مدیران خودروعصر اعتبار

ارزیابی مشاوران املاک از یک پیش‌بینی مسکنی

آیا اجاره‌بهاء مسکن در زمستان ارزان می‌شود؟

عصر ساختمان: درباره صحبت‌های رئیس اتحادیه مشاوران املاک، در رابطه با کاهش ۱۰درصدی نرخ اجاره‌بها در روزهای پایانی امسال، برخی از مشاوران املاک در نقاط مختلف شهر تهران، نظرات خود را بیان کرده‌اند.

آیا اجاره‌بهاء مسکن در زمستان ارزان می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از اقتصادنیوز، چند روز گذشته، حسام عقبایی بیان کرد که بازار اجاره مسکن تا پایان سال آرام خواهد بود و در اوایل زمستان با توجه به اینکه معمولاً با کاهش نقل و انتقال و به عبارتی کاهش تقاضا و افزایش عرضه مواجه‌ایم، کاهش 10درصدی اجاره‌بها را خواهیم داشت.

    اما آیا نظر فعالان بازار نیز اینگونه است؟ برخی از مشاوران املاک نظرات خود را در این باره بیان کرده‌اند.

    یکی از مشاوران املاک در مرکز تهران به اقتصادنیوز گفت: حدود 30 سال است که من در این کار هستم و تقریباً هر سال از کاهش نرخ اجاره‌بها صحبت می‌شود و موضوع این است که اتحادیه دوست دارد که نرخ‌ها را پایین بیاورد، اما وقتی شخصی خودش حاضر می‌شود که با نرخی بالاتر از قیمت واقعی خانه‌ای را اجاره کند، کسی نمی‌تواند حرفی بزند، بنابراین به طور قطع می‌توانم بگویم که این کاهش نرخ اجاره‌بها عملی نخواهد شد.

    یکی از مشاوران املاک در شرق تهران نیز بیان کرد: امیدوارم که این کاهش اتفاق بیفتد، اما بعید می‌دانم، زیرا ملک برای مردم است و هیچ کسی نمی‌تواند آنها را مجبور کند که با قیمت پایین‌ترین ملک‌شان را اجاره دهند، مگر اینکه قانون خاصی بگذارند که مردم مجبور به اطاعت از آن باشند.

    مشاور املاک دیگری در جنوب تهران بیان کرد: امیدوارم کاهش 10درصدی نرخ اجاره اتفاق بیفتد، اما در مورد این موضوع ما هیچ چیزی از جانب مالکان نشنیده‌ایم و تا آنها نرخ را پایین‌تر نیاورند این اتفاق نخواهد افتاد و فقط اعلام کردن این موضوع فایده‌ای ندارد.

    یکی از مشاوران در شمال تهران نیز بیان کرد: ما هم چیزهایی در رابطه با این قضیه شنیده‌ایم، البته قرار است که نرخ اجاره‌بهای منازل مسکونی پایین آمده و املاک تجاری نیز بالا رود، البته به نظر من بالا رفتن نرخ‌ها بسیار راحت‌تر از پایین آوردن آنهاست و فکر نمی‌کنم که کاهش 10‌درصدی امکان‌پذیر باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو