مدیران خودروعصر اعتبار

گرمایش ایده آل

آنچه سیستم گرمایش از کف به شما هدیه می دهد

عصر ساختمان- باافزایش روز افزون جمعیت و همچنین کاهش منابع انرژی، مصرف بهینه انرژی امری بدیهی می باشد. در این راستا نقش سیستم های گرمایشی بهینه ساختمان ها و مجتمع های مسکونی در کنترل و بهینه سازی مصرف انرژی مهم و قابل تامل می باشد. سیستم حرارتی گرمایش از کف که انتقال حرارت به صورت تشعشعی (تابشی) سهم زیادی در فرآیند گرمایشی آن دارد‏‏‎، در مقایسه با سایر سیستمهای حرارتی نه تنها در صرفه جویی و بهینه سازی مصرف انرژی بلکه در مقوله رفاه و آسایش ساکنان ساختمان ها دارای نقاط قوت بسیاری می باشد.

آنچه سیستم گرمایش از کف به شما هدیه می دهد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، در این مطلب سعی داریم از ویژگی های گرمایش از کف که طی سالهای گذشته جایگاه خود را بین طراحان و کارفرمایان پروژه های ساختمانی باز کرده است صحبت کنیم.سیستمی که در نهایت گرمایشی ایده آل را برای ساکنین به ارمغان خواهد آورد.
    از دیگر ویژگی های گرمایش از کف ثابت بودن حرارت در کلیه نقاط ساختمان است. بعلت جرم بسیار پوشش کف ساختمان در صورت هر گونه قطع برق و یا عوامل دیگر که باعث توقف حرارت دهی مرکزی باشد ، مدت زمان سرد شدن آپارتمان بسیار طولانی تر از سایر روشها می باشد . در این سیستم ابتدا مدت زمانی طول می کشد تا کف زمین به درجه حرارت مطلوب برسد ، ولی پس از گرم شدن این حرارت به صورت باثبات تری در طول مدت زمستان مورد استفاده قرار خواهد گرفت
    مهندسان سازه و معماری نیز به عنوان کسانی که در نهایت وظیفه طراحی یک پروژه را برعهده خواهند داشت نیز از سیستم گرمایش از کف به خاطر امتیازات ویژه که برای انها در امر طراحی به ارمغان خواهد آورد استقبال می کنند. بعلت استفاده از یکنوع لوله با سایز پائین و همچنین حذف عبور لوله های تاسیساتی از روی یکدیگر ( که عموما باعث بالا آمدن کف واحدها و پر کردن کف در زمان ساخت می شود ) ضخامت سقف به مقدار زیادی کاهش می یابد. این امر ضمن کم کردن وزن ساختمان ( و در نتیجه استقامت بیشتر آن ) موجب افزایش ارتفاع سقف واحدها نیز می شود و این مقبولیتی است که این روش بین معماران از خود به جا گذاشته است. در کنار تمام این ویژگی ها صرفه جویی در انرژی ، آزادی عمل در اجرای دکوراسیون داخلی واحدهای مسکونی، اداری و تجاری و تامین هوای با کیفیت را نیز به ویژگی های این سیستم باید افزود.
    اما در کنار مزیت های هر سیستم قطعا معایبی هم وجود دارد که نباید از بیان آنها به سادگی عبور کرد.بالا بردن درجه حرارت پکیج در زمان شروع به کار این سیستم در حدی است که باعث صدماتی به لوله کشی های ساختمان می شود.این امر عمدتا در زمان خروج ساکنین و ورود مجدد به ساختمان رخ می دهد.
    از دیگر معایب استفاده از سیستم گرمایش از کف انتشار غبار به دلیل جریان هوای گرم رو به بالا می باشد که البته این امر بیشتر در بین کاربران ایرانی به عنوان یک دغدغه مطرح می شود و آن هم به دلیل فرهنگ ایرانیان و استفاده از فرش به عنوان کف پوش ساختمان است و به نوعی بزرگ نمایی است که خیلی روی آن مانور داده شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو