گفته علیخانی در این گزارش شهر تهران دارای 751 کیلومتر مربع مساحت می‌باشد و روزانه 18 میلیون و 600 هزار سفر در شهر تهران انجام می‌شود که از این میان 11 میلیون و 300 هزار سفر سهم حمل و نقل عمومی شهر تهران می‌باشد. 

    به گفته علیخانی 61 درصد از سفرهای انجام شده در سطح شهر تهران سهم حمل و نقل عمومی با متوسط 25 دقیقه زمان هر سفر برای افراد می‌باشد.

    علیخانی در گزارش خود بر این نکته تاکید کرد که تعداد سفرهای انجام شده روزانه در سطح شهر تهران 36 درصد متعلق به سفرهای شغلی، 16 درصد آموزشی، 14 درصد تفریحات، 16 درصد خرید و 18 درصد سفرهایی با عنوان هیچ سرخانه می‌باشد.

    وی در توضیح سفرهای هیچ سرخانه تاکید کرد که سفرهایی که ابتدا و انتهای آنها از خانه یا محل کار نباشد شامل این سفرها می‌باشد.

    در بخش دیگری از این گزارش علیخانی به موضوع مترو در حمل و نقل شهر تهران پرداخت و با تاکید بر اینکه 7 خط مترو در سطح شهر تهران به صورت مصوب وجود دارد گفت: خطی که از آن به عنوان خط 8 مترو تعبیر می‌شود و شامل فرودگاه امام خمینی و در ادامه شهر پرند می‌باشد در حقیقت ادامه خط یک مترو تهران است و تعبیر خط 8 برای این مسیر اشتباه است.

    وی تعداد ایستگاه‌های مترو در سطح شهر تهران را 175 ایستگاه و سهم قطار شهری از کل جابه‌جایی درون شهری را 18 درصد عنوان کرد.

    وی در خصوص سهم اتوبوسرانی در حمل و نقل عمومی شهر تهران گفت: 21 درصد از جابه‌جایی‌ها سهم اتوبوسرانی است که از طریق بیش از 6 هزار اتوبوس فعال در سطح شهر تهران انجام می‌شود.

    عضو شورای شهر تهران در خصوص نقش تاکسیرانی در جابه‌جایی مسافران در سطح شهر تهران نیز گفت: سالانه قریب به 1.5 میلیارد مسافر توسط ناوگان تاکسیرانی جابه‌جا می‌شود و سهم تاکسیرانی در حمل و نقل عمومی 22 درصد می‌باشد.

    علیخانی در خصوص فعالیت موتورسیکلت‌ها در سطح شهر تهران گفت: حدود 3 درصد از حمل و نقل انجام شده در سطح شهر تهران توسط موتورسیلکت انجام می‌شود و بیش از 3 میلیون و یکصد هزار موتورسیکلت شماره‌گذاری شده در سطح شهر تهران وجود دارد.

    وی تعداد کل موتورسیکلت‌های فعال در سطح شهر تهران را بالغ بر یک میلیون و 230 هزار موتورسیکلت عنوان کرد.

    رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در بخش دیگری از گزارش خود به موضوع پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهر تهران اشاره کرد و ضرورت انتقال پایانه‌ها به خارج از شهر را مورد تاکید قرار داد.

    علیخانی در بخشی از گزارش خود به موضوع پارکینگ‌ها در سطح شهر تهران اشاره کرد و گفت: تعداد فضای پارک حاشیه‌ای تحت پوشش 15 هزار می‌باشد و فضای پارک تامین شده توسط شهرداری با مشارکت بخش خصوصی بالغ بر 50 هزار می‌باشد.

    وی در گزارش خود بر این نکته تاکید کرد که براساس بررسی‌های انجام شده می‌توان از طریق دریافت 2 هزار تومان بابت پارک حاشیه‌ای هر خودرو روزانه حدود 24 هزار میلیارد تومان درآمد پایدار برای شهر تهران ایجاد کرد.

    در ادامه علیخانی در خصوص زیرساخت‌های مناسب برای تعدیل نابرابری‌ها و تامین همگانی حقوق شهروندی به ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی، توسعه حمل و نقل انسان‌محور و دوستدار طبیعت و همچنین هوشمندسازی سیستم حمل و نقل شهر تهران تاکید کرد.

    در بخش دیگری از این گزارش علیخانی به موضوع بدهی‌های شهرداری تهران پرداخت و گفت: 30 هزار میلیارد تومان بدهی از دوره گذشته مدیریت شهری به این دوره به ارث رسیده است، 30 هزار میلیارد تومان هم پروژه ناتمام داریم و باید حرف آقای نجفی شهردار را اصلاح کنم که گفته بودند 22 هزار میلیارد تومان بدهی جهت تکمیل پروژه‌ها نیاز داریم چرا که فقط برای تکمیل پروژه‌های مترو تهران 22 هزار میلیارد تومان نیاز است و حدود 8 هزار میلیارد تومان هم برای پروژه در دست مناطق و سایر معاونت‌ها نیاز داریم.

    علیخانی در خصوص منابع مستمر جهت درآمدهای پایدار به ضرورت توجه به منابعی از جمله درآمد حاصله از پارک حاشیه‌ای شهر تهران، عوارض تردد شهروندان در سطح شهر تهران و پیگیری سهم شهرداری از جرایم رانندگی در سطح شهر تهران اشاره کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار