مدیران خودروعصر اعتبار

بافت نوساز فرسوده، پیامد امضا فروشی است

عصر ساختمان- کاظم زاده گفت: یکی از عواملی که به افزایش ساختمان‌های نوساز فرسوده دامن زده پدیده امضاء فروشی است.

بافت نوساز فرسوده، پیامد امضا فروشی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از  به نقل از خانه ملت، شادمهر کاظم‌زاده، عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وجود ساختمان‌های نوساز فرسوده در کشور، اظهار کرد: یکی از عواملی که به افزایش چنین ساختمان‌هایی دامن زده پدیده امضاء فروشی است.

    این  نماینده مجلس با بیان اینکه علت اصلی شیوع پدیده امضا فروشی چندشغله بودن مهندسان ناظر است، افزود: راهکار اصلی مقابله با این پدیده این است که مهندسانی در این حوزه به کار گرفته شوند که تنها شغل آن‌ها نظارت بر روند ساخت و ساز باشد و این وظیفه را، حتی در عوض دریافت مبالغی به شخص دیگر نیز واگذار نکنند.
    سازمان نظام مهندسی مسئول برخورد با پدیده امضا فروشی

    عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه وظیفه سازمان نظام مهندسی در برخورد با پدیده امضا فروشی بسیار سنگین است، تصریح کرد: مرکز مقررات ملی ساختمان در وزارت راه و شهرسازی از دیگر ارگان‌هایی است که می تواند تحت ماده 35 نظارت عالیه که در تمام ادارات وزارتخانه مستقر است کنترل بر این مهم داشته باشد.

    کاظم زاده با بیان اینکه باید با تعیین مجازات‌های سنگین ممانعت از امضا فروشی صورت بگیرد، گفت: در صورت ادامه روند امضا فروشی در برخی از پروژه های عمرانی و ساخت و سازها با عمر پایین سازه‌ها و همچنین هدر رفت منابع مواجه خواهیم بود.

    کاظم زاده امضا فروشی را از مهمترین عوامل کاهش عمر سازه‌ها در ده سال اخیر خواند و افزود: مسئولان باید برای مقابله با این پدیده دست به کار شده و به صورت ریشه‌ای با آن برخورد کنند.

    عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از تلاش کمیسیون عمران مجلس برای مقابله با پدیده امضا فروشی خبر داد و گفت: بازنگری در قانون کنترل کیفی ساختمان و قانون نظام مهندسی برای مقابله با پدیده امضا فروشی در کمیته‌های تخصصی کمیسیون عمران مجلس در دستور کار قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو