مدیران خودروعصر اعتبار

روانفر اعلام کرد:

عدم رعایت قانون، مهمترین دلیل نقدهای وارد شده به شهرهای جدید است

عصر ساختمان- عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید با تأکید بر ضرورت اجرایی شدن سند توسعه شهرهای جدید و پیگیری آن از سوی یک نهاد تخصصی و قانونی گفت: به عقیده من ایجاد یک نهاد تخصصی برای پیگیری امور اجرایی سند الزامی است چراکه می تواند در صورت تغییر مسئولین به راهکارها و راهبردهای سند پایدار بوده و از تکرار اشتباهات گذشته جلوگیری کند.

عدم رعایت قانون، مهمترین دلیل نقدهای وارد شده به شهرهای جدید است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حسن روانفر عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به تهیه و تدوین سند ملی توسعه شهرهای جدید در دوره اخیر بیان کرد: سند ملی حلقه مفقوده‌ای در سیستم سیاست‌گذاری شهرهای جدید بود که خوشبختانه امروز برای 18 شهر جدید موجود و نسل نوی شهرها تهیه و مورد تحلیل قرار گرفته است.

    روانفر در ادامه عدم رعایت قانون و نداشتن اشراف مسئولین به قوانین و اسناد بالادستی را دلایل اصلی نقدهای وارد شده به سیستم شهرهای جدید دانست و افزود: مسکن مهر پروژه‌ای برای شهرهای جدید موجود در کشور بود که به طور ناگهانی و بدون درنظر گرفتن مراتب قانونی هزینه‌های بسیار بالایی را بر این مناطق متحمل کرد، با وجود انکه براساس قوانیناحداث شهرهای جدید این شهرها باید خودکفا بوده و از درآمدهای خودشان برای ارتقای کیفیت شهر هزینه کنند می‌بینیم که امروز برای تأمین خدمات روبنایی و زیربنایی آن‌ها چه مشکلات فراوانی وجود دارد.

    وی با تأکید براینکه مسکن مهر نه تنها کمکی به ارتقای جایگاه شهرهای جدید در کشور نکرد بلکه باعث بروز مشکلات بسیار زیادی نیز در آن‌ها شد گفت: علی‌رغم آنکه به بحث آماده‌سازی و تأمین خدمات روبنایی در قانون اشاره شده است ولی در زمان آغاز پروژه عظیم مسکن مهر به آن توچه نشد و مشکلات امروز را به بار آورد پس به عقیده من مشکل از قانون نیست و نحوه ورود به موضوع بوده که مشکل‌ساز شده است.

    عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید در ادامه سند ملی توسعه شهرهای جدید را نقشه‌ای راهبر و چراغ راهی برای تکمیل شهرهای موجود و آغاز احداث نسل نوی شهرها اعلام کرد و افزود: قطعا توجه به قواینن و اصول راهبردی این سند در حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی شهرهای جدید می‌تواند تأثیرگذار باشد.

    این مقام مسئول همچنین با تأکید بر ضرورت اجرایی شدن سند توسعه شهرهای جدید و پیگیری آن از سوی یک نهاد تخصصی و قانونی گفت: به عقیده من ایجاد یک نهاد تخصصی برای پیگیری امور اجرایی سند الزامی است چراکه می تواند در صورت تغییر مسئولین به راهکارها و راهبردهای سند پایدار بوده و از تکرار اشتباهات گذشته جلوگیری کند.

    روانفر در ادامه برنامه اصلی سند توسعه ملی را در راستای هدفمند کردن شهرهای جدید اعلام کرد و افزود: قطعا باید برنامه‌ای جداگانه برای هر شهر جدید متناسب با موقعیت جغرافیایی، نحوه مطالعاتی و جایگاه شهر بر مبنای سند توسعه تهیه و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

    به گفته این مقام مسئول باید برنامه ارتقای کیفیت زندگی در شهرهای جدید به نحوی پیش رود تا علاوه بر ایجاد ارزش افزوده برای رمین‌های موجود سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را نیز به سمت خود جذب کند، اقدامی که بدون شک دولت به تنهایی نمی‌تواند انجام دهد و بخش خصوصی باید دراین مسیر توسعه همراه آن باشد.

    روانفر در اشاره به آخرین وضعیت نسل نوی شهرهای جدیدنیز بیان کرد: درحال حاضر اقدامات لازم جهت آماده‌سازی دو شهر جدید تیس و سیراف انجام شده و انتظار می‌رود عملیات اجرایی ان‌ها نیز تا پایان سال جاری آغاز شود.

    وی همچنین افزود: طراحی عملیات احداث شهر جدید حورا در همدان نیز آغاز شده و تاکنون اراضی مربوط آن تملک شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار