مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل پارندرستار در گفت و گوی اختصاصی با عصر ساختمان گفت:

‎برند slp فرهنگ استفاده از چوب در ایران را متحول کرده است

عصر ساختمان- فرهنگ صحیح استفاده از چوب در کشور رو به پیشرفت است و همگام با تکنولوژی روز به روز بر کالاهایی که میتوان از این متریال ارزشمند و طبیعی تولید کرد افزوده می شود. یکی از شرکت هایی که در این زمینه فعالیت قابل توجهی دارد پارندرستار است که سهم قابل توجهی از بازار ترموود در ایران را کسب کرده است. گفت و گویی با مهدی یارمحمدی مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره مجموعه پارندرستار داشتیم که بخش اول آن را میخوانید.

‎برند slp فرهنگ استفاده از چوب در ایران را متحول کرده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، مدیرعامل شرکت پارندرستار ابتدا ازسوابق و شروع فعالیت های مجموعه تحت مدیریت خود گفت: سال 79  در رشته مهندسی صنایع فارغ التحصیل شدم و به ادامه تحصیل دردانشگاه آلتو فنلاند پرداختم و تا مدرک کارشناسی ارشد پیش رفتم. در این بین ازسال 84 در زمینه تاسیسات و دکوراسیون فعالیت خود را با برند پارندرستار آغاز کرده و تا سال 89 پروژه های متعددی را اجراکردیم.
    سال 86 پارند رستاررا به صورت تخصصی به فعالیت درحوزه ترموود اختصاص دادیم. دلیلی که ازابتدا به این حوزه علاقه داشتم شغل خانوادگی ما بوده که ازنسل های گذشته درحوزه چوب فعالیت داشته اند.
    با اتفاقاتی که خوبی که درحوزه ساختمان افتاد وبه مرورساختمان ها به سمت مهندسی سازی رفتند فعالیتهای ساختمانی شکل تخصصی تر به خود گرفت، و همین دلیلی شد تا نحوه فعالیت خود را گسترده ترکنیم. پس ازارزیابی جامعی که ازبازارساختمان داشتیم نیاز بازاررا شناسایی کرده و شروع به وارد کردن محصولات ترموود کردیم. این کار موازی با اجرای پروژه ها بود.
    در سال 88 به طوررسمی نمایندگی رسمی  “slp” در ایران را تاسیس کردیم. لازم به ذکراست تا به امروزتنها محصولات slp را وارد میکنیم. درحال حاضربا سه دفتردرتهران و حدود 250 نماینده درکشوردرحال فعالیت هستیم، وسهم قابل توجهی از بازارترموود رادراختیارداریم.
    یارمحمدی با اشاره به فعالیت های برون مرزی این شرکت افزود: درخارج از کشور نیزدر اربیل عراق، آذربایجان، دبی وعمان در حال فعالیت هستیم.
    وی با اشاره به طرح های توسعه ایی و برنامه های َآتی شرکت تحت مدیریت خود گفت: خوشبختانه بلوغ صنعت ساختمان در ایران در حال رخ دادن است. زمانی بود که پارکت و شومینه مزایای جداگانه در خانه محسوب میشد، ولی امروزه اینها تبدیل به نیازیک خانه به شمار میرود و این ارتقا استفاده صحیح از چوب را نشان میدهد.
    مدیرعامل گروه پارندرستاربا تاکید برمزایای چوب وهمه گیر بودن آن افزود: چوب متریالی است که به واسطه زیست محیطی بودن همه آن را دوست دارند و به مزایای آن پی برده اند.
    وی با تاکید براستفاده درست هرمتریال در جای خود اظهارکرد: باید توجه داشت هرمتریال را درجای خودش به کار رفته شود. به عنوان مثال پارکت های کف خانه اگرلمینت باشد، در طولانی مدت ضررهای تنفسی زیادی را برای ساکنین به همراه خواهد داشت و توصیه می شود کودکان درمعرض آن قرارنگیرند. ازطرف دیگر چوب نه تنها مضر نیست بلکه به واسطه اینکه از دل طبیعت است کاملا سازگار با بدن انسان بوده و انرژی مضاعف برای اهالی ساختمان به همراه دارد.
    یارمحمدی با تاکید برمحرک های رشد مجموعه پارندرستارادامه داد: بلوغ ودانش ایرانیان در صنعت ساختمان و انرژی و صداقت همکاران در فنلاند کمک شایانی به ارتقا مجموعه پارند رستارکرد. ما هم به واسطه مارکتینگ برنامه ریزی شده توانستیم سهم قابل توجهی از بازاررا کسب کنیم و SLP را به عنوان برندی مطرح در بین فعالان جا بی اندازیم. زیرا ما تنها چوب نفروختیم بلکه فرهنگ استفاده ازچوب راارتقا دادیم و میتوان گفت انقلابی در طراحی و استفاده صحیح از چوب کردیم.
    وی به فعالیت هایی که در جهت فرهنگ سازی استفاده از چوب صورت گرفته گفت: ما توانستیم وسعت استفاده ازترموود در ساختمان راافزایش دهیم. زمانی بود که ترمووود تنها درنمای ساختمان استفاده می‌شد ولی امروزه شاهد آن هستیم چوب ها در انواع مختلف همچون روف گاردن و آلاچیق ها و... بسیار مورد استفاده قرارمیگیرد، و حتی شهرداری هااستفاده از این سیستم ها را در ساختمان حمایت میکنند. گفتنی است سونا معمولا در مجموعه های ورزشی یا واحدهای بسیار بزرگ استفاده می‌شد ولی در حال حاضر واحد های کوچک هم از سونا استفاده میکنند و این نشان از بلوغ صنعت ساختمان دارد.
    یارمحمدی افزود: جامعه ی ما از نظر بلوغ تفکر رشد قابل توجهی داشته واگراین مزیت را با برخی از فرهنگ ها وعادات کشور های توسعه یافته ایی همچون کانادا، فنلاند و ...تلفیق کنیم، میتوانیم شاهد افزایش استفاده از چوب دربین جوانان باشیم. استفاده کلبه های چوبی در بین جوانان ایرانی مرسوم و گسترده نیست. این درحالی است که کلبه های کوچک چوبی اززوایای مختلفی مفید و موثر است. البته باید توجه داشت، نیاز انسان ها و رشد تکنولوژی در کشورها جوان ها را به سمت استفاده ازمدل های جدیدی زندگی میبرد، و با این سرعت رشد تا سال های نه چندان دور شاهد استفاده بسیارزیاد ازاین نوع کلبه ها خواهیم بود.
    یارمحمدی درادامه به محدودیت هایی که در تولید سازه های چوبی درکشوروجود دارد اشاره کرد و گفت: همانطورکه میدانید در کشوربه مقدارکافی چوب نداریم و به همین واسطه قوانین دولتی ما بهره برداری ازجنگل ها رو ممنوع کرده است. در نتیجه  تولید چوب در کشور آن هم درتیراژ بالا امکان پذیر نیست. همین دلیلی است که قیمت چوب درایران گران است. ازطرفی استفاده بسیار کم از کلبه های چوبی در کشورتوجیه اقتصادی ورود به این بخش را از تولید کنندگان میگیرد. امیدوارم ما هم در کشور تجملات را کاهش داده واستفاده ازخانه های چوبی را در بین جوانان رواج دهیم که این یکی از آرزوهای شخصی من است.
    یارمحمدی با تاکید بر توسعه فرهنگ استفاده صحیح از چوب افزود: در کشورما پتانسیل های زیادی وجود دارد و با کمی حمایت میتوان در تولیدی ها انواع چوب ها را با خلاقیت و نوآوری در بهترین نوع کاربری تولید کنیم، و درایران بهترین صنعت چوب را داشته باشیم. حتی در بازی کودکان میتوانیم با در دسترس گذاشتن چوب دروسایل بازی خلاقیت استفاده از این متریال ارزشمند را در ذهن تمام مردم نهادینه کنیم.
    وی در ادامه با تاکید بر نقش دولت در توسعه بیشتراین صنعت گفت: دولت میتواند تمهیداتی بی اندیشد تا فقط چوب های با کیفیت وارد کشورشود. این کارلازمه جلوگیری ازورود آفت و حشرات به کشور است.
    آتش سوزی هم که روزی دغدغه استفاده از چوب به شمار میرفت امروزه با عایق های ضد حریق تا دمای بسیار زیادی جلوی آتش سوزی را میگیرد. جالب است بدانید چوب های SLP تا 3ساعت و نیم جلوی شعله مستقیم آتش دوام می آورد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار