مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد

نقش ژئوپلتیک ایران در منطقه خاورمیانه

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقش تاثیرگذار حمل ونقل زمینی برای بار و مسافر در کشور گفت: برنامه‌ریزان و سیاستگذاران کشور باید با استفاده از دست آوردهای دانش بشری و کشورهای پیشرو و با تکیه بر توان داخلی نسبت به افزایش سهم کشور درحمل و نقل منطقه‌ای و حتی بین المللی اقدام نمایند.

نقش ژئوپلتیک ایران در منطقه خاورمیانه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از میزان، عباس آخوندی در همایش نهم قیر و آسفالت کشور که صبح امروز برگزار شد بیان کرد: امروزه یکی از نمادهای توسعه همه جانبه و پویایی اقتصادی کشور گسترش راه‌ها و صنعت راهسازی است و علی رغم برنامه های چند سال اخیر، توسعه سایر اشکال حمل ونقل مثل توسعه حمل ونقل ریلی، توسعه و نوسازی حمل ونقل هوایی نیز افزایش سهم حمل ونقل دریایی، سهم حمل و نقل جاده ای در جابه جایی کالا و مسافر نسبت به انواع دیگر حمل و نقل همچنان پیشتاز بوده و لزوم توجه به این امر به دلیل لزوم حفظ سرمایه های ملی انجام شده در گذشته ضروری است.

    وی در خصوص شرایط راه‌های ارتباطی در کشور افزود: با توجه به پهناور بودن کشور وجود راه‌های ارتباطی فراوان و همچنین گسترش شهرسازی و شهرنشینی طی سال‌های اخیر لزوم بهره گیری از فناوری های نوین در صنعت راهسازی، تولید و اجرای آسفالت و نیز قیر به عنوان ماده اولیه این صنعت حائز اهمیت است.

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقش ژئوپلتیک ایران در منطقه خاورمیانه گفت: نقش ژئوپلتیک ایران در منطقه خاورمیانه برنامه ریزان و سیاست گذاران کشور را بر‌ آن داشته تا با استفاده از دستاوردهای دانش بشری و کشورهای پیشرو و با تکیه بر توان داخلی نسبت به افزایش سهم کشور در حمل و نقل منطقه ای و حتی بین المللی اقدام نمایند.

    آخوندی تصریح کرد: توسعه موزون و عدالت محور ، حمل و نقل سریع و ایمن همانند سایر ابعاد زندگی بشر هنگامی تبلور پیدا می کند که به صورت ناظمند و به صورت منطقه علمی پایه ریزی شده باشد در این فرایند علمی و نظامند است که نقش و جایگاه شبکه راه‌ها در توسعه پایدار و اقتصاد جوامع تجلی می یابد. در این میان روسازی راه‌ها به جهت صرف هزینه های زیاد درموقع احداث راه و نیز تعمیر و ارائه آن برای ارائه یک سرویس مطمئن و پایدار جزو سرمایه های ملی محسوب شده و جزو سرمایه گذاری هایی است که به عنوان یک پس انداز و هدیه از نسل‌های گذشته به نسل‌های آینده خواهد بود.

    وی دراین باره تاکید کرد: تغییر رویکرد روش‌های موجود طراحی و اجرا به سمت طراحی بادوام و با عمر زیاد یک اقدام مهندسی خواهد بود چرا که درحال حاضر افراد و موسسات زیادی در سراسر دنیا به تحقیق و آموزش در شاخ‌های مختلف علم روسازی مشغول هستند که نتیجه تلاش‌های آن منجر به ایجاد شبکه های به هم پیوسته ای شده که مرز جغرافیایی نمی شناسد و هنوز نقش حمل ونقل زمینی برای بار و مسافر نقش تاثیرگذار و درمواردی بدون جایگزین است.

    وی با اشاره به وجود سازمان ها و نهادها در کشور اظهار کرد: با توجه به وجود سازمان‌ها ، نهادها و شرکت‌های گوناگون متخصص در این زمینه صنعت قیر و آسفالت می تواند در جهت پیشرفت راه و راهسازی ایران و چه بسا صدور دانش فنی به سایر کشورها گام بردارند.

    وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: از متولیان صنعت قیر درخواست می‌کنیم تا نسبت به آبادانی ایران زمین از طریق احداث و نگهداری راه‌های اصلی و فرعی نقش تاریخی خود را ایفا نمایند.

    وی در ادامه یادآور شد: از مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی می خواهم تا با استفاده از اندوخته های دانش بشری و فراهم نمودن زمینه همکاری با مراکز تحقیقاتی سایر کشورها نسبت به ارتقا دانش ماشین آلات تولید، حمل و اجرای پروژه های راهسازی اقدام نموده و از طریق برگزاری دوره های آموزش تخصصی زمینه به کارگیری نیروهای آموزش دیده و دارای صلاحیت حرفه ای در تمام سطوح مربوطه اقدام کنند.

    آخوندی بیان کرد: تعریف و اجرای پروژه های تحقیقات کاربردی متناسب با نیازهای اجرایی صنعت راهسازی و قیر و‌ آسفالت و توجه به هزینه‌های چرخه عمر در طراحی پروژه‌های راهسازی و با استفاده از تمام ظرفیت های موجود در دانشگاه‌ها و سایر مراکز تحقیقاتی اقدام موثری نمایند.

    وزیر راه و شهرسازی در خصوص اهمیت به روزرسانی نشریات و دستور العمل‌های تخصصی تصریح کرد: به روزرسانی نشریات و دستورالعمل‌های تخصصی گام موثری در پیاده سازی نتایج تحقیقاتی دارد و استفاده از فناوری‌های نوین که استفاده از فناوری های نوین یا از طریق توسعه درون زا و یا فناوری های وارداتی با توجه به کاهش اعتبارات عمرانی می تواند با افزایش عمر و کاهش هزینه های ساخت و نگهداری نقش بسزایی داشته باشد.

    وی در انتها خاطر نشان کرد: این گردهمایی و رویداد ملی و نمایشگاه تخصصی آنکه با حضور دانشجویان و دانشگاهیان محققین ، پیمانکاران ، مشاوران ،‌ پالایشگاه ها و تولیدکنندگان قیر خالص و قیرهای امولسیونی ، ‌تامین کنندگان ماشین الات و تجیهزات در حوزه قیر و آسفالت و راهسازی به صورت سالانه برگزار می شود فرصتی است تا پیشرفت مداوم این صنعت در حوزه های مختلف در طول یکسال مورد مداقه قرار گرفته و امیدواریم نتایج مباحث کارشناسی و تخصصی آن درا جرای پروژه ها مورد استفاده قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو