مدیران خودروعصر اعتبار

رییس سابق اتحادیه مشاوران املاک:

استفاده از عنوان اتحادیه مشاوران املاک کشوری مصداق جعل است

عصر ساختمان- رییس سابق اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه استفاده از عنوان اتحادیه مشاوران املاک کشوری مصداق جعل است، گفت: در حالی که اتحادیه مشاوران املاک کشوری در سال ۹۰ منحل شد متاسفانه عده ای هنوز از این عنوان استفاده می کنند.

استفاده از عنوان اتحادیه مشاوران املاک کشوری مصداق جعل است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، مصطفی قلی خسروی  با بیان اینکه سال 90 با مصوبه مجلس اتحادیه مشاوران املاک کشوری منحل شد، گفت: متاسفانه امروز عده ای برای ارتقای جایگاه خود از عنوان اتحادیه مشاوران املاک کشوری استفاده می کنند که این مصداق جعل است .

    وی با بیان اینکه انتخابات دور جدید اتحادیه مشاوران املاک استان تهران 22 آبان ماه انجام می شود، ادامه داد: این دوره از انتخابات به صورت الکترونیکی انجام می شود و تاکنون 87 نفر برای انتخابات اعضای هیات مدیره و 44 نفر برای بازرسی کاندید شده اند. در نهایت 7 نفر برای هیات مدیره و یک نفر برای بازرسی انتخاب می شوند.

    این کارشناس بازار مسکن گفت: در حال حاضر در تهران 10 هزار نفر عضو اتحادیه هستند که اجازه شرکت در انتخابات را دارند.

    قلی خسروی با اشاره به مشکلات صنف اتحادیه مشاوران املاک استان تهران اظهار داشت : در حال حاضر یکی از مشکلات اصلی این نصف پرداخت مالیات و مالیات بر ارزش افزوده است. مشاوران املاک را جزو مشاغل خاص قلمداد می کنند و میزان مالیات پرداختی مشاوران املاک چیزی حدود 35 درصد است. البته در مقطعی حتی به 43 درصد هم رسید که با چانه زنی ها این رقم را کاهش دادیم.

    رییس سابق اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به ضرورت احیای داوری در مشاوران املاک گفت: در دوره ای توانستیم داورانی را در هر منطقه برای پیشگیری از وقایع جرم در قراردادها و معاملات مسکن انتخاب کنیم به طوری که اگر مشکلی در قراردادها به وجود آمد، قبل از اینکه این پرونده به مراجع قضایی ارسال شود و به دادگاه برسد توسط این داوران که نیروی های تربیت شده قوه قضایی بودند، رفع شود.

    وی افزود: متاسفانه استفاده از داوران در دوره ای مغفول ماند اما معتقدم حضور این افراد و استفاده از آنها در قراردادها بدون اینکه هزینه ای به طرفین دعوا اضافه شود، ضروری است و در این صورت فشار کمتری به مراجع قضایی وارد می آید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار