مدیران خودروعصر اعتبار

مشاوران املاک باید مارکتینگ خود را مدرن کنند

عصر ساختمان- یکی از نشانه‌های بهینه نبودن مکانیسم فعلی مشاورین املاک، تعدد دفاتر مشاور املاک با فاصله نزدیک به یکدیگر در برخی خیابان‌ها و محلات شهر است، که فایل‌ها و موارد ارائه‌شده ازسوی آنها معمولاً همپوشانی زیادی با هم دارند. به بیان دیگر پس از مراجعه به یکی ازاین بنگاه ها ، اطلاعات حاشیه‌ای حاصل از بنگاه بعدی به شدت کاهش می‌یابد ،ومراجعه به آنها کمک چندانی به یافتن خانه دلخواه نمی‌کند. از طرف دیگر، تعدد بنگاه‌های نزدیک به هم خود عدم تمرکز اطلاعات مربوط به فایل‌های عرضه‌شده را به همراه دارد. آیا بازسازی معاملات مسکن به سمت معاملات اینترنتی به کارایی بازارمنجرمی شود.

مشاوران املاک باید مارکتینگ خود را مدرن کنند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، چالش های متعددی که برای جست و جوی ملک مورد نیاز متقاضیان از کانال مشاوران املاک وجود دارد، تاحدودی ناکارایی سیستم سنتی و فعلی معاملات در این بازار را نشان می دهد. این ناکارایی که به یکی از چالش‌های مهم برای هر دو طرف معامله در بازار مسکن کشور تبدیل شده و از درجه نقدشوندگی آن نیز کاسته است، عمدتاً ازمکانیسم سنتی مساله جورسازی عرضه و تقاضا در این بازارنشات می‌گیرد. ازاین‌رو، اصلاح یا طراحی ساختاری جدید درفرآیند جست‌وجو ومعاملات مسکن کشورمی‌تواند تاثیرقابل توجهی درافزایش کارایی این فرآیند داشته باشد.
    مراجعه تصادفی عرضه‌کننده به یک یا چند بنگاه به آن معناست که متقاضی نیز با مراجعه تصادفی نمی‌تواند از تمامی گزینه‌های موجود اطلاع پیدا کند. از این‌رو اگر متقاضی بخواهد با مشاهده (تقریباً) تمامی گزینه‌ها انتخاب خود را انجام دهد، محکوم به مراجعه به (تقریباً) تمامی بنگاه‌های موجود در منطقه مورد نظر ومرور چندباره بسیاری از موردهای تکراری خواهد بود، به این امید که شاید مورد جدیدی نیزدرآن میان یافت شود.
    شرح وضعیت فعلی جست‌وجووانجام معاملات املاک ومستغلات درکشور حاکی از لزوم اصلاح یا طراحی سیستم جایگزین است. این سیستم باید شفافیت اطلاعاتی را بالا ببرد، عدم تقارن اطلاعاتی را کم کند، قابل اتکا و اطمینان باشد و نیاز به بازدید حضوری را به حداقل برساند. به نظر بنده یک نهاد خصوصی با به‌کارگیری یک اپلیکیشن مناسب و جامع و پشتیبانی یک تیم تخصصی و فنی می‌تواند به این هدف تحقق بخشد.
    مختصراً می‌توان به چند مورد محدود از این ایده اشاره کرد. از آن جمله، ورود اطلاعات به این اپلیکیشن باید از طریق اپراتور مربوطه و بعد از طی فرآیند تایید اطلاعات باشد. همچنین حضور متخصصان حقوقی برای ثبت قراردادها، کارشناسان ساختمانی برای ارزیابی کیفیت زیرساخت‌ها و مشاوران مالی برای راهنمایی استفاده از منابع مختلف تامین مالی می‌تواند در موفقیت طرح نقش بسزایی داشته باشد. شروع به کار این سیستم و فراگیر شدن آن سرآغازی خواهد بود برای افزایش کارایی در معاملات بازار مسکن. گفتنی است سایت ها و اپلیکیشن هایی در این حوزه شروع به فعالیت کرده اند و تاحد قابل قبولی این سیستم سنتی را بروزرسانی کرده اند. امید است شاهد گردآوری این اطلاعات در یک سامانه مشترک باشیم تا روند جست و جوی مسکن تسریع شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار