مدیران خودروعصر اعتبار

حمایت سازمان برنامه و بودجه از مسکن اجتماعی و نوسازی بافت فرسوده

عصر ساختمان- معاون رئیس جمهور اظهار داشت: اولویت دولت در بخش مسکن حمایت از مسکن اجتماعی، حمایتی و روستایی و همچنین احیای بافت فرسوده است.

حمایت سازمان برنامه و بودجه از مسکن اجتماعی و نوسازی بافت فرسوده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، محمد باقر نوبخت در حاشیه جلسه بررسی طرح های ریلی پروژه های اقتصاد مقاومتی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در جلسه امروز 5 طرح ریلی زیرمجموعه پروژه های اقتصاد مقاومتی مورد ارزیابی قرار گرفت اظهار داشت: در این جلسه بررسی شد که چقدر کار انجام شده و چه میزان از پروژه ها باقی مانده و امسال باید این 5 طرح به بهره برداری برسد.

    نوبخت افزود: پروژه اول طرح راه آهن تهران- همدان بود که این طرح درش حال حاضر افتتاح شده و خط آهن به همدان رسیده است ضمن اینکه این مسیر تا سنندج ادامه خواهد داشت. طرح دوم پروژه راه آهن ملایر – کرمانشاه بود که تست گرم آن انجام شده و در آینده نزدیک شاهد افتتاح رسمی این خط خواهیم بود.

    به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه مشب پروژه خط آهن قزوین – رشت نیز مورد بررسی قرار گرفت که این پروژه نیز در حال احداث است و پس از اتمام یک خط آهن دیگر نیز به انزلی و سپس به آستارا احداث خواهد شد تا با توجه به تکمیل خط آهن آستارا (جمهوری آذربایجان) – آستارا (ایران) خط آهن قزوین – رشت نیزبه کریدور شمال به جنوب و جمهوری آذربایجان متصل خواهد شد.

    سخنگوی دولت همچنین از بررسی راه آهن مراغه – ارومیه در جلسه امروز خبر داد و افزود: این خط آهن نیز به زودی افتتاح خواهد شد. در مسیر میانه به بستان آباد و سپس به تبریز نیز پروژه ها در حال اجراست که با تکمیل آن مسیر ریلی فعلی تهران- تبریز کوتاه تر خواهد شد. امیدواریم بتوانیم گزاررش پیشرفت این طرح ها را به رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور گزارش بدهیم.

    وی در پاسخ به سئوالی ردر خصوص مسکن اجتماعی تصریح کرد: برای این موضوع نیز امروز جلسه ای تشکیل و توافق شد تا با توجه به اولویت های بخش مسکن شامل مسکن اجتماعی، مسکن حمایتی و مسکن روستایی  اقداماتی انجام گیرد و باید به روند ساخت 200 هزار مسکن روستایی دست یابیم ضمن اینکه با توجه به اهمیت بهسازی بافت فرسوده سازمان برنامه و بودجه موظف به حمایت مالی از این موضوع است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار