مدیران خودروعصر اعتبار

نهم آبان برگزار می شود

نوزدهمین دوره انتخابات «شهردار مدرسه» در سراسر پایتخت

عصر ساختمان- مدیرکل آموزش و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران گفت: انتخابات نوزدهمین دوره شهردار مدرسه در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ در ۴۴۰ مدرسه منتخب مناطق ۲۲گانه شهر تهران برگزار می شود.

نوزدهمین دوره انتخابات «شهردار مدرسه» در سراسر پایتخت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، محمد روشنی ضمن اعلام این خبر طرح شهردار مدرسه را فرصتی برای بروز استعدادهای فردی و اجتماعی نوجوانان دانش آموز در جهت اداره ی شهر کوچک (مدرسه) و آشنایی با وظایف مدیریت شهری دانست و افزود: آشنایی با حقوق و تکالیف شهروندی و مشارکت اجتماعی از جمله برنامه های شاخص این طرح است که دانش آموزان را به شهروندانی قانونمند تبدیل می نماید.

    وی با تاکید بر اینکه در هر منطقه، 20 مدرسه در طرح شهردار مدرسه شرکت خواهند کرد، افزود: در روز افتتاح طرح، انتخابات با حضور شهرداران مناطق و رؤسای آموزش و پرورش و ناظرین اداره کل آموزش و مشارکت های اجتماعی در مدارس منتخب هر منطقه برگزار می شود.

    مدیرکل آموزش و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: مدرسه دخترانه حضرت زینب (س) در منطقه 3 نیز باحضور مدیران و مسئولین ارشد شهرداری تهران و آموزش و پرورش شهر تهران ، انتخابات خود را برگزار می نماید.

    وی، شخصیت بخشیدن به نوجوانان، تقویت حس مسئولیت پذیری در نوجوانان، واقعی تر نمودن نقش شهرداران مدارس، توجه به تحقق سیاست های شهرداری تهران، تأمین آگاهی های مورد نیاز زندگی شهری در محیط مدرسه، سازماندهی حداکثر توانمندی های دانش آموزان، تقویت روحیه همکاری گروهی و تقسیم کار جمعی، توجه به ارتقای تحصیلی دانش آموزان، حاکمیت خردجمعی و سلسله مراتب سازمانی از خرد به کلان، تقسیم وظایف گسترده سازمانی در سطوح مختلف و گسترش نشاط و شور در فعالیت های اجتماعی را از عمده اهداف برگزاری طرح شهردار مدرسه برشمرد.

    به گفته روشنی، در این طرح دانش آموزان ضمن تمرین مشارکت جمعی با به عهده گرفتن وظایف مشخص مشارکتی، با فرآیند برگزاری انتخابات و تمرین مشارکت اجتماعی و سیاسی در این زمینه از دوران نوجوانی آشنا می شوند.

    وی خاطرنشان کرد: همچنین شهردار مدرسه، دانش آموزان را با شهر و مسئولیت شهروندان در قبال شهر خود، سازمان های عهده دار امور شهر و با مفاهیمی چون شهروند، حقوق و تکالیف شهروندی و مهارت های زندگی با کیفیت آشنا می سازد.

    مدیرکل آموزش و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به تاریخچه برگزاری انتخابات شهردار مدرسه اذعان داشت: طرح شهردار مدرسه، اولین بار در سال تحصیلی 77-78 در 20 مدرسه منتخب تهران به اجرا در آمده و به دلیل  نتایج مثبت  آن به 40 مدرسه در سال بعد تعمیم یافت. همچنین بازنگری آن در سال های 84 و 85 به لحاظ محتوا و نحوه اجرا، در سال های 1390 تا 1392 با برگزاری انتخابات همزمان در 220 مدرسه راهنمایی منتخب و در سال های 1393 و 1394 با مشارکت440  مدرسه دخترانه و پسرانه در مقطع دبیرستان دوره اول برگزار شد.

    وی یاد آور شد: سال گذشته نیز انتخابات هجدهمین دوره این طرح در 21 منطقه شهر تهران برگزار شد که رویکرد ویژه طرح مذکور در سال تحصیلی 96-95 "پیشگیری و مقابله با حوادث غیر مترقبه" بود که محوریت برنامه های این طرح را به خود اختصاص داد.

    روشنی با اشاره به نام گذاری سال 96 از سوی مقام معظم رهبری با عنوان "اقتصاد مقاومتی، تولید- اشتغال" افزود: نوزدهمین دوره این طرح با رویکرد "کارآفرینی" در 440 مدرسه واقع در مناطق 22 گانه برگزار می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار