مدیران خودروعصر اعتبار

اطلاعیه شرکت متروی تهران در خصوص توقف بهره برداری از خط ۷

عصر ساختمان- برابر اعلام مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران، خط هفت متروی تهران به علت نواقص متعدد، از امروز دوشنبه هشتم آبان ماه ۱۳۹۶ تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌شود.

اطلاعیه شرکت متروی تهران در خصوص توقف بهره برداری از خط ۷
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، شرکت بهره‌برداری متروی تهران اعلام می‌کند که این تصمیم پس از بررسی‌های دقیق کارشناسی و با توجه به ضرورت حفظ ایمنی و سلامت شهروندان اتخاذ شده است. در نتیجه این بررسی‌ها مشخص شده است که راه‌اندازی خط 7 مترو از ابتدا مغایر با استانداردهای ضروری و ناقض اصول ایمنی بهره‌برداری بوده است.

    پورسیدآقایی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در دستوری که برای تعطیلی این خط مترو صادر کرده، تاکید کرده است که برای ما چیزی مهمتر از امنیت و سلامت مردم نیست. بنابراین از آنجا که سفرهای شهروندان با این خط مترو هم‌اکنون خارج از استاندارهای تضمین‌کننده است، تعطیلی فوری این خط در دستور کار قرار گرفته است.

    در ابلاغ معاونت حمل و نقل شهردار تهران به مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تصریح شده است که نواقص خط هفت متروی تهران باید ظرف مدت شش ماه برطرف شده باشد تا خط 7 مجددا آماده انتقال مسافر شود.

    موضوع اشکالات خط هفت متروی تهران پیش از این هم از سوی برخی اعضای محترم شورای اسلامی شهر تهران در دوره چهارم و دوره اخیر مورد انتقاد قرار گرفته بود. این انتقادها و گزارش‌های موجود در بدنه کارشناسی شرکت موجب شد که تصمیم در این باره به نظر نهایی یک تیم کارشناسی محول شود که اکنون این گروه نظر نهایی خود را اعلام کرده‌اند.

    بر اساس اعلام کارشناسان، متخصصان و بازرسان فنی که بازدیدهای مکرری از این خط داشته‌اند، مشخص شده است که خط 7 مترو به لحاظ مواردی همچون:
    1. عدم وجود سامانه علامت‌دهی (سیگنالینگ) و سامانه کنترل حفاظت خودکار (ATP)
    2. عدم نصب حتی یک هواکش در تونل‌ها که در تعارض با استانداردهای موجود است،
    3. نواقص سیستم برق‌رسانی و عدم راه‌اندازی سیستم کنترلی برق (اسکادا).
    4. و بالاخره نامه صریح مهندس مشاور که بهره‌برداری را تنها در سرفاصله زمانی 55 دقیقه تایید می‌کند و عملا به معنای نمایشی بودن استفاده از این خط مترو است؛

    از ابتدا هم حائز شرایط صحیح بهره‌برداری نبوده است و لذا معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با جمع‌بندی بررسی‌های تخصصی و شرایط موجود، اعلام کرد که این خط باید تا زمان برطرف شدن اشکالات موجود و تضمین ایمنی سفرهای شهروندان، متوقف شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار