مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کمسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران:

۲ برنامه کلیدی برای کاهش هزینه‌های شهرداری

عصر ساختمان- رئیس کمسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: سامان‌دهی نیروی انسانی و هوشمندسازی شهر تهران از جمله برنامه‌های کلیدی هستند که می‌توان به وسیله آن‌ها هزینه‌ها را کاهش داد.

۲ برنامه کلیدی برای کاهش هزینه‌های شهرداری
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، مرتضی الویری در برنامه تهران 20 گفت: چابک سازی یکی از اصولی است که در سیستم مدیریت یکپارچه شهری مد نظر است و به این موضوع در قانون اساسی توجه شده است.    در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی که هرسال مردم نذورات خود را ارائه می کنند، هیچ صحبتی از اختلاس مالی مطرح نیست. اما اگر اجرای این مراسم دولتی شود، فاجعه رخ خواهد داد، در آن صورت سازمان بازرسی کل کشور باید برای کشف تخلفات به این مراسم ورود کند. تا زمانی که نگرش تمرکز گرا و دولت مدارانه وجود دارد به سمت چابک سازی و کاهش هزینه ها پیش نخواهیم رفت.

    وی ادامه داد: یکی از معضلات شهرداری تهران، بدهی های گسترده است. طبق آمار تا آخر مهرماه امسال، شهرداری تهران نزدیک ١٩ هزار میلیارد تومان به سیستم بانکی کشور و ٧ هزار میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است، تقریبا رقمی نزدیک به دو برابر بودجه ای که دریافت می کند.

    الویری با تاکید بر لزوم ساماندهی نیروی انسانی در شهرداری تهران گفت : در مقطعی که من به عنوان شهردار تهران فعالیت می کردم به طور کل ٢٥ هزار نفر کارمند مشغول به کار بودند و بعد از گذشت چند سال این رقم دو و نیم برابر شد.

    به گفته وی سامان دهی نیروی انسانی و هوشمند سازی شهر تهران از جمله برنامه های کلیدی هستند که می توان به وسیله آن  ها هزینه ها را کاهش داد و اقدامات موثری در حال انجام است ...

    این عضو شورای شهر تهران در خصوص استفاده از سرمایه گذاران بخش خصوصی گفت : در صدد هستیم تا سرمایه گذاران خارجی را برای اجرای بخشی از پروژه ها به شیوه های مختلف مشارکت دهیم. در کمیته اقتصادی اقدامات و راهکارهایی برای ایجاد درآمد پایدار فراهم کرده ایم

    الویری همچنین در خصوص  تامین انرژی از زباله، گفت : این موضوع تجربه ای است که در دنیا انجام شده است و ما هم می توانیم آن را اجرایی کنیم. در دنیا از زباله به عنوان طلای کثیف یاد می کنند، در ایران باید فرهنگ سازی کنیم تا مردم زباله ها را از مبدا تفکیک کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو