مدیران خودروعصر اعتبار

به منظور حفظ و حمایت از اراضی حوزه شهری و حومه صورت می‌گیرد

جلوگیری از ساخت و سازها و تفکیک‌های غیرمجاز اراضی در مشهد

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان زمین و مسکن شهرداری مشهد گفت: به منظور جلوگیری برای حفظ و حمایت از اراضی حوزه شهری و حومه از ساخت و سازها و تفکیک‌های غیرمجاز اراضی در شهر جلوگیری می‌شود.

جلوگیری از ساخت و سازها و تفکیک‌های غیرمجاز اراضی در مشهد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان»به نقل از  خبرگزاری فارس از مشهد، حسین جنگ گفت: شهرداری در خصوص زمین‌هایی که به صورت بایر در محدوده شهر قرار دارند، برابر با تبصره 4 قانون تعیین وضعیت املاک واقع در طرح‌های دولتی و شهرداری، در پهنه‌هایی که در محدوده خدماتی شهر وجود دارد، ورود پیدا کرده و سپس در راستای تحقق سرانه‌های طرح جامع و طرح تفصیلی، با مالکان این اراضی مذاکره انجام می‌دهد.
    وی بیان کرد: این موارد در راستای رسالت سازمان در خصوص ساماندهی و اعمال مدیریت اصولی و علمی بر مقوله زمین و مسکن در جهت حفظ و حمایت از اراضی حوزه شهری و حومه آن صورت می‌گیرد.
    مدیرعامل سازمان زمین و مسکن شهرداری مشهد افزود: در مواردی که تهیه زمین معوض در داخل محدوده‌های مجاز، برای قطعه بندی و تفکیک ساختمان سازی میسر نباشد، مراجع مذبور می‌توانند در صورت موافقت با تقاضای صاحبان اراضی برای استفاده از مزایای ورود به محدوده توسعه و عمران شهر، تعهدات مربوط به عمران و آماده‌سازی زمین و واگذاری سطوح لازم برای تاسیسات و تجهیزات و خدمات عمومی را انجام دهند.
    جنگی اظهار کرد: همچنین مراجع مذبور می‌توانند حداکثر تا 20 درصد از اراضی را از آنان به طور رایگان دریافت کنند.
    وی افزود: همچنین برابر با ماده 101 قانون شهرداری‌ها، توافقات لازم با مالکان انجام و سرانه‌های خدماتی و معابر مورد نیاز تامین خواهد شد.
    مدیرعامل سازمان زمین و مسکن شهرداری مشهد اظهار کرد: جلوگیری از ساخت و سازها و تفکیک‌های غیرمجاز و اجرای معابر براساس طرح‌های تفصیلی و جامع از مزایای این طرح است ضمن اینکه با آماده‌سازی اراضی شهری، تحقق‌پذیری سرانه‌های خدماتی طرح تفصیلی بیشتر می‌شود.
    وی با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌ها تملک، بهره‌برداری و صیانت از اراضی شهری است، افزود: در این راستا پس از اینکه اراضی بزرگ مقیاس و بایر موجود در محدوده اراضی شهر شناسایی و توافق لازم با مالکان صورت گرفت، نسبت به آماده‌سازی آن براساس طرح تفصیلی مصوب اقدام می‌شود.
    جنگی یادآور شد: آماده‌سازی در اراضی محدوده‌های رسالت، پنجتن، طبرسی و بولوار شهید آوینی انجام شده و ساخت و سازهای انجام شده در این محدوده به صورت کامل و براساس اصول فنی و شهرسازی بوده که در این راستا به زیر ساخت‌های شهری نیز توجه شده است.
    مدیرعامل سازمان زمین و مسکن شهرداری مشهد توجه به زیرساخت‌های شهری را یکی از دغدغه‌های مدیران دانست و گفت: بسیاری از مشکلات در سکونت‌گاههای غیررسمی و حاشیه شهرها ناشی از بی‌توجهی به این موضوع بوده که این سبب افزایش هزینه‌های شهری برای ارائه خدمت به آنها است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار