مدیران خودروعصر اعتبار

در معارفه مدیرعامل جدید سازمان نوسازی شهر تهران مطرح شد:

منظور از نوسازی بطور صریح و روشن، ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان است

عصر ساختمان- سید رضا میرصادقی طی حکمی از سوی شهردار تهران به عنوان مدیرعامل جدید سازمان نوسازی شهر تهران معارفه شد.

منظور از نوسازی بطور صریح و روشن، ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با حضور دکتر حجت، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران برگزار شد.

    معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مهندس فتح اللهی، مدیرعامل اسبق سازمان نوسازی شهر تهران، خاطرنشان کرد: بطور کلی قوانین مربوط به سازمان نوسازی شهر تهران دلالت بر کل شهر تهران دارد و توجه صرف به یک بعد از مجموعه وظایف، به تنهایی کافی نخواهد بود.

    حجت تصریح کرد: منظور ما از نوسازی این نیست که شهر تهران را همانند پایتخت یکی از کشورهایی اروپایی کنیم، بلکه منظور از نوسازی بطور صریح و روشن، ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان است.

    معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان این که استعدادها و محدودیت های بسیار زیادی در شهر تهران نهفته است، عنوان کرد: طبیعتاً تلاش ما می بایست برای برداشتن محدودیت ها و به منحصه ظهور رساندن استعدادهای موجود در شهر باشد که امروز مغفول مانده است.

    حجت یادآور شد: مسیر حرکت سازمان نوسازی مشخصاً پس از وقوع زلزله بم و توجه به مخاطراتی که شهر تهران را تهدید می کند، بیشتر معطوف به بهسازی و بازسازی بافت های فرسوده شد در حالی که مسئولیت و شرح وظایفی که در سازمان هست، توجه به کل شهر تهران و تمامی پروژه های اجرایی این شهر است.

    معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تأکید بر ضرورت گسترده شدن و توسعه فعالیت های سازمان نوسازی بر روی کل شهر تهران، عنوان کرد: چتر سازمان نوسازی بر روی همه شهر تهران گسترده است و باید به همه وجوه نوسازی در کل شهر تهران بپردازد و توجه تنها محدود به بافت های فرسوده نیست گرچه نوسازی بافت های فرسوده و رفع موانع موجود بر سر نوسازی این بافت ها یکی از اولویت های مهم سازمان نوسازی است.

    وی افزود: نوسازی به معنای توجه کردن فیزیکی به ابعاد کالبدی و برداشتن بنای فرسوده و ساخت بنای نو نیست بلکه انتظار داریم فصلی نو را در زندگی شهروندان با نوسازی آغاز نماییم تا احساس رفاه، آسایش و آرامش برای شهروندان حاصل شود.

    معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران ضمن معارفه دکتر سید رضا میرصادقی به عنوان مدیرعامل جدید سازمان نوسازی شهر تهران، خاطرنشان کرد: دکتر میرصادقی صاحب تجربیات و فعالیت های گسترده در گذشته بوده اند و از جمله مدیران توانا در حوزه ساخت و ساز در شهر می باشند.

    حجت بر ضرورت تدوین و تنظیم برنامه ای دقیق برای حرکت سازمان نوسازی و تجهیز امکانات، سرمایه ها و پروژه ها با مشارکت علاقمندان و سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی تأکید نمود.

    معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به پیام شهردار تهران تحت عنوان "امید، مشارکت و شکوفایی" تصریح کرد: در مواجهه با مدیریت شهری راهی نداریم الا این که بتوانیم اعتماد شهروندان را جلب نموده و امید را در آن ها زنده نماییم، چنانچه امید در شهروندان ایجاد شود مشارکت آنها را برمی انگیزد و جلب مشارکت، منتج به شکوفایی قطعی خواهد شد.

    حجت در انتهای سخنان خود ابراز امیدواری کرد که به کمک مجموعه نیروهای فعال و متخصص در سازمان نوسازی و توانمند بودن مدیریت جدید سازمان، گام های مثبتی در نوسازی بافت های فرسوده پایتخت برداشته شود.

    سید رضا میرصادقی، مدیرعامل جدید سازمان نوسازی شهر تهران نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت های سازمان نوسازی در گذشته، خاطرنشان کرد: سازمان نوسازی امروز با رویکرد نسبتاً متفاوت با توجه به نیازی که شاید تاکنون پاسخ روشنی به آن داده نشده است، مواجه می شود تا شرایطی را ایجاد کند که بتوان استانداردهای شهری را به مرز استانداردهای متوسط جهانی نزدیک کرد و در حوزه هایی که عقب ماندگی وجود دارد نظیر بخش هایی همچون بافت های فرسوده برای بهینه سازی معیشت شهروندان تفکر نماید.

    مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این که این سازمان در برهه های مختلف بر موضوعات متفاوتی همچون تجمیع، مشارکت مردمی، فعالیت با گروه های توسعه گر و غیره تمرکز داشته است، اظهار داشت: سازمان نوسازی شهر تهران با توجه به سابقه و گروه کارشناسی تخصصی و فنی اش، همواره به عنوان سازمانی خوشنام مطرح بوده و امید می رود با استفاده از فرصت ایجاد شده بتواند در پیاده سازی و تحقق مأموریت ها و نظرات شهردار محترم تهران و معاون محترم شهرسازی و معماری شهرداری در راستای نوسازی بافت های فرسوده پایتخت توفیق بیشتری حاصل نماید.

    گفتنی است متن حکم انتصاب سید رضا میرصادقی به سمت مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از سوی شهردار محترم تهران به شرح زیر است:

    برادر گرامی جناب آقای سید رضا میر صادقی
    بنا به پیشنهاد هیات مدیره سازمان نوسازی شهر تهران و تایید معاون محترم شهرسازی و معماری و نظر به حسن سوابق و تجارب جنابعالی، به موجب این حکم شما را به سمت «مدیرعامل و عضو هیات مدیره سازمان نوسازی شهر تهران» منصوب می‌کنم.

    انتظار می رود با نگاه دقیق علمی و با بهره گیری از تخصص و تجربه همکاران و با توجه به ضرورت نوسازی پهنه‌های مورد نیاز در شهر تهران و توجه ویژه به بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده در جهت ایجاد زندگی شایسته و برازنده شهروندان تهرانی همه توان و تجربه خویش را به کار گیرید.

    از درگاه خداوند متعال دوام توفیق جناب عالی را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی، تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، پیشرفت و آبادانی تهران و تأمین آسایش و آرامش شهروندان عزیز مسئلت دارم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار