مدیران خودروعصر اعتبار

پیشنهاد‌های انبوه سازان برای بافت فرسوده روی میز وزیر

عصر ساختمان- نایب رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران: انبوه سازان خواستار همکاری‌های حقوقی، ثبتی و بانکی وزارت راه و شهرسازی در احیای بافت فرسوده هستند.

پیشنهاد‌های انبوه سازان برای بافت فرسوده روی میز وزیر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، ایرج رهبر درباره­ شرط انبوه سازان برای ورود به بازار مسکن در نشستی که با وزیر راه و شهرسازی داشتند گفت: در نشستی که با حضور مسئولین بانکی کشور برگزار شد انبوه سازان نقطه نظرات و پیشنهادهایی برای ورود به بافت فرسوده و ساخت و ساز به وزیر ارایه دادند.
    وی ادامه داد : در این جلسه سود بانکی تسهیلات مسکن مهر از 25 میلیون تا 40 میلیون تومان که به 11 درصد افزایش پیدا کرده بود مطرح شد و وزیرملغی کرد و سودها به حالت اول بازگشت بطوریکه سود این تسهیلات در شهرهای جدید 4­ درصد، مراکز استانها 9 درصد و شهرستانها 7 درصد و شهرهای کوچک 4 درصد بود .
    وی با اشاره به اینکه­ انبوه سازان بر همکاری های دو جانبه بین وزارت راه و شهرسازی­ تاکید دارند گفت: سالانه 800 هزار ازدواج در کشور صورت می گیرد که این امر نیازمند ساخت و تامین مسکن است و باید ساخت و ساز حتی در این شرایط هم صورت گیرد.
    وی بیان کرد: برای ساخت و ساز سرمایه گذاران باید با تسهیلات ارزان قیمت ،انگیزه داشته باشند .
    وی با بیان اینکه حوادث طبیعی از جمله زلزله تبعات بدی را در این نوع بافت ها­ خواهد داشت گفت: انبوه سازان طرحهایی را درباره نوسازی بافت فرسوده پیشنهاد دادند که یا زمین را شهرداری منطقه­ 9 در اختیار انبوه سازان قرار دهد تا ساخت و ساز کنند و یا اینکه خانه های اماده را در اختیار افراد قرار دهیم و عده ای از افراد در این خانه ها ساکن شوند و­ بعد اقدام به تخریب ساختمانها کنیم .
    وی ادامه داد: بسیاری از مالکین اعتماد ندارند باید اعتماد سازی کنیم­ تا بتوانیم در این محله ها اقدام به نوسازی کنیم .
    ایرج رهبر با اشاره به اینکه اراده ای قوی نیازمند نوسازی بافت فرسوده است­ تصریح کرد: ارایه تسهیلات ارزان قیمت، تراکم و عوارض و تامین مالی و...­ می تواند زمینه حضور انبوه سازان به این بافت ها شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار