مدیران خودروعصر اعتبار

حفاظ‌‌های پنجره‌ها، شاید قاتل دانش‌آموزان شوند

عصر ساختمان- دبیرکل جمعیت کاهش خطرات زلزله ایران در نامه ای سرگشاده از وزیر آموزش و پرورش خواستار تغییر در حصارهای پنجره‌های کلاس‌های درس شد

حفاظ‌‌های پنجره‌ها، شاید قاتل دانش‌آموزان شوند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خبرآنلاین، در نامه علیرضا سعیدی، دبیرکل جمعیت کاهش خطرات زلزله ایران به سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش امده است؛

    همانطور که مستحضر هستید، هرساله دانش آموزان زیادی با خطر سانحه آتش سوزی در مدارس غیراستاندارد به ویژه در روستاها و نقاط سردسیر کشور مواجه هستند که متاسفانه در مواردی منجر به عوارض غیرقابل برگشت و حتی فوت نیز می شود.

    طی چند سال اخیر، جمعیت کاهش خطرات زلزله ایران و موسسه موج پیشرو به عنوان دو تشکّل مردم نهاد فعال در زمینه مدیریت بحران و امداد و نجات، با حضور در مدارس آسیب دیده و بررسی های میدانی و گفتگو با مدیران، معلمان، دانش آموزان و سایر شاهدان عینی، طرحی را با موضوع حذف حفاظ های ثابت از پنجره مدارس روستایی یک طبقه به عنوان راه حلی آسان و قابل اجرا در راستای ارتقای ایمنی جان دانش آموزان ارائه کرده است.

    اساس این طرح متحرک کردن حفاظ پنجره کلاس های طبقه همکف مدارس به منظور فراهم آوردن امکان فرار دانش آموزان در زمان وقوع آتش سوزی از طریق پنجره ها به سمت بیرون است.

    این طرح بسیار ساده که با صرف هزینه ای اندک قابل اجرا است، از محبوس شدن کودکان در کلاس درس جلوگیری می‌کند. امید است با اجرای طرح فوق شاهد محبوس شدن و سوختن آینده سازان کشور که باارزش ترین دارایی خانواده های ایرانی هستند، نباشیم.

    لذا با توجه به اهمیت موضوع ضمن تقدیر صمیمانه از توجه حضرتعالی به حفظ سلامت و ایمنی دانش آموزان استدعا دارد درمقام یک پدر و معلم دستور بررسی کارشناسی و مقایسه نتایج با اهداف نصب حفاظ ثابت (جلوگیری از برخورد توپ بازی کودکان به شیشه ها و یا اقدام به خودکشی یا فرار از کلاس در شرایط غیرحادثه و غیره) را صادر فرموده و در صورت صلاحدید دستورالعمل لزوم متحرک سازی حفاظ های طبقه همکف به مدارس ابلاغ شود. همچنین این جمعیت با هدف ادای دین نسبت به آینده میهن عزیزمان و حفظ سرمایه های آن آمادگی خود را جهت ارائه هرگونه مشاوره و همکاری اعلام می دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار