مدیران خودروعصر اعتبار

آمادگی شهرداری تهران برای حل مشکلات بحرانی حریم پایتخت

عصر ساختمان- معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران با اشاره به اینکه شهر تهران نیازمند سند حریم است و حفاظت از حریم پایتخت، تنها فرصت باقی‌مانده برای حیات تهران است، گفت: آنچه که در حریم شهر تهران در حال رخ دادن است اگر به ترتیب کنونی ادامه پیدا کند مسلما پایتخت را در آینده، دچار مشکلات جدی و بحرانی خواهد کرد.

آمادگی شهرداری تهران برای حل مشکلات بحرانی حریم پایتخت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهدی حجت معاون معماری‌و‌شهرسازی شهرداری تهران در مورد اهمیت تهیه سند حریم تهران، گفت: موضوع حریم  تهران یکی از موضوعاتی است که در مورد آن مسائل و مشکلات کلانی وجود دارد و باید در این مورد به صورت فوری به چاره‌اندیشی پرداخت. زیرا در صورت تدوام روند موجود و بدون حریم بودن این شهر، در آینده نزدیک، مشکلات جدی برای پایتخت ایجاد خواهد شد و در حال‌حاضر نیز در شرایط بحرانی به سر می‌بریم.

    معاون معماری‌و‌شهرسازی شهرداری تهران با تاکید بر این مطلب که حریم تهران تنها فرصت باقی مانده این شهر برای ارتقای کیفیت زندگی است، افزود: شهرداری تهران آمادگی لازم و کافی را دارد تا با همکاری وزارت راه و شهرسازی، فرمانداری، استانداری، نمایندگان مجلس و همچنین قوه قضاییه نسبت به فاجعه‌ای که در حریم شهر تهران در حال رخ دادن است بایستد و از ساخت و سازها و گسترش بی‌رویه و بی‌حساب حریم شهر تهران و نابودی تنها فرصت باقی مانده برای ارتقای کیفیت زندگی و حیات این شهر، ممانعت بعمل آورد.

    این مقام‌مسئول در شهرداری تهران ادامه داد: تمامی دستگاه‌های ذیربط باید نسبت به این موضوع توجه کنند و این مساله مبتلا‌به دولت، شهرداری، قوه‌قضاییه و مجلس است. تاکید دارم که همگان باید برای رفع این مساله و چاره‌اندیشی عاجل و فوری آن در کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت اقدام کنند.

    حجت تصریح کرد: آنچه که در حریم شهر تهران در حال رخ دادن است اگر به ترتیب کنونی ادامه پیدا کند مسلما پایتخت را در آینده، دچار مشکلات جدی و بحرانی خواهد کرد.

    وی با یادآوری این مطلب که قوانین و مصوباتی که برای حریم شهر تهران وجود دارد دارای نقایصی است که باید برطرف شوند، گفت: توجه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، شورای شهر، وزارت راه و شهرسازی، قوه قضاییه و دولت و در نهایت شهرداری تهران برای حل مساله سند حریم تهران ضرورت دارد و باید در این‌باره اقدامات لازم انجام شود.

    حجت خاطرنشان کرد: دولت، قوه قضاییه، مجلس و در زیرمجموعه آنها وزارت راه و شهرسازی، شهرداری تهران و استانداری‌ها و فرمانداری‌ها باید با آنچه که در حریم شهر تهران در حال وقوع است روبه‌رو شوند و راه‌حل‌های مناسب را برای آن بیابند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار