مدیران خودروعصر اعتبار

هشتمین جلسه کمیته معماری و طرح های شهری شورای شهربرگزار شد

عصر ساختمان- هشتمین جلسه کمیته معماری و طرح های شهری شورای اسلامی شهر تهران با حضور اعضای شورای گروه جامعه مهندسان و نمایندگان تشکل های دانشجویی برگزار شد.

هشتمین جلسه کمیته معماری و طرح های شهری شورای شهربرگزار شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، هشتمین جلسه کمیته معماری و طرح های شهری شورای اسلامی شهر تهران، به ریاست علی اعطا و با حضور اعضای شورای گروه جامعه مهندسان مشاور ایران و نمایندگان تشکل های دانشجویی با بررسی سه دستور برگزار شد.

    در بخش نخست جلسه دبیر شورای گروه شهرسازی جامعه به نحوه تهیه طرح های تفصیلی 22 گانه تهران و طرح تفصیلی یکپارچه تهران پرداخت و سپس آماری از مغایرت های طرح یکپارچه با طرح های مشاورین مناطق22 گانه تهران ارائه کرد و همچنین به تشریح میزان مغایرت های پروانه های صادر با طرح تفصیلی مصوب پرداخت.

    مهندس سهراب مشهودی در این نشست گفت:بررسی ها نشان می دهد طرح های مذکور دارای مغایرت 2 تا 69 درصدی (به طور متوسط 32 درصد) بوده و در عمل باعث آسیب رسیدن به سازمان فضایی و ساختار نوشهر تهران شده است و در صورت تحقق تراکم های پیش بینی شده در پهنه های شهر، جمعیت شهر تهران بسیار فراتر از سقف جمعیتی پیش بینی شده در طرح جامع خواهد بود.

    سعید معنوی دیگر عضو شورای گروه معماری جامعه مهندسان مشاور ایران نیز با ارائه توضیحات تکمیلی به تشریح برخی مشکلات و راه کارها در حوزه تامین سرانه ها پرداخت.

    در این راستا مقرر شد در آینده نزدیک مسائل مربوط به طرح تفصیلی شهر تهران با مشارکت شورای گروه شهرسازی جامعه مهندسان مشاور و دیگر متخصصین برای دستیابی به راه کارهای عملیاتی بررسی گردد.

    بخش دوم جلسه کمیته با حضور محمدعلی آقا بزرگی و مریم جعفری نمایندگان فعالین دانشجویی به بررسی تشکیل کارگروه دانشجویی در کمیته معماری و طرح های شهری، اختصاص یافت. برگزاری نشست ها و مسابقات با موضوعات مرتبط با شهر تهران، برگزاری استارت آپ ها با موضوع معماری و شهرسازی و همچنین استفاده از ظرفیت های دانشجویان به عنوان یک سازمان دیده بانی شهری از جمله پیشنهادات مطرح شده در این بخش بود. در این رابطه مقرر شد راهکارهای مشخصی با هدف تشکیل کارگروه دانشجویی تدوین گردد و در جلسات آینده مجددا موضوع در دستور کار کمیته قرار گیرد.

    در بررسی سومین دستور، اعضای کمیته به ادامه بررسی مصوبات مربوط به باغات تهران و ارائه راهکارهایی در جهت حفظ حداکثری باغ های باقی مانده در شهر تهران و مسایل حقوقی و اجتماعی این حوزه پرداختند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار