مدیران خودروعصر اعتبار

در چهارمین روز از دهه مبارک فجر

بهره برداری از طرح های عمرانی؛ از تفرش تا طبس

عصر ساختمان:همزمان با چهارمین روز از دهه مبارک فجر، صدها طرح عمرانی و اقتصادی در نقاط مختلف کشور به بهره برداری رسید.

بهره برداری از طرح های عمرانی؛ از تفرش تا طبس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، تولیدی، بهداشتی ، مخابراتی ، کشاورزی، گازرسانی، برق رسانی، آب شهری و روستایی، مدارس، صنعتی و طرح های هادی از جمله پروژه هایی است که روز پنجشنبه با حضور مسئولان مورد بهره برداری قرار گرفت.
    خلاصه ای از این طرح ها به شرح ذیل گزارش شده است:
    اراک - در چهارمین روز از ایام الله دهه فجر 14 طرح عمرانی و خدماتی با حضور مقامات استانی در شهرستان های تفرش، آشتیان، زرندیه و و خمین به بهره برداری رسید.
    سه طرح عمرانی شامل پایگاه امداد جاده ای ، عملیات روستایی معابر و زمین چمن مصنوعی با مجموع اعتبار سه میلیارد و 756 میلیون ریال با حضور استاندار مرکزی و جمعی از مقامات محلی در شهرستان تفرش بهره برداری شد.
    برقرسانی و تقویت شبکه فشار ضعیف در دهستان گله زن و راه اندازی دفتر خدمات اینترنتی پست بانک با مجموع اعتبار هفت میلیارد ریال دو طرح عمرانی و خدماتی بود که بهره برداری رسید.
    همچنین با حضور استاندار مرکزی و جمعی از مسئولان آشتیان سه طرح عمرانی و خدماتی شامل فضاسازی گلزار شهدا، سالن مطالعه کتابخانه عباس اقبال آشتیانی و ساختمان اورژانس 115 با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
    شش طرح عمرانی و اقتصادی نیز امروز با حضور معاون عمرانی استاندار، نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی و فرماندار زرندیه در این شهرستان بهره برداری شد که سه مورد از این طرح ها در بخش تولیدات صنعتی و بهداشتی و سه طرح دیگر نیز در حوزه خدمات عمرانی روستایی است.
    واحد تولیدیِ تامین تجهیز سلامت تولید کننده نخ و سوزن جراحی و باند و چسب پانسمان با هزینه ای بالغ بر 24 میلیارد و 300 میلیون ریال و اشتغالزایی 13 نفر و واحد دما تجهیز پاسارگارد تولید کننده چیلرهای تراکمی با هزینه ای بالغ بر چهار میلیارد و 700 میلیون ریال با اشتغالزایی شش نفر از جمله این طرح ها شده است.
    همچنین یک واحد تولیدی و بهداشتی با ظرفیت ماهانه 800 تن انواع محصولات بهداشتی و آرایشی با سرمایه گذاری بیش از 10 میلیارد ریال و اشتغال پانزده نفر در زرندیه به بهره برداری رسید.
    پروژه زیر سازی و آسفالت روستای حسین آباد از توابع بخش مرکزی زرندیه نیز با صرف هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و 562 میلیون و 500 هزار ریال امروز با حضور مقامات محلی این شهرستان بهره برداری شد.
    پروژه جدول گذاری معابر روستای حسین آباد نیز به مساحت یک هزار و 300 متر مربع هزینه ای بالغ بر 488 میلیون ریال نیز به بهره برداری رسید.
    غسالخانه روستای حسین آباد نیز با صرف هزینه ای بالغ بر 230 میلیون ریال به بهره برداری رسید.
    شهرستان زرندیه با مرکزیت شهر مامونیه بیش از 57 هزار نفر جمعیت دارد که هم اینک بیش از 350 واحد تولید و صنعتی در این شهرستان اشتغال به کار دارند.
    کرج - دو پروژه عمرانی شهرستان کرج روز پنجشنبه در چهارمین روز از دهه مبارک فجر با حضور مسئولان و مدیران استان به بهره برداری رسید.
    60 طرح با هزینه ای بالغ بر یک هزار و 390 میلیارد ریال آماده بهره برداری در ایام الله دهه فجر شده که از مجموع این طرح ها دو مورد آن امروز افتتاح شد.
    از مجموع 60 طرح، دو طرح با اعتباری بالغ بر 380میلیارد ریال با سرمایه گذاری بخش خصوصی با توجه به رویکرد دولت برای سرمایه گذاری بخش خصوصی آماده افتتاح شده است.
    این دو طرح شامل بهره برداری از کارخانه شکلات سازی زرین شکلات و مدرسه خیرساز شهدای غواص است.
    شهرکرد- همزمان با چهارمین روز از دهه فجر 12طرح تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری روز پنجشنبه به بهره برداری رسید.
    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت:با بهره برداری از 12 طرح تولیدی و صنعتی در استان، 120 فرصت شغلی جدید در استان ایجاد شد.
    سید نعیم امامی در گفت وگو با ایرنا افزود : این طرح ها در شهرستان های شهرکرد، بروجن، لردگان، فارسان، بن و بروجن اجرا شده و میزان سرمایه گذاری انجام شده در این طرح ها 299 میلیارد و 500 میلیون ریال است.
    به گفته وی،طرح های بهره برداری شده شامل تولید خوراک آبزیان، دیوار پیش ساخته، مصنوعات چوبی، شن و ماسه، روغن خودرو، نیترات و پتاسیم، گز و شکلات است.
    آیین بهره برداری از این طرح در قطب صنعتی شهرکرد با بهره برداری از طرح نیترات پتاسیم انجام شد.
    این طرح با ظرفیت هشت هزار و 400 تن در سال با سرمایه گذاری 176 میلیارد ریال برای 40 نفر فرصت شغلی فراهم کرده است.
    هم اکنون حدود یکهزار و 250 واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.
    بیرجند- بهره برداری از 40 پروژه عمرانی با صرف حدود 70میلیارد ریال اعتبار از منابع مختلف مالی در چهارمین روز از دهه فجر در خراسان جنوبی آغاز شد.
    این پروژه ها شامل آسفالت راه روستایی، فضای ورزش، بندخاکی، سرویس بهداشتی ، طرح آبیاری ، موسسه گیاه پزشکی، ساختمان اداری و ساماندهی گلزار شهداست که در شهرستان های قاینات، فردوس، سربیشه و طبس افتتاح شد.
    اصفهان - همزمان با سراسر کشور طرح های مختلف عمرانی و اقتصادی شهرهای مختلف استان اصفهان نیز بهره برداری شد.
    براساس این گزارش مجتمع تجاری ' الماس کویر' شهرستان نایین روز پنجشنبه به مناسبت دهه مبارک فجر در چهار راه پلیس این شهرستان افتتاح شد.
    این مجتمع در زمینی با شش هزارمتر مربع مساحت و هشت هزار مترمربع زیربنا و صرف هزینه بیش از 140میلیارد ریال ظرف چهارسال احداث شده است.
    این مجتمع 220 واحد تجاری در ابعاد مختلف با مجموعه خدمات رفاهی، کافی شاپ، پارکینگ، سرویس بهداشتی بر اساس الگوهای روز دنیا در دو طبقه طراحی و ساخته شده است.
    شهرستان نایین در 140 کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.
    همچنین با چهارمین روز دهه مبارک فجر 24 طرح کشاورزی نیز در شهرستان شهرضا به بهره برداری رسید.
    این طرح ها دربخش امور دام، عرصه تولیدات گیاهی، امور زیربنایی، امور عشایر، عرصه منابع طبیعی و صنایع کشاورزی اجرا شده است.
    طرح های افتتاح شده زمینه اشتغال 104 نفر را فراهم کرده و برای اجرای آنها 58میلیارد و 228میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
    30هزار نفر در 23 روستای دارای سکنه شهرستان شهرضا زندگی می کنند.
    شهرضا در 80 کیلومتری جنوب اصفهان واقع است.
    شهرکرد- همزمان با دهه فجر، دو طرح توانبخشی بهزیستی در چهارمحال وبختیاری روز پنجشنبه بهره برداری شد.
    مدیرکل بهزیستی چهارمحال وبختیاری گفت:این طرح ها شامل مرکز توانمندسازی سالمندان در شهرستان کیار و مرکز نگهداری روزانه سالمندان در شهرستان لردگان است.
    محمد میرزایی، در آیین افتتاح مرکز توانمندسازی سالمندان کیار افزود:هدف از راه اندای این دو مرکز، ارائه خدمات تخصصی به سالمندان به صورت روزانه است.
    وی گفت:در این دو مرکز، خدمات توانپزشکی، پزشکی و مراقبت های دوران سالمندی به 120نفر از سالمندان دو شهرستان ارائه می شود.
    مدیر کل بهزیستی استان گفت:برای راه اندازی مرکز توانمندسازی سالمندان اردل 200میلیون ریال هزینه و زمینه اشتغال هفت نفر فراهم شده است.
    میرزایی اظهار داشت:مرکز روزانه سالمندان لردگان نیز از سوی افراد خیر و زیر نظارت موسسه خیریه صبای لردگان راه اندازی شده است.
    وی گفت:این مرکز با هزینه اولیه 650 میلیون ریال توانسته است زمینه اشتغال 10 نفر را فراهم کند که چهار نفر از آنها از معلولان شهرستان هستند.
    میرزایی افزود: هم اینک در استان 11 مرکز نگهداری روزانه سالمندان فعال است که دراین مراکز بیش از 760سالمند خدمات آموزشی و درمانی را دریافت می کنند.
    وی از فعالیت سه مرکزشبانه روزی نگهداری سالمندان در شهرستان های شهرکرد و بروجن خبرداد وگفت: دراین مراکز 175سالمند نگهداری می شود.
    جمعیت سالمندان چهارمحال و بختیاری بیش از 68 هزار نفر است که از این تعداد یکهزار و 424 نفر در مراکز سالمندان ساماندهی، سه هزار و 500 نفر بازنشسته، 21 هزار نفر زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، پنج هزار و 266 نفر زیرپوشش تأمین اجتماعی و بقیه در دستگاه های اجرایی استان هستند.
    بندرعباس - در چهارمین روز از دهه فجر، بخش گازی نیروگاه برق گنو بندرعباس با حضور معاون اول رئیس جمهوری ، وزیر نیرو ، استاندار هرمزگان وجمعی از مسئولان کشوری و استانی در شمال این شهر بهره برداری شد.
    مدیرعامل شرکت برق منطقه ای هرمزگان در حاشیه افتتاح این پروژه گفت: نیروگاه سیکل نیروگاه گازی گنو نیز دارای چهار واحد هریک به ظرفیت 162 مگاوات در مجموع با 648مگاوات و 10هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بهره برداری شد.
    حسن کهوری نژاد افزود: با بهره برداری از این دو واحد باقی مانده با هزینه ای افزون بر هفت هزار میلیارد ریال میزان ظرفیت تولید برق این نیروگاه به 940مگاوات افزایش می یابد.
    استاندار هرمزگان نیز هدف از بهره برداری از این طرح را افزایش ظرفیت تولید برق منطقه وتامین بخشی از تقاضای شبکه سراسری ، استفاده از حداکثر ظرفیت توان منهدسی داخل کشور ، پاسخ به نیاز روز افزون رشد مصرف استان ناشی از گسترش توسعه صنایع کشاورزی و مصارف عمومی وخانگی عنوان کرد.
    جاسم جادری افزود: نیروگاه سیکل ترکیبی هرمزگان در منطقه گنو به ظرفیت 648 مگاوات برق ودر زمینی به مساحت 56 هکتار در 25کیلومتری شمال بندرعباس واقع شده است.
    هرمزگان هم اکنون دارای دو نیروگاه تولید برق در بندرعباس است که با بهره برداری از نیروگاه گازی گنو تعداد آنها به سه واحد ومیزان تولید برق به دوهزارو هشت مگاوات برق افزایش می یابد.
    معاون اول رئیس جمهوری در سفر یک روزه به هرمزگان صبح امروز طرح آبرسانی از سد جگین به شهر جاسک و نیروگاه گنو را افتتاح کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی