مدیران خودروعصر اعتبار

تعیین ضوابط ویژه برای محدوده‌های تاریخی تهران در دستور کار شهرداری

عصر ساختمان- مشاور معاون شهرسازی شهرداری تهران و مدیر بافت و برنامه‌های تاریخی شهر تهران تعیین ساختمان‌های ارزشمند به صورت کامل، کمک به میراث فرهنگی برای تکمیل پرونده‌های ثبتی ساختمان‌های تاریخی، مشخص‌تر کردن چارچوب محدوده تاریخی شهر تهران و تعیین ضوابط و مقررات ویژه برای محدوده‌های تاریخی تهران را از برنامه‌های ویژه شهر تهران ذکر کرد.

تعیین ضوابط ویژه برای محدوده‌های تاریخی تهران در دستور کار شهرداری
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، علی محمد سعادتی با بیان اینکه امیدواریم در دوره جدید مدیریت شهری هماهنگی و حساسیت بیشتری در زمینه بافت‌های تاریخی به وجود بیاید و تعامل با میراث فرهنگی بیش از این بهبود یابد، اظهار کرد: این ناهماهنگی‌ها فرصت‌هایی برای سودجویی‌ها و طمع ورزی‌های برخی افراد فراهم کرده است و هر از گاهی اخبار ناگواری درباره بافت‌های تاریخی تهران به گوشمان می رسید.

    وی افزود: به نظر می‌رسد در این دوره جدید این هماهنگی‌ها بیشتر شود. باید تلاش کنیم تمام ساختمان‌های باارزش و محدوده‌های واجد ارزش در تهران را به صورت کامل در وهله اول شناسایی کنیم و در گام‌های بعدی اطلاع‌رسانی و آگاهی‌دهی به مردم را به‌صورت جدی در دستور کار قرار دهیم.

    مشاور معاون شهرسازی شهرداری تهران با بیان اینکه بسیاری از این آسیب‌ها به این علت به بافت‌های تاریخی شهر وارد می‌شود که ممکن است شهروندان نگاه تخصصی نداشته باشند و سهوا در ایجاد آسیب دخیل شوند، گفت: آگاهی‌دهی به شهروندان کمک کند از حجم آسیب‌ها و اتفاقات ناگوار برای بافت‌های تاریخی شهری کاسته شود.

    سعادتی به اعلام برنامه‌های آینده‌اش برای این حوزه پرداخت و گفت: تعیین ساختمان‌های ارزشمند به‌صورت کامل از جمله برنامه‌های ماست همچنین کمک به میراث فرهنگی برای تکمیل پرونده‌های ثبتی ساختمان‌هایی که هنوز در روال اداری به ثبت نرسیده‌اند را دنبال می‌کنیم. مشخص‌تر کردن چارچوب محدوده تاریخی شهر تهران نیز از جمله برنامه‌های ماست.

    وی در پایان اظهارکرد: تعیین و ارائه ضوابط و مقررات ویژه برای محدوده‌های تاریخی تهران را نیز دنبال می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم به آن اهتمام داشته باشیم و مصوباتی در خصوص آن از شورای شهر تهران بگیریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو