مدیران خودروعصر اعتبار

منتخبان چهاردهمین دوره بزرگداشت روز جهانی شهرسازی معرفی شدند

عصر ساختمان- چهاردهمین دوره بزرگداشت روز جهانی شهرسازی با معرفی منتخبین در حوزه شهرسازان پیشکسوت و همچنین عکاسان و طراحان پوستر برگزیده این دوره، به کار خود خاتمه داد.

منتخبان چهاردهمین دوره بزرگداشت روز جهانی شهرسازی معرفی شدند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، مراسم چهاردهمین بزرگداشت روز جهانی شهرسازی عصر روز سه شنبه 16 آبان با حضور جمعی از مسئولان این حوزه  و همچنین انجمن ها و تشکل های صنفی حوزه معماری و شهرسازی در تالار ایوان شمس در تهران برگزار شد.

    در ابتدای این مراسم سهراب مشهودی دبیر گروه شهرسازی جامعه مهندسان مشاور و عضو دبیرخانه دائمی روز جهانی شهرسازی با اشاره به برگزاری مراسم شصت و هشتمین سال روز شهرسازی در جهان و چهارمین دوره آن در ایران به فعالیت این دبیرخانه پرداخت و گفت: چالش که شهرساز و شهرسازی با آن رو به رو است این است که هنوز به درستی به جامعه شناسانده نشده است.

    وی ادامه داد: شاید اشکال اصلی از جایی شروع شد که ما این اسم را انتخاب کردیم؛ شاید اگر خودمان را تسهیل گر زندگی شهری و یا شهردرمانگر معرفی می کردیم، مردم بهتر ما را پذیرش می کردند.

    مشهودی با تاکید بر لزوم فعال شدن انجمن های دوستدار شهر گفت: ما باید همیشه وظایف شوراهای شهر را به آنها متذکر شویم و جلوی انحراف آنها را بگیریم تا به سرنوشت انجمن های شهر در چند دهه قبل دچار نشوند.

    دبیر گروه شهرسازی جامعه مهندسان مشاور افزود: کار دیگری که شهرسازها باید انجام دهند دیده بانی شهرهاست. این، فقط مردم و شوراها نیستند که با شهر بیگانه اند؛ دولتی ها و ارگان های شهری هم با شهر بیگانه اند به عنوان مثال طرح های شهری برای مدت 10 سال تهیه می شوند اما قوانین مجلس مدت اجرای طرح ها را به 18 ماه کاهش می دهد.

    وی برخی احکام دیوان عدالت اداری و کمیسیون ماده 100 را از دیگر چالش های پیش روی شهرسازی و بهبود زندگی شهری شهروندان عنوان و همچنین بر لزوم بر تنقیح قوانین متعدد و متنوعی که در این حوزه وجود دارد، تاکید کرد.

    در ادامه این مراسم پیام ریگ استفان رئیس جامعه جهانی شهرسازی به چهاردهمین بزرگداشت روز جهانی شهرسازی در ایران قرائت شد که در آن با اشاره به برگزیده شدن یک طرح ایرانی در پنجاه و سومین کنگره جهانی شهرسازی که در شهر پورتلند ایالت اورگان در آمریکا برگزار شد، بر لزوم ارائه راه حل های بومی و محلی برای مشکلات شهرها در جهان تاکید شده بود.

    بر اساس این گزارش در این مراسم محمد عدالت خواه عضو دبیرخانه روز جهانی شهرسازی هم بیانیه این مراسم را قرائت کرد که در آن از پررنگ تر شدن حضور متخصصین در جمع اعضای شوراهای شهر در کشور استقبال شده بود و با اشاره به شعار امسال این بزرگداشت «شهرسازی، سلامت عمومی و اعتلای زندگی» تشکیل تالارهای گفتگو میان متخصصین حوزه شهرسازی با مدیران و خاتمه دادن به شهر فروشی، به عنوان خواسته های این دبیرخانه مطرح شده بود.

    در این مراسم همچنین محمدسعید ایزدی، فریبرز رئیس دانا، جلال آزادی و مصطفی بهزادفر به ترتیب به عنوان شهرسازان پیشکسوت در حوزه های مدیریت اجرایی مرتبط با شهرسازی، حوزه حرفه و دانش نظری، معرفی و تجلیل شدند.

    همچنین مهتاب بوالهری و ندا شیخ به عنوان برگزیدگان مسابقه عکس برتر از فضای شهری و تارا قاسمی و شیوا ترابی به عنوان برگزیدگان مسابقه پوستر بخش دانشجویی روز بزرگداشت شهرسازی معرفی شدند.

    بر اساس اعلام هیات داوران، آثار دو عکاس برگزیده این مسابقه از میان 52 اثر ارسالی و آثار دو طراح حوزه پوستر هم از میان 35 اثر ارسالی انتخاب شده بودند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار