مدیران خودروعصر اعتبار

نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی:

بیکاری ۷۰ درصدی کارگران ساختمانی

عصر ساختمان- نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی می‌گوید اگر بیمه کارگران ساختمانی با مشکل اعتبار مواجه است تامین اجتماعی برای تغییر دستورالعمل ماده ۵ بیمه کارگران ساختمانی از مجلس کمک بخواهد.به اعتقاد وی رکود بخش مسکن و عدم اتخاذ سیاستهای مناسب، بیکاری ۷۰ درصدی کارگران ساختمانی را رقم زده است.

بیکاری ۷۰ درصدی کارگران ساختمانی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی می‌گوید با وجود آنکه مسکن رشته شغل‌های مختلفی را درگیر می‌کند، ولی به دلیل رکود حاکم در بخش مسکن و عدم اتخاذ سیاستهای مناسب، بیشتر شاغلان صنعت ساختمان همچنان با بیکاری مواجهند.

    هادی ساداتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر بنیه اقتصاد کشور در جایگاهی است که بازار مسکن در وضعیت مناسبی به سر نمی‌برد و به دلیل رکود بخش عمده‌ای از درصد کارگران ساختمانی بیکار و بسیاری از پروژه‌های ساختمانی متوقفند.

    او با انتقاد از اشتغال کارگران اتباع بیگانه در بخش ساختمان، گفت: متاسفانه بسیاری از کارفرمایان به دلیل ارزان بودن از کارگران اتباع خارجی در کارهای ساختمانی استفاده می‌کنند در حالی که با این کار موجب بیکاری 70 درصدی کارگران ساختمانی شده‌اند و گذران زندگی را به آنها سخت کرده‌اند.

    به گفته ساداتی در حوادث ناشی از کار، در مورد کارگران اتباع خارجی کسی پاسخگو نیست، ولی کارفرما در قبال جان نیروی کار ایرانی مسئول است و نمی تواند بی تفاوت باشد.

    نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی در ادامه سهمیه بندی بیمه کارگران ساختمانی و افت شدید تعداد پروانه‌های ساختمانی در ایران را از مشکلات موجود دانست و تصریح کرد: بارها مخالفت خود را با سهمیه بندی بیمه کارگران ساختمانی اعلام کرده‌ایم، ولی با وجود قانون مصوب مجلس می‌بینیم که همچنان نسبت به کارگران ساختمانی اجحاف می‌شود.

    وی درباره کاهش ساخت و سازها و پروانه‌های ساختمانی و عدم تامین اعتبار بیمه کارگران ساختمانی گفت: در صورتی منابع بیمه کارگران ساختمانی قابل تامین نباشد می‌توان از طریق مجلس اقدام کرد. مجلس و هیات دولت باید این مساله را پیگیری کنند به شرط آنکه تامین اجتماعی خود مایل به این کار باشد.

    ساداتی متذکر شد: هربار که از مجلس مصوبه می‌گیریم و منبع اعتبار را تغییر می‌دهیم باز هم سهمیه‌ای عمل می‌شود تا کارگران ساختمانی همچنان در صف انتظار بیمه بمانند.

    به گفته این مقام مسئول کارگری بر اساس قانون رفع موانع اجرایی همه کارگران ساختمانی ملزم به بیمه هستند و سهمیه بندی هیچ توجیهی ندارد. منابع درآمدی سازمان تامین اجتماعی بحث جدایی است و اگر سازمان از عهده تامین منابع بیمه کارگران ساختمانی برنمی‌آید و با مشکل مواجه است باید به مجلس اعلام کند تا دستورالعمل ماده 5 بیمه کارگران ساختمانی را تغییر بدهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار