مدیران خودروعصر اعتبار

عرصه بر اپلیکیش‌های بازار مسکن تنگ خواهد شد؟

عصر ساختمان- مصطفی قلی خسروی توانست در پایان رأی گیری اتحادیه مشاوران املاک استان تهران با اختلاف ۳۳۲ رأی بیشتر نسبت به حسام عقبایی بعد از ۴ سال بار دیگر رئیس اتحادیه شود.

عرصه بر اپلیکیش‌های بازار مسکن تنگ خواهد شد؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، انتخابات هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک استان تهران دیروز در مصلای امام خمینی (ره) برگزار و پس از آن شمارش آراء انجام شد.

    بر اساس اعلام هیئت اجرایی انتخابات اتحادیه مشاوران املاک، در پایان رأی گیری 5 نفر حائز اکثریت آراء شدند که به ترتیب مصطفی‌قلی خسروی 2405 رأی، حسام عقبایی 2073 رأی، عبدالله فرجی 1449 رأی، علی اصغر مرادزاده 1126 رأی، نسرین آبی‌ور 1088 رأی، احمد آذری 1029 رأی و سعید لطفی 862 رأی به دست آوردند. محمدصادق کاشانی نیز به عنوان بازرس انتخاب شد.

    همچنین بر اساس ماده 23 قانون نظام صنفی مصوب 1392، اعضای هیئت مدیره نمی توانند رئیس اتحادیه صنف را انتخاب کنند بلکه هر کدام از افراد منتخب که بیشترین رأی را در انتخابات اخذ کند، رئیس هیئت مدیره و اتحادیه خواهد شد.

    بنابراین مصطفی قلی خسروی 73 ساله و بازنشسته ارتش که به مرد موسفید املاک شهرت دارد بار دیگر توانست بر کرسی ریاست اتحادیه مشاوران املاک استان تهران تکیه بزند. وی که از سال 1352 وراد صنف بنگاه داری شده بود، پیش از این نیز در فاصله سال های 1378 تا 1392 به مدت 15 سال ریاست اتحادیه کشوری مشاوران املاک را بر عهده داشت که در انتخابات قبلی اعضای هیئت مدیره اعضای اتحادیه این صنف، علی رغم اینکه توانست وارد هیئت مدیره شود، اما از ریاست آن در اقدامی عجیب و سؤال برانگیز استعفا داد. در آن دوره هنوز قانون نظام صنفی تغییر نیافته بود و اعضای هیئت مدیره ابتدائا از سوی اعضای صنف انتخاب می شدند و سپس از میان خود یک نفر را به عنوان رئیس اتحادیه برمی گزیدند درنتیجه حسام عقبایی توانست ریاست اتحادیه مشاوران املاک استان تهران را به دست بیاورد. با تغییر قانون نظام صنفی، خسروی این بار توانست بر کرسی ریاست اتحادیه تکیه بزند.

    متن کامل ماده 23 قانون نظام صنفی (مصوب 1392)

    ماده 23 - در اتحادیه‌ها افراد منتخب به‌ترتیب براساس اکثریت نسبی آرای مأخوذه شامل یک نفر رئیس، دو نفر نایب‌رئیس (اول و دوم)، یک نفر دبیر و یک نفر خزانه‌دار تعیین می‌شود. همزمان با برگزاری انتخابات اعضای هیأت مدیره اتحادیه، انتخاباتی برای انتخاب دو نفر بازرس (اصلی و علی‌البدل) برگزار می‌شود.

    بازگشت مخالفان سایت های خرید و فروش ملک به بازار مسکن؟

    گفته شده بود خسروی به عنوان نماد بنگاه داری سنتی و مشاور قدیمی خرید و فروش املاک از مخالفان فعالیت اپلیکیشن ها و سایت های خرید و فروش ملک به شمار می رود؛ اپلیکیشن هایی که  طی دو سه سال اخیر ضربات بزرگی به مشاوران سنتی املاک وارد کرده اند. هر چند که خود بارها این موضوع را تکذیب کرده و گفته بود باید همپای تکنولوژی رشد کرد. با این حال به گفته بسیاری از کارشناسان علت اقبال دوباره مشاوران املاک به خسروی، مطالبه بخش زیادی از آنها از مرد مو سفید املاک در خصوص جلوگیری از گسترش روزافزون سایت ها و اپلیکیشن های خرید و فروش املاک است. این در حالی است که عقبایی به عنوان اصلی ترین رقیب خسروی در فاصله کمتر از یک مانده به انتخابات هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک، از سایت «فست ملک» به عنوان یکی از نرم افزارهای خرید و فروش املاک متعلق به اتحادیه رونمایی کرد که گفته می شود این موضوع در ریزش آرای وی اثرگذار بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو