مدیران خودروعصر اعتبار

جزئیات بازدید وزیر راه وشهرسازی از سایت مسکن مهر اسلام‌آباد؛

ساختمان‌های جدید جای بلوک‌های آسیب‌دیده ساخته می‌شود

عصر ساختمان- بازدید وزیر راه وشهرسازی در جریان سفر به استان کرمانشاه از واحدهای آسیب‌دیده سایت مسکن مهر اسلام‌آباد بازدید کرد و ضمن حضور در بین مردم این منطقه گفت: پس از بررسی و ارزیابی واحدها مشخص می‌شود که کدام یک به تعمیرات جزئی یا کلی نیاز دارند. همچنین بلوک‌های آسیب‌دیده باید برچیده و بلوک‌های جدید جای آن‌ها ساخته شود.

ساختمان‌های جدید جای بلوک‌های آسیب‌دیده ساخته می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در جریان سفر به استان کرمانشاه پس از بازدید از بیمارستان آسیب‌دیده امام خمینی (ره) اسلام‌آباد در جمع مردم زلزله‌زده سایت مسکن مهر این شهرستان حضور یافت و برای دومین بار از نزدیک در جریان اوضاع و شرایط موجود قرار گرفت.

    وی در جمع ساکنین واحدهای آسیب‌دیده و تخریب‌شده مسکن مهر اسلام‌آباد ضمن ابراز همدردی با مردم قهرمان و پهلوان اسلام‌آباد گفت: بنده به خوبی درک می‌کنم که شما در این مدت چه سختی‌هایی را متحمل شده‌اید.

    آخوندی افزود: من از زمان جنگ تحمیلی در این منطقه رفت‌و آمد داشته‌ام و به خوبی درک می‌کنم که در دوران جنگ این مردم چه سختی‌هایی را تحمل کردند اما این حادثه ناگوار زلزله که یک تقدیر الهی بود، موجب درد و رنج برای مردم این منطقه شد.

    وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اولین بازدید خود از مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بیان داشت: دفعه اول به همراه رئیس جمهوری از منطقه بازدید کردیم تا فرصتی برای تهیه برنامه بازسازی ایجاد شود و در حالی که نهادهای دیگر امداد رسانی بودند ما موظف به برنامه‌ریزی برای طرح بازسازی منطقه بودیم.

    وی خطاب به مردم شریف اسلام‌آباد و کرمانشاه اظهار کرد: دوستان عزیز مطمئن باشید که ما در کنار شما هستیم و به هیچ‌وجه شما را تنها نخواهیم گذاشت.

    این مقام مسئول در ادامه بیان داشت: تک تک واحدها را بررسی و ارزیابی خواهیم کرد تا مشخص شود که کدام واحدها نیاز به تعمیرات جزئی و کلی دارند. همچنین بلوک‌هایی که آسیب کلی دیده‌اند باید برچیده و بلوک‌های جدید جای آن‌ها ساخته شود.

    آخوندی در رابطه با وام‌های مسکن مهر خاطرنشان کرد: فعلا دستور استمحال وام‌های مسکن مهر آسیب‌دیده در زلزله به مدت 2 سال صادر شده است و به طور قطع فرصت بررسی بیشتری در هیات وزیران خواهیم داشت. البته در مدت 2 سال هیچ سودی به وام‌ها تعلق نمی‌گیرد.

    وزیر راه وشهرسازی گفت: به دلیل اینکه فشاری به مردم وارد نشود این دستور را صادر کرده‌ام  و پس از اینکه ارزیابی‌های دقیق صورت گرفت و میزان خسارات مشخص شد تصمیم دقیق و صحیح‌تری اتخاذ خواهد شد.

    وی یادآور شد: در هفته گذشته برخی واحدها ارزیابی شده است و مشخص شد که چه اقداماتی برای هر واحد انجام شود.

    عضو کابینه دولت دوازدهم خطاب به ساکنین مسکن مهر اسلام آباد بیان کرد: خوشبختانه همه واحدهای شما بیمه بودند. پس قاعدتا باید به دنبال فعال کردن بیمه برویم تا برخی از خسارات وارده را از بیمه دریافت کنیم و در اختیار شما قرار دهیم.

    آخوندی در پایان خاطرنشان کرد: برای تمام واحدها پرونده تشکیل خواهد شد و در مورد آن پرونده اقدامات صورت می‌گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی