مدیران خودروعصر اعتبار

مالمیر خبر داد:

همدان پایتخت گردشگری آسیا در سال ۲۰۱۸

عصر ساختمان- مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با بیان اینکه همدان در سال ۲۰۱۸ به‌عنوان «پایتخت گردشگری آسیا» انتخاب شده است، گفت: «تأمین زیر‌ساخت‌ها، افزایش جذب گردشگر خارجی و رونق صنایع‌دستی مهم‌ترین اهداف این اداره‌کل در سال ۲۰۱۸ و هم‌زمان با برگزاری این رویداد بین‌المللی است».

همدان پایتخت گردشگری آسیا در سال ۲۰۱۸
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از شرق علی مالمیر، مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان، با بیان این مطلب اظهار کرد: «در اجلاس وزرای گردشگری کشورهای آسیایی، پیشنهاد انتخاب همدان به‌عنوان «پایتخت گردشگری آسیا» از سوی جمهوری اسلامی ایران ارائه شد که مورد موافقت اعضای این اجلاس قرار گرفت و نیمه دوم ژانویه 2018 (دو ماه و نیم دیگر) با حضور وزرای گردشگری ٣٤ کشور آسیایی مراسم افتتاحیه این رویداد بین‌المللی در همدان برگزار خواهد شد».

    او تصریح کرد: «پیش‌تر نیز همدان به‌عنوان میزبان نشست اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری انتخاب شده که پاییز سال آینده استان همدان میزبان این رویداد بین‌المللی با حضور 500 عضو از 146 کشور دنیا نیز خواهد بود».

    مالمیر با تشریح سوابق فرهنگی‌- تاریخی این استان و جاذبه‌های گردشگری و ظرفیت‌های بی‌نظیر همدان در حوزه‌هایی مانند گردشگری زمستانی، تصریح کرد: «برگزاری رویداد‌های بین‌المللی می‌تواند نقش مهمی در معرفی ظرفیت‌ها و فرصت‌های گردشگری استان همدان به‌عنوان یکی از کهن‌ترین استان‌های کشور داشته باشد».

    او افزود: «همدان با دارابودن آثار فرهنگی- ‌تاریخی بی‌نظیر همچون هگمتانه و ظرفیت‌های گردشگری به‌ویژه گردشگری طبیعی می‌تواند میزبان شایسته‌ای برای رویداد‌های بین‌المللی باشد».

    مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان یادآور شد: «تأمین زیر‌ساخت‌ها، افزایش جذب گردشگر خارجی و رونق صنایع‌دستی مهم‌ترین اهداف این اداره‌کل در سال 2018 و هم‌زمان با برگزاری این رویداد بین‌المللی است تا از این طریق بتوانیم سهم بیشتری از بازارهای بین‌المللی گردشگری کسب کنیم».

    او همچنین به انتخاب تبریز به‌عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2018 اشاره کرد و افزود: «تصمیم‌گیران انتخاب این دو شهر به این دو عنوان با هم متفاوت هستند، اما نتایج انتخاب به‌عنوان میزبان یک رویداد بین‌المللی برای هر دو شهر مشترک است و همان‌گونه که باید از فرصت تبریز2018 استفاده کنیم، باید بتوانیم با برنامه‌ریزی‌های مدون و مناسب از فرصت انتخاب همدان به‌عنوان پایتخت گردشگری آسیا استفاده کرد چراکه هرچه تعداد شهرهای ما برای میزبانی از رویدادهای بین‌المللی در حوزه گردشگری بیشتر باشد، شاهد معرفی ظرفیت‌های مختلف کشورمان در این حوزه هستیم».

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار