مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران:

۵۰ درصد شبکه برق تهران عمر بالای ۲۰ سال دارد

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران با بیان اینکه تقریبا ۵۰ درصد شبکه برق تهران عمر بالای ۲۰ سال دارد، گفت: تاکنون ۱۳ درصد شبکه برق بهینه‌سازی شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۰ درصد دیگر نیز بهینه‌سازی شود.

۵۰ درصد شبکه برق تهران عمر بالای ۲۰ سال دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، غلامرضا خوش‌خلق با حضور در غرفه ایسنا در بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با بیان اینکه حیطه فعالیت برق منطقه‌ای تهران سه استان قم، البرز و تهران است، گفت: برق منطقه‌ای تهران 20 درصد از تاسیسات شبکه‌ای کشور را در اختیار داشته و 25 درصد مشترکان کشور در زیرمجوعه برق منطقه‌ای تهران قرار دارند.

    وی با تاکید بر اینکه برق تهران از قدیمی‌ترین شرکت‌های برق کشور است، افزود: قدمت تاسیسات برق تهران بسیار زیاد و فرسودگی در شبکه برق تهران نسبت به سایر نقاط بیشتر است و نیازمند مرمت و توسعه به صورت همزمان است.

    مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران ادامه داد: برای مرمت و توسعه شبکه برق تهران در سال‌های اخیر به چند دلیل دچار چالش شدیم. نخست آنکه قیمت برق از سال 83 تا کنون تثبیت شده و باعث شده سرمایه‌گذاری‌ها در کل کشور مخصوصا در بخش برق دچار عقب‌افتادگی بشود زیرا منابع درآمدی کمتر و هزینه‌ها بیشتر شد.

    خوش خلق ادامه داد: از طرف دیگر نمی‌توان یک فعالیت اجرایی را با سرعت در تهران انجام داد. چنانچه بخواهیم در تهران حفاری انجام دهیم، باید بعد از انجام هماهنگی‌های زیاد از 12 شب تا 5 صبح فعالیت کنیم.

    وی از کابل‌کشی 250 کیلومتری در شبکه برق تهران در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: در دو سال گذشته با رایزنی‌هایی که با شهرداری، شورای شهر، پلیس راهبر و سایر ارگان‌های ذیربط انجام شد، توانستیم در سال گذشته 250 کیلومتر کابل‌کشی انجام دهیم که این اقدام بسیار عظیم بود زیرا کابل‌های تهران 80 درصد کابل‌های موجود در کشور را تشکیل می‌دهند. باید حدود 1000 کیلومتر کابل بهینه‌سازی شده و توسعه یابد.

    مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران با بیان اینکه تقریبا 50 درصد شبکه برق‌رسانی کشور عمر بالای 20 سال دارد، افزود: بهسازی شبکه برق تهران در نیمه دوم 94، 13 درصد بود و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری 10 درصد دیگر از شبکه بهسازی شود. زمانی که بهسازی انجام می‌شود، توسعه هم به طور همزمان صورت می‌گیرد و زمانی که توسعه صورت می‌گیرد فشار روی شبکه قدیمی کمتر شده و به بهره‌برداری بهتر کمک می‌کند.

    آقای اردکانیان باید به اقتصاد سرعت برق توجه کند

    خوش‌خلق در ادامه با اشاره به انتخاب اردکانیان به عنوان وزیر نیرو گفت: ورود آقای اردکانیان به دلیل تجربه کاملی که دارند، در صنعت برق به فال نیک گرفته می‌شود. به نظر من به عنوان یک کارشناس، آقای اردکانیان باید  اقتصاد صنعت برق را مورد توجه قر ار دهد زیرا با دلیل تثبیت قیمت از سال 83 و از سوی دیگر افزایش نرخ فلزات و تجهیزات، درآمد صنعت برق ثابت مانده است و این باعث بروز فاصله زیاد بین درآمد و هزینه‌ها شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار