مدیران خودروعصر اعتبار

تاکید بر ایجاد خزانه داری کل در شهرداری

عصر ساختمان- یک عضو شورا بر لزوم توجه شهرداری تهران به خزانه داری واحد بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور تاکید کرد.

تاکید بر ایجاد خزانه داری کل در شهرداری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، مجید فراهانی در جلسه علنی روز سه شنبه با بیان این که خزانه داری و استقرار خزانه داری کل (واحد)در کشورمان پیشینه ای قریب به یکصدسال دارد که متاسفانه در شهرداری ها به این مساله کمتر توجه شده بود به نحوی که پس از گذشت پنجاه سال از تصویب آئین نامه مالی شهرداری ها، بالاخره وزارت کشور در اردیبهشت ماه سال جاری در اجرای ماده 43 آئین نامه مالی شهرداری ها دستورالعمل «خزانه داری در شهرداری ها» را جهت اجراء ابلاغ کرد، گفت :لازم است از اهتمام وزیر محترم کشور به سامان بخشی و ایجاد وحدت رویه قانونی در امور مالی و محاسباتی شهرداری ها تشکر و قدر دانی نمایم.

    این عضو شورای شهر ادامه داد: با عنایت به اهمیت خزانه داری در شهرداری تهران و لزوم استقرار خزانه واحد در سطح شهرداری، سازمان ها و شرکت های وابسته در اجرای مواد 78 و 79 قانون شهرداری ها و تبصره ذیل بند 12 ماده 71 قانون شوراهای اسلامی کشور و دستورالعمل خزانه داری ابلاغی وزیر محترم کشور به شماره 25459 مورخ 1396/2/2 در رابطه با اجرای این دستورالعمل و ارائه گزارش اجراء به شهرداری تهران تذکر می دهم.

    به گفته وی براساس ماده 5 این دستورالعمل، شهردار محترم خزانه دار شهر محسوب می شوند و هرگونه تفویض اختیارات خزانه داری رافع مسئولیت ایشان نخواهد بود.

    وی افزود: همچنین بر اساس تبصره 2 ماده 5 این دستورالعمل، سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری می بایست هرگونه منابع درآمدی و سایر وجوهی که به موجب بودجه مصوب هر سازمان یا شرکت وصول می گردد باید نزد حساب های خاص خزانه واریز گردد.

    فراهانی گفت: مطمئنا استقرار خزانه واحد در شهرداری تهران در چارچوب دستورالعمل خزانه داری در شهرداری ها می تواند سرآغاز تحول در مالیه شهری شهرداری تهران باشد و فرصت بهبود و اصلاح رویه های مدیریتی را بیش از پیش فراهم نماید.

    این عضو شورای شهر خاطرنشان کرد: امیدوارم با اجرای به موقع این دستورالعمل اهتمام جناب آقای دکتر نجفی، شهردار محترم تهران شاهد «شفافیت»، «قانون مداری» و «کارآیی» بیش از پیش مالیه شهری در تهران؛ شهر زندگی باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار