مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی:

سامانه پایش سلامت حمل قیر در کشور راه‌اندازی شد

عصر ساختمان- رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ضمن تشریح اقدامات آن مرکز در حوزه قیر و آسفالت از راه‌اندازی آزمایشگاه قیر کشور و همچنین سامانه پایش سلامت حمل قیر خبر داد و گفت: متأسفانه در حال حاضر شاهد هستیم که در بارگیری قیر عده‌ای با هدف سودجویی، قیر را با پسماندها محلوط می‌کنند که به آن اصطلاحا قیر غیر استاندارد می‌گوییم، راه‌اندازی سامانه پایش سلامت حمل قیر روشی است که می‌تواند به این مشکل رسیدگی کند.

سامانه پایش سلامت حمل قیر در کشور راه‌اندازی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، وزارت راه و شهرسازی محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در نهمین همایش ملی قیر، آسفالت و ماشین‌آلات که صبح امروز در محل آن مرکز برگزار شد با اشاره به اینکه این کنفرانس محل تعامل صنعت‌گران و دستگاه‌های اجرایی است گفت: در سال‌های اخیر مصوبات مناسبی اخذ شد، مصوباتی همچون مصوبه هیئت دولت در مورد PG ، ابلاغیه راه‌ها و ابلاغ حمل قیر با تانکرهای دو جداره از جمله مصوبات مهمی بوده‌اند که در حیطه وظایف مرکز در سال‌های اخیر به تصویب رسید.

    شکرچی‌زاده افزود: اردیبهشت سال جاری به دستور وزیر راه و شهرسازی مسئولیت کیفیت کارخانه‌های قیر به مرکز سپرده شد و در این راستا اقدامات مناسبی انجام گرفت.

    رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اقدامات مرکز تحقیقات را در 11 محور تشریح کرد و گفت: تشکیل کارگروه پالایشگاه قیر، راه‌اندازی سامانه اطلاعات قیر و آسفالت که اطلاعات جامعی را برای مدیران و مجریان فراهم می‌کند و در افزایش بهره‌وری مؤثر است  و همچنین برگزاری کارگاه‌های  آموزشی بخشی از اقدامات مرکز است.

    وی در بیان سایر اقدامات مرکز خاطرنشان کرد: سامانه جانمایی امولوسیون‌های قیرساز در سطح کشور. ایجاد شبکه آزمایشگاهی مجهز قیر که در حال حاضر 20 کارخانه فعال هستند، استفاده از فناوری‌های نو، انجام پروژه‌های تحقیقاتی، تجهیز و راه‌اندازی آزمایشگاه قیر کشور و راه‌اندازی سامانه پایش سلامت حمل قیر از جمله اقداماتی است که در حال حاضر در مرکز انجام شده است.

    شکرچی‌زاده گفت: متأسفانه در حال حاضر شاهد هستیم که در بارگیری قیر عده‌ای با هدف سودجویی، قیر را با پسماندها محلوط می‌کنند که به آن اصطلاحا قیر غیر استاندارد می‌گوییم، راه‌اندازی سامانه پایش سلامت حمل قیر روشی است که می‌تواند به این مشکل رسیدگی کند.

    وی در پایان از فعالیت‌های پژوهشگران و دانشگاهیان که در آزمایشگاه‌های مختلف مرکز در حال تحقیق و پژوهش هستند تشکر و قدردانی کرد.

    گفتنی است در مراسم فوق عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، خیراله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، صنعتگران و پژوهشگران حضور بهم رساندند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار