مدیران خودروعصر اعتبار

۱۵۵۰۰ واحد مسکن شهری و روستایی بازسازی می‌شود

عصر ساختمان- رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در حال حاضر ۸۵ درصد جمعیت مناطق زلزله‌زده دارای آب و برق هستند و جاهایی هم که ممکن است شکستن لوله‌ای موجب قطعی آب شده باشد، در حال ترمیم است.

۱۵۵۰۰ واحد مسکن شهری و روستایی بازسازی می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲:۰۰

    ّبه گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»به نقل از فارس، اسماعیل نجار  با تشریح واقعه ناگوار زلزله کرمانشاه، اظهار داشت: این حادثه ساعت 21 و 48 دقیقه و 16 ثانیه و در اوج تاریکی شب اتفاق افتاد.

    رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اذعان داشت: قدرت و بزرگی به اندازه‌ای بالا بود که 7 شهرستان و یک هزار و 900 روستا را تحت تاثیر قرار داد که جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 250 هزار نفر را درگیر کرد.

    وی افزود: در ثانیه‌های اول یک حادثه این‌چنینی تلاش بر این است تا در مرحله اول امداد و نجات صورت بگیرد و این‌کار مستلزم پاکسازی و ایجاد دسترسی به محل حادثه و نجات آسیب‌دیدگان است.

    نجار خاطرنشان کرد: در زلزله سرپل ذهاب، مسوولان محلی استان کرمانشاه سریعتر به محل حادثه رسیدند و کار امداد و نجات از همان لحظه‌های اولیه شروع شد که در کمتر از 12 ساعت موضوع نجات مجروحین  به شدت فروکش کرد و کار امداد و نجات بر روی 8 هزار و 717 نفر مجروح انجام شد.

    وی یادآوری کرد: مجروحین این حادثه تلخ از دورترین روستاها به مراکز درمانی کرمانشاه و از آنجا هم حدود 2 هزار نفر برای مداوا به استان‌های همدان، تهران و البرز انتقال یافتند.

    به گفته رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، ابدان مطهر 433 جان‌باخته از زیر آوار بیرون کشیده شدند هر چند امکان دارد این آمار افزایش پیدا کند چون در تعدادی از روستاها کشته‌ها بدون جوار دفن شده‌اند.

    وی تصریح کرد: با اطلاعات از خانوارهای زلزله‌زده و تجسس سگ‌های زنده‌یاب، احتمال ندارد کسی زیر آوار مانده باشد.

    نجار در ادامه افزود: هر چند روز اول به دلیل عمق فاجعه و تخلیه مجروحین، کار اسکان و کمک‌رسانی نامنظم بود اما با کمک سپاه‌، ارتش، بسیج، نیروی انتظامی و هلال احمر و اورژانس، بحث برپایی چادر و اسکان آغاز شد.

    رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ارتش بحث ساماندهی شهرها و سپاه نیز روستاها را عهده‌دار شدند و کار جمع‌آوری و هدایت کمک‌های مردمی نیز به هلال‌احمر واگذار شد.

    آب و برق 85 درصد جمعیت زلزله‌زده برقرار شده است

    وی اضافه کرد: با اقداماتی که صورت گرفت اکنون مشکل حادی در منطقه نداریم، آب و برق 85 درصد از جمعیت زلزله‌زده برقرار شده و در حال ترمیم مابقی مکان‌های فاقد آب و برق هستیم.

    به گفته این مسوول، به دلیل حساسیتی که در وصل گاز وجود دارد باید تمامی مناطق بررسی شود اما اکنون در دورترین روستاها هم، تلفن وصل شده است.

    نجار یادآوری کرد: ملت با تعهد و احساس مسوولیتی که دارند، آذوقه و وسایل زیادی را برای کمک به این مردم آسیب‌دیده ارسال کرده‌اند اما باید با مدیریت لازم، آنها را توزیع کرد.

    رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در حال حاضر به اندازه لازم وسایل خوراکی وجود دارد، اما بیشترین نیاز، چادر، پلاستیک و وسایل گرمایشی است که در روزهای بارانی آینده مشکلی برای این مردم پیش نیاید.

    15500 واحد شهری و روستایی بازسازی می‌شود

    وی ادامه داد: برآورد خسارت شده است و بنیاد مسکن متولی بازسازی است که 4500 واحد شهری و 11 هزار واحد روستایی باید کاملا بازسازی و 15 هزار واحد هم ترمیم شود.

    نجار اضافه کرد: برای ساخت واحدهای شهری 35 میلیون تومان با کارمزد 5 درصد و برای واحدهای روستایی 25 میلیون تومان با کارمزد 4 درصد، 6 میلیون تومان هم بصورت بلاعوض برای مسکن شهری و 5 میلیون تومان برای مسکن روستایی، 5 و 3 میلیون تومان هم برای مسکن شهری و روستایی و 2 میلیون تومان معیشت به دولت پیشنهاد شد که مصوب شده و مردم می‌توانند از فردا برای تشکیل پرونده به بانک مراجعه نمایند.

    وی در پایان گفت: با تجربه‌ای که در ساخت بم داریم، شهرستان سرپل ذهاب نیز به زیبایی ساخته خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار