مدیران خودروعصر اعتبار

فرونشست زمین، یک زلزله خاموش است

عصر ساختمان- در کارگروه مخاطرات زلزله، لغزش لایه‌های زمین، ابنیه، ساختمان و شهرسازی از بحران کمبود آب به عنوان عامل اصلی نشست و فرونشست زمین یاد شد.

فرونشست زمین، یک زلزله خاموش است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، کارگروه مخاطرات زلزله، لغزش لایه‌های زمین، ابنیه، ساختمان و شهرسازی به ریاست حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان و با حضور منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری، محمدرضا هزاره مدیرکل نظارت و ارزیابی سازمان زمین‌شناسی کشور و اعضای این کارگروه از دستگاه‌های اجرایی مختلف در اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد.

    غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان در ابتدا با توجه به قانونی بودن مصوبات این کارگروه و ضرورت تشکیل آن در دوره‌های زمانی و بر اساس ضرورت به دستور کار این جلسه اشاره داشت و گفت: در این جلسه گزارشی از نشست و فرونشست زمین در استان، فرونشست اراضی جنوب فرودگاه شهید بهشتی و شهر گلشهر، فرونشست قنات و ساختمان‌های محله مون در اردستان و مخاطرات کوه مجاور روستای پرمه حیدرآباد در بخش چنارود چادگان گزارشاتی ارائه می‌گردد که لازم است راهکارهای لازم جهت رفع این مخاطرات و مشکلات توسط دستگاه‌ها و کارشناسان ارائه گردد.

    وی با اشاره به معین بودن اصفهان برای استان تهران در مواقع ضروری و خطرات طبیعی اظهار کرد: استان اصفهان به عنوان معین پایتخت در مواقع ضروری و مخاطرات طبیعی لازم است تا آمادگی لازم را در مواقع بحران داشته باشد و اقدامات پیشگیرانه را جهت رفع بحران و مشکلات موجود در سطح استان اعمال نماید.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان با توجه به نظر کارشناسان و اساتید دانشگاه حاضر در جلسه مصرف بیش از حد آب را عامل وقوع این نشست‌ها و فرونشست‌ها در مناطق مختلف دانست و گفت: فرونشست، یک زلزله خاموش است که باید اطلاع‌رسانی و آموزش‌های لازم جهت مصرف بهینه آب‌های زیرزمینی به عموم و کشاورزان داده شود.

    منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری با تأکید بر انجام مصوبات این کارگروه توسط دستگاه‌های عضو، از دستگاه‌های مربوطه خواست تا ضمن مشارکت، پیگیری لازم جهت رفع مشکلات پیش رو را نموده و با ارائه پیشنهادات و راهکارهای لازم برون‌رفت از این مسائل را مطرح نمایند.

    وی افزود: همه اعضا موظف هستند تا به صورت نقطه‌ای برای مناطق مورد نظر مطالعه و پیگیری نمایند و راهکارهای علاج بخشی در هر حوزه ارائه گردد.

    محمدرضا هزاره مدیرکل نظارت و ارزیابی سازمان زمین‌شناسی کشور، بحث بحران آب در کشور را بسیار جدی اعلام کرد و گفت: در بحث بحران آب اعلام آلارم کرده‌ایم که در حال حاضر جدی‌ترین بحران در سطح جهان است و لازم است تا مردم با عواقب مصرف بیش از حد آب و حفر چاه‌های غیرمجاز آشنا شوند.

    در پایان ضمن ارائه راهکارهای مطالعاتی و پیشگیرانه کوتاه‌مدت و بلندمدت توسط دستگاه‌های عضو، از جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای خواسته شد تا آموزش لازم به کشاورزان و عموم مردم را برای مصرف بهینه آب و جلوگیری از هدر رفت آب و خالی شدن سفره‌های زیرزمینی ارائه نمایند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار