مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر کشور:

از شهرداران امتحان خواهیم گرفت

عصر ساختمان- معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: شوراها و شهرداری ها به هیچ وجه به دنبال به کارگیری نیرو خارج از ضوابط و مقررات نباشند چون حضور نیروی انسانی بدون صلاحیت و تخصص شهرداریها را با مشکلات زیادی مواجه ساخته است.

از شهرداران امتحان خواهیم گرفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، سید محمدعلی افشانی که در مراسم اعطای احکام انتصاب شهرداران تبریز، شیراز و ملارد در جمع شهرداران و روسای شوراهای این شهرها و معاونان عمرانی استانداریهای مربوطه سخن می گفت، تصریح کرد: این نگاه که شهرداری اداره کاریابی است و افراد بیکار از روی دلسوزی در آن مشغول به کار شوند باید تغییر نماید چون به هیچ وجه خدمت به شهروندان نیست.

    افشانی افزود: نیروهای غیرمتخصص شهرداری‌ها که از روی دلسوزی و اغماض استخدام شده‌اند، جای افراد متخصصی که می‌توانند با تعریف و اجرای پروژه‌های زیرساختی و طرحهای درآمدزا و اشتغال زا برای شهر مفید باشند را گرفته اند.

    رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با انتقاد از مصرف بخش اعظم اعتبارات شهرداری شهرهای کوچک بابت پرداخت حقوق کارکنان گفت: با این رویه عملا پولی برای توسعه زیرساختها و برطریف ساختن انتظارات مردم در این شهرها باقی نمی ماند و با توجه به آسیب هایی که اضافه شدن نیروی انسانی مازاد به شهرداری ها وارد ساخته، از شوراها و شهرداری ها خواسته ایم که حتی یک نفر بدون داشتن تخصص و خارج از مقررات نباید در شهرداری ها به کار گرفته شود.

    رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در ادامه بر ارائه آموزش های کاربردی و حرفه ای به کارکنان شهرداری ها تاکید نمود و گفت: در آینده از شهرداران نیز با توجه به وظایف حوزه کاری آنها امتحان خواهیم گرفت.

    افشانی با بیان اینکه تعریف پروژه های شهری براساس نیازهای مردم، اولویت‌های اداره شهر و درنظر گرفتن منابع مالی در اختیار و خاتمه آن درمهلت مقرر، باید از اولویتهای اصلی مدیریت شهری باشد، اظهار کرد: طولانی شدن زمان اتمام پروژه های شهرداری ها باعث سلب اعتماد مردم به شورا و شهرداری می شود.

    وی تاکید نمود: شهروندان زمانی به شورا و شهرداری اعتماد و در برنامه های مورد نظر آنها مشارکت می نمایند که مطمئن شوند اعتبارات درست هزینه می شود.

    رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور همچنین بر اعمال نظارت های دقیق از سوی شهرداران بر بدنه شهرداری و شوراها بر شهرداری و معاونتهای عمرانی استانداری ها بر عملکرد مجموعه مدیریت شهری تاکید نمود و گفت: طرح های جامع و تفصیلی باید مبنای عمل شهرداری ها باشد.

    معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور از پیگیری ها برای ایجاد درآمدهای پایدار شهری و افزایش سهم شهرداری ها از اعتبارات قانون مالیات بر ارزش افزوده خبر داد و گفت: لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها به طور همزمان در کمیسیون های دولت و مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است.

    افشانی همچنین از روسای شورا و شهرداران خواست منافع شهروندان را بر منافع فردی و گروهی ترجیح دهند و رعایت قانون، رعایت حقوق مردم و کسب رضایت آنان و تعامل با همه ذینفعان شورا وشهرداری را از اولویت های کاری خود قرار دهند.

    براساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، شایان ذکر است در این مراسم ایرج شهین باهر شهردار تبریز، حیدر اسکندرپور شهردار شیراز و علی سلگی شهردار ملارد؛ احکام وزیر کشور در خصوص انتصاب آنها را از مهندس افشانی دریافت نمودند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار