مدیران خودروعصر اعتبار

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خبر داد

پایان آواربرداری سبک در مناطق زلزله زده کرمانشاه

عصر ساختمان- معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از پایان یافتن آواربرداری سبک برای دسترسی به مصدومان در کرمانشاه خبر داد و گفت: در حال حاضر هلال‌احمر سعی می‌کند تا فرآیند اسکان و تغذیه اضطراری را تا بعدازظهر امروز تکمیل کند.

پایان آواربرداری سبک در مناطق زلزله زده کرمانشاه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، شاهین فتحی درباره آخرین وضعیت امدادرسانی و اسکان زلزله‌زدگان کرمانشاه گفت: از صبح دیروز 10 فروند بالگرد هلال‌احمر در عملیات انتقال مصدومان از مناطق آسیب زده به بیمارستان‌ها وارد عمل شدند و 162 مصدوم را منتقل کردند. همچنین این بالگردها پشتیبانی عملیات را برعهده دارند.

    وی با بیان اینکه خوشبختانه این توان همچنان ادامه دارد، افزود: دو نکته مهم در این حادثه وسعت منطقه آسیب دیده و برودت هواست که ما هم این دو نکته را در شب گذشته با همه وجود حس کردیم و برهمین اساس سعی کردیم توانمان را افزایش دهیم. در امدادرسانی به زلزله‌زدگان غرب کشور، 16 استان همجوار در فرآیند عملیات مداخله کردند و تیم‌های واکنش سریع، اسکان اضطراری و حتی تیم‌های درمان اضطراری هلال‌احمر را در منطقه فعال کردیم.

    معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه در حوزه اسکان و تغذیه اضطراری ابتدا سعی کردیم با ایجاد سرپناه نیاز آسب‌دیدگان را رفع کنیم گفت: در این زمینه بالغ بر 10 هزار تخته چادر، 20 هزار تخته پتو و 185 هزار کنسروجات توزیع شد اما با توجه به وسعت منطقه حادثه و گسترده بودن جمعیت ساکن منطقه و جمعیت تحت تاثیر که شامل 526 روستا و 8 شهر است، نیاز بیشتری احساس شد.  البته برای 70 هزار نفر تسهیلات اسکان و تغذیه اضطراری فراهم شد که بخشی از آن به دست ما رسیده بود و بخشی هم در شب گذشته به دستمان رسید.

    فتحی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم 30 هزار تخته چادر دیگر را هم فراهم کنیم تصریح کرد: وسعت منطقه بسیار زیاد است و نیروهای عملیاتی هم نیاز به کمک دارند تا بتوانند فرآیند اسکان و تغذیه را با سرعت بیشتری پیش ببرند.

    وی در پاسخ به برخی شایعات مبنی بر عدم امدادرسانی به برخی مناطق روستایی زلزله زده گفت: بارها اعلام کرده‌ایم که مردم به شایعات توجه نکنند و اطلاعات را از مبادی رسمی دریافت کنند. در عین حال در این باره نمی‌توان گفت که مطمئنا به صددرصد مناطق زلزله زده امدادرسانی شده است. به عنوان مثال روز گذشته به ما اعلام کردند که روستایی امدادرسانی نشده و ما دو بار بالگردهایمان را به آنجا اعزام کردیم و تک تک روستاها را پیگیری کردیم اما اگر منطقه‌ای وجود دارد که احیانا امدادرسانی نشده تلفن 112 را برای اعلام این مسائل قرار داده‌ایم.

    معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه آواربرداری سبک برای دسترسی به مصدومان در حوزه هلال‌احمر تقریبا تمام شده است، افزود: در حال حاضر تمام تلاش هلال‌احمر برای اسکان و تغذیه زلزله‌زدگان است و آواربرداری سنگین نیز از سوی دستگاه‌های دیگر در حال انجام است. در حال حاضر تلاش ما این است که تا امروز بعدازظهر فرآیند اسکان را کامل کنیم.

    فتحی که با شبکه خبر گفت‌وگو می‌کرد درباره کمک‌های مردمی برای زلزله‌زدگان غرب کشور گفت: از زمان وقوع حادثه کمک‌های مردم را از سراسر کشور داشتیم. همچنین سازمان هلال‌احمر شماره حسابی را برای کمک‌های نقدی مردم اعلام کرده و سایر اقلام امدادی مانند پتو، کنسرو و... را نیز دریافت کردیم. البته از مردم خواهش می‌کنم که در کمک‌هایشان شأن آسیب‌دیدگان رعایت شود و اقلام نو در اختیار جمعیت قرار دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار