مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

پل طبیعت تهران به عنوان جاذبه برتر کشورهای جهان اسلام

عصر ساختمان:معاون معماری و شهرسازی معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر پل طبیعت تهران یکی از کاندیداهای جاذبه های برتر کشورهای جهان اسلام قرار گرفته و تا مرحله نیمه نهایی هم پیش رفته است.

پل طبیعت تهران به عنوان جاذبه برتر کشورهای جهان اسلام
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از مهر، پیروز حناچی ظهر امروز در جلسه کمیسیون ماده پنج در استانداری خوزستان اظهار کرد: در استان خوزستان هستیم استانی که تحولات بسیاری را پشت سر گذاشته و به واسطه این تحولات به شکل مضاعف دچار مشکلاتی است که الآن باید آنها را کاهش داده و حل کرد.

    وی با اشاره به اینکه فضای ساخت و ساز کشور فصل مشترک لوایح تصویبی کمیسیون ماده پنج است، گفت: اگر در مصوبات کمیسیون ماده پنج منابعی را برای شهروندان به ارمغان می آوریم باید شفافیت را نیز در این مصوبات مدنظر داشته باشیم. هر تصمیمی که در این کمیسیون گرفته می شود باید قابل انتشار باشد.

    معاون معماری و شهرسازی معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تکیه بر مزیت ها و تبدیل آنها به قابلیت و فرصت برای شهر برای ما دارای اهمیت بسیار زیادی است. مزیت اصلی برای شهر اهواز رودخانه کارون است و سرمایه گذاری و تبدیل آن به قابلیت منحصر به فرد شهر برنامه ای است که همیشه باید به عنوان یک مسئله محوری مورد توجه قرار بگیرد.

    حناچی بیان کرد: امروزه ساختمان های بلند و تجاری در شهرها می توانند برخی از دارایی های شهر باشند ولی ثروت آن شهر محسوب نشده و  در دراز مدت تولید ثروت چندانی برای شهر نخواهند داشت. در حقیقت ثروت اصلی جذابیت های یک شهر است که مردم و در واقع ثروت دائمی را به سمت شهر گرایش می دهد.

    وی عنوان کرد: همواره باید این مسئله را مدنظر داشت که چه تصمیماتی می توان گرفت تا مردم کشور شهر اهواز را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند. در تهران تصمیمی برای احداث پل طبیعت گرفته شد که نتیجه خرد جمعی و مسابقه بین پل سازان ایرانی است.

    معاون معماری و شهرسازی معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: پل طبیعت تهران به طول 250 متر و دو اتوبان را به هم وصل می کند. هنگام ساخت این پل جاذبه هدف اول بوده و خوشبختانه مردم بسیاری آن را به عنوان مقصد انتخاب کنند.

    حناچی یادآور شد: می توانیم با استفاده از خرد جمعی، حداکثر بضاعت نیروهای متخصص و با مدیریت صحیح آن یک کار بسیار خوب را انجام و تحویل مردم داد. چنین کارهایی با استقبال بیشتری مواجه می شود.

    وی خبر داد: در حال حاضر پل طبیعت تهران یکی از کاندیداهای جاذبه های برتر کشورهای جهان اسلام قرار گرفته و تا مرحله نیمه نهایی هم پیش رفته است.

    معاون معماری و شهرسازی معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: در دزفول معماری منحصر به فردی داریم که در جهان بی نظیر است ولی باید بررسی کرد که چقدر از این معماری در شهرهای تاریخی دزفول و شوشتر باقی مانده است. همچنین خانه معین التجار اهواز نیز یکی از ظرفیت های خوب معماری سنتی در این شهر است.

    حناچی با اشاره به اینکه باید برای صنایع تصمیم گیری درستی داشته باشیم، تصریح کرد: برخی از صنایع باید حفظ شوند ولی برای شهر آلودگی ایجاد نکنند. تحقق این مسئله با ارائه مأموریت جدید به ساختمان های صنعتی امکان پذیر است. به عنوان نمونه در لندن نیروگاه برق را به مرکز موزه هنرهای معاصر شهر و نیروگاهی در آلمان را نیز به یک مرکز فرهنگی تبدیل کردند.

    وی با اشاره به اینکه تجارب بسیاری در دنیا از جایگزینی صنایع وجود دارد، گفت: اهواز از شهرهای صنعتی است که این پتانسیل جایگزینی را دارد. به هر حال باید با توسعه حمل و نقل و تغییر برخی کاربری های صنعتی باعث متمرکز شدن جمعیت شویم.

    معاون معماری و شهرسازی معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: طرح جامع شهر اهواز نیز باید هرچه سریع تر تصویب شود. این طرح اهمیت بسیار بالایی دارد و متأسفانه در حال حاضر با عارضه ای به نام تراکم فروشی مواجه هستیم.

    وزارت راه و شهرسازی مسئله را تحت عنوان در جستجوی هویت شهر را در بسیاری از مراکز استان دنبال کرده و نتیجه تحقیقات خود را در شهر اهواز در قالب کتابی با همین عنوان به استاندار خوزستان تقدیم کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار