مدیران خودروعصر اعتبار

رسیدن به توسعه پایدار هوشمندسازی شهرها را می‌طلبد

عصر ساختمان- توسعه پایدار اقتصادی به عنوان یکی از اهداف شهر هوشمند تعریف شده که برای تحقق آن باید زیرساخت هایی همچون انرژی هوشمند، جا به جایی هوشمند، زیرساخت هوشمند و موارد مشابه عملیاتی شود.

رسیدن به توسعه پایدار هوشمندسازی شهرها را می‌طلبد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از میزان، شهر هوشمند یکی از اصطلاحاتی که با پیشرفت تکنولوژی و گسترش نفوذ فناوری های جدید در زندگی امروز به گوش می‌رسد، فرآیندی که برای عملیاتی شدن آن به زیرساخت‌هایی همچون انرژی هوشمند، جا به جایی هوشمند، زیرساخت هوشمند، سرویس‌های عمومی هوشمند و بهداشت و سلامت هوشمند نیاز است.

    رویدادی که بنا بر اظهار کارشناسان این حوزه باعث رسیدن به هدف توسعه پایدار اقتصادی خواهد شد تا شهرها به عنوان نقاط تمرکز جمعیت را از مشکلاتی همچون آلودگی، تخریب محیط زیست، مصرف بالا انرژی، ترافیک و موارد مشابه رها سازد.

    به طور مثال در سیستم‌های هوشمند میزان مصرف انرژی مد نظر قرار می گیرد و آن را با بازدهی بیشتری مدیریت می‌کند به گونه‌ای که با استفاده از الگوی‌های مناسب می توان در راستای کاهش آلودگی‌ها گام برداشت و یا جا به جایی هوشمند گزینه ای است در راستا مقابله با ترافیک شهری که از الزامات شهر هوشمند به حساب می‌آید.

    در مثالی دیگر در زمینه سلامت هوشمند می‌توان به سرویس‌های درمان هوشمند اشاره کرد که استفاده از آن هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و بین فعالان صنعت بهداشت و درمان ارتباط موثری برقرار می‌کند.

    محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص برنامه وزارت ارتباطات برای هوشمندسازی شهرها گفت: متولی برنامه شهر هوشمند، شهرداری ها و وزارت راه، مسکن و شهرسازی است و مسوولیت ما توسعه زیرساخت ها است که در دستور کار بوده است و تدوین طرح های استراتژیک ما در این حوزه ، در حال تکمیل است.

    به طور قطع استفاده از شهر هوشمند سبب کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت زندگی و در نهایت افزایش بهره‌وری خواهد شد که باید در راستا عملیاتی کردن آن اقدامات موثری انجام دهیم و آن را تنها از ایده و طرح‌های مطالعاتی خارج سازیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار