مدیران خودروعصر اعتبار

سامانه جامع خدمات بورس در بانک مسکن رونمایی شد

عصر ساختمان- سامانه جامع خدمات بازار سرمایه در بانک مسکن با حضور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات رونمایی شد.

سامانه جامع خدمات بورس در بانک مسکن رونمایی شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایبِنا، شاپور محمدی در مراسم رونمایی از سامانه متمرکز عرضه محصولات بازار سرمایه در بانک مسکن اظهارداشت: محصولات بازار سرمایه ای بانک مسکن مانند اوراق رهنی، مرکز توسعه کارآفرینی و اوراق تسه در گذشته انجام شده و امروز نیز سامانه جامع خدمات بازار سرمایه در بانک مسکن رونمایی می‌شود.

    وی با اشاره به دلایل گسترش تالارهای منطقه‌ای گفت: اگرچه دنیا به سمت خدمات الکترونیک و بانکداری موبایلی حرکت می‌کند، اما فرهنگ سازی در این زمینه ها بسیار مشکل است که تالارهای منطقه‌ای در این فرهنگ سازی بسیار کمک می‌کنند.

    محمدی با تاکید بر اهمیت توسعه فرهنگ بازار سرمایه خاطرنشان کرد: یکی از کاربردهای این سامانه فرهنگ سازی است و مردم در شعب بانک با خدمات بازار سرمایه آشنا می‌شوند. وی افزود: کارگزاری بانک مسکن متولی این کار است که تحت نظر بازار سرمایه فعالیت می‌کند و شعبات بانک می‌توانند به عنوان دفاتر کارگزاری عمل کنند.

    وی با بیان اینکه نظارت بر بازار سرمایه باید تقویت شود اما نباید نظام های خود کنترلی را کنار بگذاریم گفت: بزرگ شدن بازار نظام خودکنترلی ایجاد می کند و عامل شفافیت است که این اقدام بانک در راه اندازی سامانه می‌تواند به حضور بیشتر مشارکت کنندگان کمک کند.

    رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: توسعه ابزارهای دوگانه می‌تواند به گسترش بازار سرمایه کمک کند که ابزارهای چون اوراق تسه، اوراق رهنی صندوق‌های زمین و ساختمان و سامانه متمرکز خدمات بازار سرمایه از جمله کارهای خوب بانک مسکن در این حوزه است.

    وی ادامه داد: شرکت تامین سرمایه بانک مسکن تک سهامداری بوده که با مصوبه شورای عالی بورس بحث راه را نیز در حوزه کاری خود قرار و اقدامات خوبی انجام داده است، هرچند ابزار های بازار سرمایه در حوزه راه مسکن و غیره می‌تواند بسیار فراتر از اقدامات انجام شده باشد.

    محمدی با اشاره به فعالیت صندوق‌های با درآمد ثابت گفت: کاهش سهم سپردهای صندوق ها باید در دستور کار باشد در گذشته 90 درصد منابع را سپرده می کردند که اکنون به 70 درصد رسیده است.

    وی با بیان اینکه باید این 50 درصد برسد ادامه داد: باید 50 درصد منابع سپرده شود و 50 درصد را سهام و اوراق تشکیل دهد و دلیل آن این است که بازدهی بازار پول نرخ معینی دارد و انگیزه لازم را برای سرمایه‌گذاران ایجاد نخواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار