مدیران خودروعصر اعتبار

سهم آپارتمان‌های بزرگ‌متراژ از قراردادهای اجاره

عصر ساختمان- در حالی که دمای بازار رهن و اجاره آپارتمان در تهران تحت تاثیر پایان فصل تابستان و همزمانی پاییز با ایام محرم و صفر، به پایین‌ترین حد چند ماه اخیر رسیده، سهم فایل‌های بزرگ‌متراژ از قراردادهای رهن‌واجاره تغییری نکرده است.

سهم آپارتمان‌های بزرگ‌متراژ از قراردادهای اجاره
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد، حجم قراردادهای اجاره آپارتمان در یک ماه مهر نسبت به شهریورماه با کاهش 40 درصدی ناشی از شروع فصل مدارس و پایان زمان طلایی نقل‌وانتقالات ملکی همراه شد و به کمتر از پنج‌هزار فقره رسید. این در حالی است که با وجود کاهش حجم املاک اجاره رفته در پاییز، آپارتمان‌های بزرگ‌متراژ که عمدتا با اجاره‌بهای نجومی عرضه شده‌اند سهم خود را از بازار املاک استیجاری حفظ کرده‌اند.

    بر اساس داده‌های سامانه اطلاعات بازار املاک ایران، سهم قراردادهای اجاره آپارتمان‌های بزرگ‌متراژ از کل قراردادهای اجاره در شهریورماه 6/19 درصد بوده که با اندکی تغییر در مهرماه به 8/19 درصد رسیده است. به این ترتیب با وجود سرد شدن بازار املاک اجاری، همچنان یک‌پنجم قراردادهای اجاره متعلق به آپارتمان‌های بزرگ‌متراژ با مساحت 100 مترمربع و بیشتر است.

    دامنه اجاره آپارتمان‌های بزرگ‌متراژ متفاوت است و اجاره‌های نهایی آنها در مورد آپارتمان‌های لوکس شمال تهران با امکانات جانبی متنوع و خاص، بعضا تا مترمربعی 30 میلیون تومان نیز به‌صورت ترکیبی از رهن و اجاره پیشنهاد شده است. با این حال گران‌ترین اجاره قطعی در ماه گذشته مربوط به واحد مسکونی نوسازی در محدوده قلهک، زرگنده بوده است. قرارداد این واحد مسکونی با 155 مترمربع مساحت، با نرخ 250 میلیون تومان ودیعه و 2 میلیون و 500 هزار تومان اجاره ماهانه منعقد شده است که بر این اساس اجاره‌نهایی ملک مذکور، ماهانه 10میلیون تومان است. مشاوران املاک اعلام می‌کنند که اجاره‌های سنگین‌تر از این رقم در میان فایل‌های لوکس به وفور قابل جست‌وجو است، اما اغلب آنها ماه‌ها در لیست فایل‌ها باقی‌ مانده و هنوز هم به اجاره نرفته‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار