مدیران خودروعصر اعتبار

مالکان می توانند از ناظران بی مسئولیت شکایت کنند

عصر ساختمان- مدیرکمیسیون های ماده صد شهرداری اصفهان گفت: اگر ناظر ساختمان به وظیفه خود در قبال نظارت بر ساخت و سازها عمل نکند مالک می تواند با مراجعه به سازمان نظام مهندسی ساختمان، از مهندس ناظر شکایت کند.

مالکان می توانند از ناظران بی مسئولیت شکایت کنند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان»به نقل از  ایمنا، غلامعلی فیض اللهی با بیان این مطلب گفت: هر ساختمان مهندس ناظر دارد و اگر ناظر به وظیفه خود خوب عمل نکرده باشد، مالک می تواند با مراجعه به سازمان نظام مهندسی ساختمان، از مهندس ناظر ساختمان خود شکایت کند.

    وی افزود: البته طبق تبصره 7 ماده صد، شهرداری هم باید گزارشی از تخلف مهندس ناظر به سازمان نظام مهندسی اعلام کند.

    مدیر کمیسیون های ماده صد شهرداری اصفهان ادامه داد: اگر معمار با فردی خصوصی قرارداد بسته و گفته باشد باید طبق نقشه ساخت و ساز انجام شود و شاهد هم داشته باشد، می تواند به دستگاههای قضایی نیز شکایت کرد.

    فیض الهی در بخش دیگر سخنان خود در خصوص تخلفات ساختمان های خارج از حریم شهر گفت: رسیدگی به تخلفات ساختمان های خارج از حریم شهر در صلاحیت کمیسیون ماده 99 است که تشکیل می شود و البته معمولاً رای بر تخریب صادر می شود.

    وی اظهارکرد: رسیدگی به اینگونه تخلفات در اختیار کمیسیون ماده صد نیست چرا که این کمیسیون صلاحیت رسیدگی به تخلفات داخل حریم و حوزه شهر را دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی