مدیران خودروعصر اعتبار

برگزاری کنفرانس خبری شهرداران کلانشهر‌های کشور در مشهد

عصر ساختمان- عصر دیروز نشست خبری مشترک شهرداران کلانشهر‌های کشور در سالن شهدا شهرداری مشهد مقدس برگزار شد.

برگزاری کنفرانس خبری شهرداران کلانشهر‌های کشور در مشهد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در این نشست خبری محمدعلی نجفی، شهردار تهران گفت: باید برنامه مشترک برای حل مسائل و مشکلات شهر‌ها توسط کلانشهر‌ها تدوین شود.

    وی افزود، تفاهم و تعامل در سطوح مختلف کشور برای حل مشکلات اداره شهر‌ها باید فراهم شود.

    نجفی خاطرنشان کرد، در بیانیه گردهمایی شهرداران کلانشهر‌های کشور بر اعلام آمادگی کلانشهر‌های کشور برای کمک به دولت تاکید شده همچنین خواسته‌های مشترک کلانشهر‌های کشور از دولت و مجلس شورای اسلامی و مجموعه مدیران و مسئولان کشور مطرح شده است.

    وی اذعان داشت، بخش عمده‌ای از مسایل و چالش‌های شهرداری کلانشهر‌های کشور مشترک است و اگر بتوانیم فرمول‌هایی برای حل آن پیدا کنیم برای همه شهر‌های بزرگ قابل استفاده است.

    همچنین نوروزی، شهردار اصفهان در کنفرانس خبری مشترک شهرداران کلانشهر‌های کشور در مشهدمقدس گفت:راهکار مناسب مبارزه با معضلات اجتماعی در شهر‌ها باید در این نشست‌ها مطرح شود مثلا حاشیه نشینی یکی از معضلات بسیار مهم بسیاری از شهر‌ها است که باید برای حل این معضل بزرگ تلاش کرد.

    وی افزود، این جلسات می‌تواند زمینه تعامل با دولت و اتخاذ راهکار‌های مناسب منجر به قانون گذاری فراهم می‌کند و از تجربه کلانشهر‌ها در زمینه مسایل مشترک می‌توان استفاده کرد و برای حل معضلات بهره برد.

    در این نشست خبری کتان باف، شهردار اهوازگفت:در قالب قانون مالیات بر ارزش افزوده تجمیع شده که هرسال سهم شهرداری‌ها کاهش یافته است و شهرداری‌ها به عنوان نهاد درآمدی به مشکل برخورده اند. وی ادامه داد، شهرداری‌ها به عنوان نهادعمومی، پیشانی خدمات رسانی و همچنین در نظر مردم نهادی دولتی هستند.

    در ادامه این نشست خبری، تقی زاده خامسی، شهردار مشهدمقدس گفت: با توجه به اینکه شهرداری‌ها منابع درآمدی پایدار ندارند، آسانترین راه فروش تراکم است و باید به سمت کسب عوارض پایدار حرکت کرد. وی تاکید کرد، شهرداری‌ها بیش از توان خود در حوزه فرهنگی فعالیت می‌کنند و رویکرد ما در مشهدمقدس گسترش فرهنگ شهرنشینی و حرکت به سمت تحقق شهر هوشمند در این کلانشهر است.

    همچنین اسدی، سرپرست شهرداری شیراز گفت:شهر‌ها در و دروازه‌ای ندارند و هر کسی می‌تواند وارد شود و از خدمات شهری بدون پرداخت عوارض استفاده کند.

    وی خاطرنشان کرد، راه دولت و شهرداری‌ها از هم جدا شده است و اگر این جدایی ادامه پیدا کند از چالش‌های اساسی در آینده خواهد بود و باید گفت، چالش‌های اصلی شهر‌ها محیط زیست، آلودگی، ترافیک، تناسب مبلمان شهری و... است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار