مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل دفتربازسازی بنیاد مسکن خبر داد

آغاز ساخت سرپناه برای اسکان موقت در منطقه زلزله زده کرمانشاه

عصر ساختمان- مدیرکل دفتربازسازی بنیاد مسکن با اشاره به امضای تفاهم نامه با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: با آواربرداری و تامین مصالح ساختمانی توسط قرارگاه، ساخت سرپناه موقت در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه آغاز شده است.

آغاز ساخت سرپناه برای اسکان موقت در منطقه زلزله زده کرمانشاه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مجید جودی، مدیرکل دفتربازسازی بنیاد مسکن اظهار کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در منطقه از ماشین آلات و امکانات لجستیکی بیشتری برخوردار است و امضای تفاهم نامه با قرارگاه سازندگی، عملیات بازسازی واحدهای مسکونی شهری و روستایی در این منطقه با سرعت بیشتری دنبال می شود.

    وی با بیان اینکه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا عملیات آوار برداری، اسکان موقت و سایر اقدامات مورد نیاز زلزله زدگان از چند روز پیش آغاز کرده است، افزود: با انجام ارزیابی ها و احراز مالکیت واحدهای مسکونی پرداخت تسهیلات بانکی و کمک های بلاعوض نیز از هفته جاری به زلزله زدگان آغاز می شود.

    مدیرکل دفتربازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به ایرنا گفت: طبق مصوبه دولت تمام واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه از پرداخت هزینه های صدور پروانه ساختمانی، تهیه نقشه، نظارت و آواربرداری معاف خواهند بود تا زلزله زدگان با آرامش خاطر بیشتری به کار خود برسند.

    به گفته جودی، طبق مصوبه هیات دولت مقرر شده برای هر واحد مسکونی شهری 35 میلیون تومان تسهیلات و 6 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شود و تسهیلات هر واحد روستایی 25 میلیون تومان و 5 میلیون تومان کمک های بلاعوض خواهد بود.

    وی بیان کرد: همچنین برای تامین اسباب و اثاثیه هر واحد مسکونی 2 میلیون تومان کمک بلاعوض و 3 میلیون تومان تسهیلات بانکی پرداخت می شود و برای اسکان موقت زلزله زدگان در مناطق شهری 5 میلیون تومان کمک های بلاعوض و روستایی 3 میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

    مدیرکل دفتربازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: طبق مصوبه هیات دولت 650 میلیارد تومان تسهیلات و 280 میلیارد تومان کمک بلاعوض به خانوارهای زلزله زده کرمانشاه اختصاص یافته و پرداخت اولین مرحله این کمک ها از هفته جاری به زلزله زدگان آغاز می شود.

    براساس این گزارش، زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر شامگاه یکشنبه 21 آبان ماه سال جاری استان کرمانشاه را لرزاند. شدت این زمین لرزه به حدی بود که در اغلب استان های کشور احساس شد.

    محل وقوع استان کرمانشاه - حوالی ازگله - بوده است. این زمین لرزه در ساعت 21 و 48 دقیقه و در عمق 11 کیلومتری زمین روی داده است. کارشناسان علم زلزله شناسی اعلام کرده اند به احتمال زیاد تا 3 ماه آینده این منطقه شاهد پس لرزه های زیادی خواهد بود به طوری که تاکنون چندین پس لرزه بیش از 4.5 ریشتری در این منطقه رخ داده است.

    براساس آخرین اطلاعات اعلام شده، تاکنون در این زمین لرزه بیش از 436 نفر از هموطنان جان خود را از دست داده اند و تعداد مجروحان این حادثه دردناک به 10 هزار و 179نفر رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار