مدیران خودروعصر اعتبار

بیمه ساختمان‌ها را جدی بگیریم

ایران زلزله‌خیز است

عصر ساختمان- یک کارشناس ارشد صنعت بیمه با اشاره به زلزله اخیر در استان‌های غربی ایران می‌گوید باید از این گونه حوادث درس بگیریم و این طور نباشد که وقتی زلزله آمد پرونده صندوق همگانی بیمه حوادث را باز کنیم و بعد از مدتی این پرونده بایگانی شود. او معتقد است که باید درباره خطرات ناشی از زلزله و گسل‌های موجود در ایران به عامه مردم اطلاع رسانی شود تا مردم موضوع بیمه و بیمه گری را جدی بگیرند.

ایران زلزله‌خیز است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مجید صفدری درباره‌ حادثه زلزله‌ای که دو روز پیش در استان های غربی ایران رخ داد و وظیفه صنعت بیمه در قبال آن، اظهار کرد: کشور ما روی گسل‌های مختلفی قرار دارد و از نظر حوادث طبیعی جزو 10 کشور اول دنیاست. طی 100 سال گذشته زلزله‌های بزرگی همچون زلزله کرمانشاه در کشور به وقوع پیوسته و نقش صنعت بیمه در این موارد بسیار اثرگذار است.

    وی ادامه داد: صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی می‌تواند نقش مهمی در اینگونه بلایا دارد. حدود 15 سال است که درباره تاسیس این صندوق صحبت‌هایی می‌شود و در دولت و مجلس شورای اسلامی هم پیگیری‌هایی راجع به آن انجام شده است. بیمه مرکزی به شدت پیگیر این موضوع است. به نظر من این صندوق هرچه سریع‌تر باید اجرایی و عملیاتی شود تا هنگام وقوع بلایای طبیعی بخشی از مشکلات روحی و مالی به وجود آمده مردم جبران شود.

    این کارشناس افزود: در زلزله‌ای که دو روز گذشته به وقوع پیوست متاسفانه خیلی از خانه‌ها بیمه‌نامه آتش‌سوزی و پوشش زلزله نداشتند؛ حال چه کسی می‌خواهد خسارات مادی و معنوی مردم را در این باره جبران کند؟ از طرفی متاسفانه در شرایطی قرار داریم که مردم از لحاظ اقتصادی مشکل دارند و نقش بیمه‌ها در این شرایط بسیار پررنگ است.

    صفدری با تاکید بر این که ملت ایران باید همه بدانند که گسل‌های زیادی در ایران وجود دارد و خطر زلزله مناطق مختلف را تهدید می‌کند، گفت: انشاالله تمام دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ها اطلاع‌رسانی کنند تا مردم بدانند که ایران روی تعداد زیادی گسل قرار دارد و با اطلاع از این موضوع به فکر بیمه‌ کردن دارایی‌شان باشند تا در زمان وقوع حادثه مشکلات مالی بر دیگر مشکلات‌شان اضافه نشود.

    وی ادامه داد: به نظرم علاوه بر این اطلاع رسانی، شرکت‌های بیمه باید رسیدگی سریع و دقیقی به خسارت‌های ایجاد شده داشته باشند. خواهش من این است که همه شرکت‌های بیمه هرچه سریع‌تر خسارت‌های مالی و جانی را پرداخت کنند و شرکت‌هایی که بیمه درمان تکمیلی صادر کرده‌اند، هزینه‌های درمانی بیمه شدگان خود را پرداخت کنند.

    او با اشاره به تعویق افتادن تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی، گفت: ما باید از این حوادث درس بگیریم. اگر قرار باشد هر بار که زلزله رخ می‌دهد پرونده صندوق بیمه حوادث را باز کنیم و بعد از زلزله پرونده را ببندیم و به بایگانی بفرستیم به نتیجه نخواهیم رسید.

    صفدری اضافه کرد: شرکت‌های بیمه برای خدمت رسانی به بیمه‌گذاران باید اکیپ‌هایی را مستقر کند که خسارت‌ها سریع ارزیابی شود و چک خسارت‌ها در محل به خسارت دیدگان پرداخت شود.

    مدیرعامل سابق بیمه ما در پاسخ به سوالی درباره عملکردش در سال‌های گذشته در این شرکت گفت: عملکرد مدیران با توجه به آمار و ارقام مشخص می‌شود. در سال 1395 ما به ازای هر سهم 170 ریال سود پرداخت کردیم که این مقدار سود بالاترین سودی بود که شرکت‌ها در صنعت بیمه به سهامداران خود پرداخت کردند. همچنین ما توانستیم گواهینامه ایزو را برای شرکت اخذ کنیم و 45 شعبه در اقصی نقاط کشور ایجاد کردیم. علاوه بر شعبه‌هایی که ما تاسیس کردیم برخی از شعبه‌ها سابقا به شکل باجه بودند که ما آنها را از سبک باجه‌های بانک ملت خارج کردیم و برایشان ساختمان مستقل گرفتیم.

    وی افزود: علاوه بر این ما واحد خسارت تخصصی خودرو را ایجاد کردیم و بیمه‌نامه‌های مسوولیت بیمه‌نامه‌های مسوول پلنگ ایرانی را اجرایی و عملیاتی کردیم. ما حدود سه میلیارد تومان در روستاها خسارت مالی و جانبی پرداخت کردیم و برای سه سال پیاپی توانگری مالی شرکت در سطح یک بود. این در حالی بود که ما ریسک‌های بیشتری را گرفتیم ولی همچنان توانگری شرکت در سطح 1 ماند.

    صفدری درباره‌ زمان تصدیگری خود در بیمه ما، گفت: زمانی که من شرکت را تحویل گرفتم سپرده‌گذاری‌های کوتاه مدت شرکت حدود 300 میلیارد تومان بود، ولی ما این رقم را به 800 میلیارد تومان رساندیم و تمام ذخایر ارزی و فنی به صورت منابع مالی نقد در حساب شرکت وجود دارد. همچنین ما شورای سرمایه‌ گذاری ترتیب دادیم تا در سرمایه‌ گذاری‌هایی که اهمیت و کیفیت مالی داشته باشد ورود کنیم و توانستیم از نظر بازده سرمایه گذاری چهارمین شرکت شویم.

    وی ادامه داد: همچنین ما در حوزه بین‌المللی و اتکایی توانستیم با هفتمین شرکت بزرگ دنیا یعنی پارتنر ری قرارداد ببندیم و با شرکت سوئیس‌ری تفاهم‌نامه امضاء کنیم. ما توانستیم در رنکینگ IMI100، 114 پله ارتقا پیدا کنیم و در بین شرکت‌های بورسی داخلی توانستیم از جایگاه 115 به 56 ارتقاء یابیم.

    او درباره‌ی پرداخت سود مشارکت در منافع نیز گفت: ما توانستیم در سال 1394 بالاترین سود در منافع را در بیمه عمر و سرمایه‌ گذاری پرداخت کنیم. سهم بیمه شخص ثالث و درمان در پرتفوی ما به ترتیب 18 و 9 درصد بود که این ترکیبی بهینه است و بیمه‌های مسوولیت، عمر، باربری و مهندسی در پرتفوی ما سهم بالایی داشتند و توانستیم در آن دوره به سرعت خسارت‌ها را پرداخت کنیم.

    صفدری درباره طرح نوآوری در محصولات بیمه‌ای، اظهار کرد: ما در بخش تحقیق و توسعه شرکت نوآوری‌هایی در محصول انجام دادیم و در کنفرانس منا کاندید دریافت جایزه شدیم. همچنین در فیر به عنوان کاندید مطرح شدیم.

    وی در پاسخ به این که آیا به مدیرعامل جدید توصیه‌ای دارید؟ گفت: به نظر من همیشه پرسنل بالاترین دارایی سازمان هستند. رسیدگی به پرسنل و احساس رضایت‌مندی برای پرسنل باعث کار و بهره‌وری بیشتر می‌شود. انشاالله به پرسنل رسیدگی شود و با مدیریت ریسک صحیح هر بیمه‌نامه‌ای و به هر قیمتی صادر نشود و در مورد بیمه‌نامه‌ها نرخ‌های فنی داده شود و همچنان مشتری مداری و حقوق مشتریان در سرلوحه کار قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار