مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر عامل شرکت مهندسین مشاور سرمایه‌گذاری مسکن گفت:

جای خالی روش‌ های نوین ساخت در پروژه‌های میان درآمدی

عصر ساختمان- امید شفیعی با تاکید بر اینکه گروه سرمایه گذاری مسکن به عنوان یکی از انبوه‌سازان بزرگ کشور روش‌های نوین ساخت را در دستور کار قرار داده است، گفت: در صنعت ساختمان نوآوری و خلق ایده یک موضوع اجتناب ناپذیر است.

جای خالی روش‌ های نوین ساخت در پروژه‌های میان درآمدی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از بانک مسکن، وی با بیان اینکه با گذر زمان و بروز معضلات زیست محیطی، اتلاف انرژی، افزایش قیمت ساخت و ساز و سایر موارد باید به تدریج روش‌های نوین ساخت جایگزین روش‌های سنتی شوند افزود: قطعا ساخت و سازهای سنتی در آینده پاسخگوی محیط و شرایط جدید نخواهد بود بنابراین از هر فناوری و تکنولوژی جدید ساخت باید استقبال شود.

    مدیرعامل شرکت مهندسین مشاور سرمایه گذاری مسکن، استحکام بنا، افزایش ایمنی، سرعت ساخت، کاهش قیمت تمام شده، افزایش راندمان در نتیجه به کارگیری یک فناوری نوین و بهینه سازی مصرف انرژی را از جمله فرصت‌های پیش روی روش‌های نوین ساخت و ساز عنوان کرد و گفت: البته به کارگیری هر کدام از این پارامترها در روش‌های نوین ساخت و ساز بسته به نوع اقلیم متغیر است.

    شفیعی افزایش تقاضا نسبت به عرضه مسکن را از دیگر عوامل موثر و ضروری در توسعه ساخت و سازها با روش‌های نوین اعلام کرد و افزود: پیش بینی افزایش جمعیت طی سال‌های آینده به تدریج منجر به رشد تقاضا در بخش مسکن می‌شود که لزوم حرکت در جهت افزایش سرعت ساخت و ساز را بیش از پیش می‌کند.

    این فعال در صنعت ساختمان ادامه داد: بزرگترین نقشی که رونق ساخت و ساز را در بر دارد کاهش هزینه ساخت بنا است که ارتباط بسیار زیادی با سرعت ساخت مبتنی بر روش‌های نوین دارد.

    وی با بیان اینکه فرآیند ساخت و ساز به 4 بخش معماری، سازه، مکانیک و برق قابل تقسیم است گفت: هر چهار گروه در این فرآیند به فناوری‌های نوین وابسته‌اند و نمی‌توان گفت که حتی یکی از این فرآیندها به فناوری‌های نوین نمی‌تواند وابسته باشد.

    مدیرعامل شرکت مهندسین مشاور سرمایه گذاری مسکن افزود: در شرایطی هستیم که منابع فسیلی در حال نابودی هستند و در این شرایط ناگزیر به مدیریت انرژی با به کارگیری تجهیزات گرمایشی و سرمایشی نوین و استفاده از متریالی که منتج به کاهش اتلاف انرژی می‌شوند، هستیم.

    وی با تاکید بر ضرورت تحول در اجزا و پوسته ساختمان‌ها از طریق توسعه روش‌های نوین ساخت گفت: دستیابی به این اهداف در قالب به کارگیری روش‌ها و فناوری‌های نوین هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا است. (IOT)، بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش هزینه‌ها امکان پذیر

    شفیعی با بیان اینکه در ساخت و ساز به روش‌های نوین وضعیت مناسب و رضایت بخشی در کشور نداریم اظهار کرد: در حال حاضر روش‌های نوین ساخت صرفا در برج‌ها و ساختمان‌های بسیار لوکس از جمله پروژه‌های ملی با ابعاد گسترده یا پروژه‌های شخصی لوکس به کار گرفته می‌شوند و جای خالی روش‌های نوین ساخت و ساز در بازار مسکن به معنی عام و پروژه‌های میان درآمدی کاملا احساس می‌شود.

    مدیرعامل شرکت مهندسین مشاور سرمایه گذاری مسکن طولانی شدن مدت ساخت پروژه‌ها را یکی از عوامل ساخت و سازهای سنتی عنوان کرد و گفت: هر چند استفاده از روش‌های نوین ممکن است هزینه‌های جاری پروژه را برای سرمایه گذار و سازنده افزایش دهد اما به دلیل افزایش سرعت ساخت نسبت به روش‌های سنتی، سر جمع هزینه‌ها در پروژه‌های نوین کمتر خواهد بود چرا که با طولانی شدن مدت ساخت، افزایش دستمزد نیروی کار و سایر هزینه‌ها، هزینه ساخت نیز افزایش خواهد یافت.

    وی خواستار هماهنگی دستگاه‌های ذی ربط و ارائه آموزش های لازم در زمینه اجرا و کاربرد فناوری‌های نوین به سازندگان و عوامل موثر در ساخت و ساز شد و گفت: باید توجه داشت که هر پروژه‌ای در کلاس خود باید از یک سیستم و فناوری نوین خاص تبعیت کند که این نیاز به آموزش دارد.

    مدیرعامل شرکت مهندسین مشاور سرمایه گذاری مسکن درباره روش‌های ساخت پروژه‌های گروه سرمایه گذاری مسکن نیز گفت: تلاش شده در پروژه‌های جدید این شرکت که در شورای سرمایه گذاری و خدمات مشاور مطرح می‌شود از روش‌های نوین ساخت استفاده شود.

    شفیعی افزود: بخشی از به کارگیری روش‌های نوین در صنعت ساختمان به تولید و بخشی نیز به نگهداری اطلاق می‌شود چرا که استفاده از فناوری‌های نوین در فرآیند نگهداری می‌تواند به حفظ سرمایه ملی کمک کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار