مدیران خودروعصر اعتبار

نماینده برنامه اسکان بشر ملل متحد:

حکمروایی خوب شهری یکی از محورهای برنامه های شهردار تهران است

عصر ساختمان- شهردار تهران به موضوعات راهبردی شهرداری تهران اشاره کردند که حکمروایی خوب شهری یکی از محورهای برنامه ایشان است.

حکمروایی خوب شهری یکی از محورهای برنامه های شهردار تهران است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، سیامک مقدم در مراسم روز جهانی شهرها با اشاره به سخنان گذشته شهردار تهران، اظهار کرد: شهردار تهران به موضوعات راهبردی شهرداری تهران اشاره کردند که حکمروایی خوب شهری یکی از محورهای برنامه ایشان است.

    نماینده برنامه اسکان بشر ملل متحد، ادامه داد: همین طور شورای اسلامی شهر تهران در برنامه ای که برای نجات پایتخت در برنامه توسعه تدوین کرده، به اصلاحات در تهران به نفع شهروندان به عنوان یک هدف اشاره کرده است. این برنامه به دنبال تشکیل پارلمان محلی و قدرتمند همواره پاسخگوست. موارد ذکر شده حاکی از آن است که مفاهیم حکمروایی شهری و دستیابی به شهر آزاد برای جاگیری در نظام مدیریت شهری و زندگی روزمره ما هنوز راه درازی دارد و همه ما باید با تلاشی روز افزون در این زمینه بکوشیم.

    وی عنوان کرد: به سهم خود از شهردار محترم و شورای اسلامی شهر تهران در این بخش‌ها حمایت می‌کنیم و امیدواریم در سال های پیش رو به همکاری های عملی به نفع شهروندان تهرانی برسیم.

    هماهنگ کننده سازمان ملل متحد در ایران: ایران جزء 10 کشور اول در زمینه گازهای گلخانه‌ای است


    گری لوئیس، هماهنگ کننده سازمان ملل متحد در ایران نیز طی سخنانی در آئین گرامیداشت روز جهانی شهرها که در محل باغ کتاب تهران برگزار شد، با اشاره به اهمیت دستیابی به زندگی پایدار در شهرها، بر ضرورت تمرکز بر روی جنبه های مختلف مسایل در زندگی شهری تاکید کرد و گفت: از چند سال پیش یک اتفاق مهم افتاد و آن این موضوع بود که برای اولین بار تمایل مردم به زندگی در شهرها رشد پیدا کرد و این روند تا جایی پیش رفت که در حال حاضر در ایران نیز 70 درصد مردم در شهرها زندگی می کنند.

    وی با اشاره به مشکلات موجود در شهرها همچون تغییرات اقلیمی، سلامت، محیط زیست و ... تصریح کرد: هنوز هم 70 درصد انرژی در شهرها مصرف می شود و 75 درصد تاثیرات بر روی گرمایش جهانی در اثر زندگی شهرنشینی صورت می گیرد.

    لوئیس تاکید کرد: برای دستیابی به شهرهای پایدار ضروری است که بر روی امنیت و پایداری در ابعاد مختلف شهری تمرکز کنیم و باید آماده مواجهه با مشکلات پیش رو باشیم.

    وی با اشاره به وجود آمار و اطلاعات رسمی متعدد در زمینه نقصان ها و چالش‌های شهری، اضافه کرد: ما در موقعیتی قرار داریم که شهرها تمیز و ایمن نیستند، همچنین تاثیرات مخرب زیست محیطی به همراه مشکلات متعدد در شهرها وجود دارد. این در حالی است که اعمال تغییرات پرهزینه نیست. همچنانکه توسعه حمل و نقل عمومی هزینه بسیار کمتری نسبت به معضلات ناشی از ترافیک دارد.

    هماهنگ کننده سازمان ملل متحد در ایران در ادامه به تشریح رویکردهای موجود پرداخت و گفت: باید بر حرکت به سمت جوامع پایدار، دسترسی با کیفیت به امکانات، غلبه بر آلودگی هوا و بهود سیستم بازیافت زباله که در تهران و حتی بسیاری از شهرهای دنیا دارای اهمیت است، تاکید کنیم.

    لوئیس با اشاره به ضرورت حفاظت از شهرها در مقابل تغییرات آب و هوایی، بر ضرورت پیشنهاد و ترویج راه حل هایی برای حفاظت از محیط شهری تاکید کرد.

    وی با اشاره به سیستم تحصیلی موجود در ایران، استفاده از فناوری های نوین در آموزش را مورد تاکید قرار داد و گفت: ما می توانیم به سمت شهرهای هوشمند حرکت کنیم و در کنار آن می توانیم سیستم انرژی، سیستم آبرسانی، حمل و نقل شهری، سیتم بازیافت زباله و ... را تقویت کنیم.

    هماهنگ کننده سازمان ملل متحل در ایران به تاثیرات مخرب تولید و انتشار گازهای گلخانه‌ای در شهرها نیز اشاره کرد و ایران را جزو 10 کشور اول در زمینه گازهای گلخانه ای نامید.

    وی تاکید کرد: ما نیاز داریم با هوشمند سازی، تولید گازهای گلخانه ای را در شهرها کاهش دهیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار