مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کمیسیون عمران مجلس:

تلاش کمیسیون عمران برای ضابطه مندکردن قانون نظام مهندسی

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون عمران مجلس، از تلاش کمیسیون متبوعش برای ضابطه مند کردن قانون نظام مهندسی با هدف افزایش کیفیت ساخت و سازها خبر داد و گفت: نظارت های مقطعی مهندسان غیرمقیم بر سازه ها یکی از عوامل ایجاد ساختمان های نوساز فرسوده است.

تلاش کمیسیون عمران برای ضابطه مندکردن قانون نظام مهندسی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، محمدرضا رضایی با اشاره به عوامل ایجاد ساختمان های نوساز غیر ایمن و سست در کشور، گفت: متاسفانه استفاده از مصالح بی کیفیت و همچنین بی توجهی به رعایت استانداردها در ساخت وسازها بیشترین تخریب ها در زمان بروز حوادثی چون زلزله را رقم می زند.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از ساختمان های نوساز فرسوده، افزود: غیر مقیم بودن مهندسان ناظر و عدم نظارت دقیق بر روند ساخت ساختمان از دیگر عواملی است که عمر سازه ها را کاهش داده است.

    وی با بیان اینکه عوامل اجرایی پروژه های عمرانی باید صلاحیت کافی داشته و از مهارت لازم برخوردار باشند، تصریح کرد: توجه بیشتر به دانش فنی کارگران و رشد مراکز فنی و حرفه ای در این راستا یکی از ملزوماتی است که می تواند به ایجاد سازه های ایمن و مستحکم در کشور کمک کند.

    نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، از تلاش کمیسیون عمران مجلس برای ضابطه مند کردن قانون نظام مهندسی با هدف افزایش کیفیت ساخت و سازها خبر داد و گفت: با مقیم شدن مهندسان ناظر و افزایش نظارت ها به طور حتم کیفیت ساخت و سازها افزایش سافته و سازه های نوساز فرسوده در کشور کاهش خواهد یافت.

    مهندسان غیر مقیم سنگ بنای ضعف کنترل ها را گذاشته اند

    رضایی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر بسیاری از مهندسان ناظری که مقیم نیستند تنها پایان هر هفته یا هر ماه نظارت از ساختمان ها را انجام می دهند که این موضوع خود به برخی مشکلات در نتیجه ضعف کنترل ها دامن می زند؛ از این رو مهندسان ناظر باید مقیم بوده و تمام مراحل ساخت سازه ها را رصد کنند.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه کمیسیون عمران مجلس با جدیت بسیار، پیگیر رشد کیفیت ساخت و سازها در کشور است، تصریح کرد: این کمیسیون با تشکیل کمیته ای تخصصی و برگزاری نشست های مستمر راهکارهای افزایش کیفیت ساخت و سازها را پیگیری می کند تا در نتیجه شاهد بروز حوادثی همچون زلزله کمترین خسارت ها به کشور وارد شود.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ارتقاء کیفی سازه ها ضرورتی انکار ناپذیر است که تعلل در آن خسارت های جبران ناپذیری را در پیش دارد؛ از این رو در این رابطه تعامل دستگاه های اجرایی باید بیش از پیش دیده شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار