مدیران خودروعصر اعتبار

انتشار ۴ هزار میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد برق؛

بورس انرژی با برق مپنا روشن‌تر می‌شود

عصر ساختمان- به گفته معاون عملیات بازار تامین سرمایه امین، شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران(مپنا) در نظر دارد به منظور تأمین سرمایه در گردش و تأمین مالی پروژه‌های سیکل ترکیبی خود، بار دیگر از طریق بازار سرمایه اقدام به تأمین مالی کند.

بورس انرژی با برق مپنا روشن‌تر می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از عصر بازار، اسماعیل بینایی با بیان اینکه مپنا در ادامه تجارب موفق خود در زمینه تأمین مالی در بازار سرمایه و با همکاری شرکت تأمین سرمایه امین به عنوان متعهد پذیره‌نویس و بازارگردان و شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری آرمان آتی به عنوان مشاور عرضه، تصمیم به انتشار 4 هزار میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد برق را دارد، افزود: این عرضه که طی روز‌های آتی انجام خواهد پذیرفت، یکی از بزرگترین پروژه‌های تأمین مالی از طریق انتشار اوراق سلف در بورس انرژی است.
    وی ادامه داد: از ویژگی‌های مهم این عرضه می‌توان به حضور تأمین سرمایه امین به عنوان رکن بازارگردان طی دوره عمر اوراق اشاره کرد که نقدینگی لازم را در این مدت برای سرمایه گذاران با نرخ سود 17.5 درصد روزشمار ایجاد می‌کند. این اوراق با نام و معاف از مالیات بوده و وجود اختیار خرید و فروش تبعی از ویژگی دیگر آن است که بر جذابیت آن می‌افزاید.
    معاون عملیات بازار تامین سرمایه امین تشریح کرد: در صورت کاهش قیمت دارایی پایه موضوع این اوراق(بسته برق)، سرمایه‌گذاران از طریق اعمال اختیار فروش با نرخ 18 درصد بازدهی خود را تثبیت کرده و همچنین در صورت افزایش قیمت برق، شرکت مپنا با اعمال اختیار خرید 19 درصدی مانع از افزایش هزینه تأمین مالی خود می‌شود و به این ترتیب سودی 18 تا 19 درصدی در سررسید را برای سرمایه‌گذاران تضمین می‌کند.
    بینایی اضافه کرد: با توجه به نرخ سود اوراق موجود در بازار و همچنین نرخ سود شبکه بانکی، پیش‌بینی می‌شود که این اوراق با استقبال خوب سرمایه‌گذاران و صف خرید چند برابر حجم کل خود مواجه شود و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به فروش برسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار