مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس سازمان بهزیستی خبر داد:

افزایش ۲ برابری مستمری مددجویان بهزیستی در مناطق زلزله زده

عصر ساختمان- رئیس سازمان بهزیستی گفت: ۱۰ میلیون تومان وام بلاعوض برای ساخت مسکن به مددجویان زلزله زده پرداخت می شود و همچنین مستمری این افراد تا پایان سال ۲ برابر می شود.

افزایش ۲ برابری مستمری مددجویان بهزیستی در مناطق زلزله زده
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از  مهر، انوشیروان محسنی بندپی در نشست خبری روز شنبه به تشریح جزئیات خدمت رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه پرداخت و گفت: 10 میلیون تومان وام بلاعوض برای مددجویان زلزله زده تعیین شده است که البته در نظر داریم با هماهنگی های صورت گرفته با بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و کمک های خیرین، خانواده هایی که دو معلول دارند، پروژه ساخت مسکن را در نظر بگیریم.

    وی افزود: طی زلزله غرب کشور، 36 نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی جان خود را از دست دادند و 800 نفر از زلزله زدگان پشت نوبت دریافت خدمات هستند که تحت پوشش قرار می گیرند.

    محسنی بندپی از دو برابر شدن مستمری مددجویان تحت پوشش در مناطق زلزله زده خبر داد و تاکید کرد: تا پایان سال مستمری این افراد را دو برابر مبلغ فعلی پرداخت می کنیم.

    رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه نایلون، والر نفتی، کانکس در حال حاضر مهمترین اقلامی هستند که زلزله زده ها به آن نیاز دارند ادامه داد: 9 کانکس برای ایجاد مهدکودک در منطقه زلزله زده احداث خواهیم کرد.

    محسنی بندپی با تأکید بر اینکه تیم های بهزیستی برای تعیین شدت معلولیت در مناطق زلزله زده حضور دارند تصریح کرد: تاکنون 118 معلول جدید به دنبال وقوع این حادثه در منطقه شناسایی شده است که 20 نفر آنان دچار قطع عضو و ضایعه نخاعی شده اند.

    به گفته وی، ارائه خدمات به مددجویان و افراد دارای معلولیت در مناطق زلزله زده، تا زمانی که این افراد مشکلشان برطرف نشده و نیاز به خدمات توانبخشی دارند ادامه پیدا می کند.

    رئیس سازمان بهزیستی همچنین در مورد کمک های جمع آوری شده برای حمایت از زلزله زدگان تأکید کرد: تاکنون 14 میلیارد و 500 میلیون تومان کمک غیرنقدی و 450 میلیون تومان نیز کمک نقدی جمع آوری شده که این کمک ها به مناطق زلزله زده ارسال شده است.

    محسنی بندپی با تأکید بر اینکه اورژانس اجتماعی از چهارشنبه گذشته کار خود را در مناطق زلزله زده آغاز کرده است گفت: به دلیل مشکلات ایجاد شده و نیاز مردم آسیب دیده، حضور اورژانس تا پایان سال در منطقه قطعی است.

    رئیس سازمان بهزیستی در تشریح عملکرد بهزیستی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه از اعزام 20 تیم فوریت‌های محب(مداخله حمایت‌های اجتماعی در بلایا) به این مناطق خبر داد و گفت: این گروه‌ها تا پایان سال 96 به صورت چرخشی در منطقه حضور خواهند داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار