مدیران خودروعصر اعتبار

نمره ناپلئونی هوای تهران

عصر ساختمان- یازدهمین روز «پاک» در تهران، صبح روز گذشته تحت تاثیر سه روز ناپایداری جوی همراه با بارش در برخی نقاط پایتخت رقم خورد.

نمره ناپلئونی هوای تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد، پایتخت‌نشینان پس از فروردین امسال و تا پیش از فرارسیدن پاییز حتی یک روز هم هوای پاک تنفس نکرده بودند تا اینکه 9 مهرماه همزمان با روز عاشورا تحت تاثیر تعطیلی چهار روز پیاپی در پایتخت و خروج عده‌ای از شهروندان از شهر به قصد سفر، شاخص کیفیت هوا بار دیگر به زیر 51 واحد کاهش یافت و هوا در پایتخت «پاک» شد. تنزل شاخص کیفیت هوا به زیر 51 واحد که بهترین وضعیت ممکن را به لحاظ کاهش آلاینده‌ها در شهر رقم می‌زند، برای دومین نوبت پاییزی، روز گذشته ثبت شد. به این ترتیب شاخص کیفیت هوای تهران در 24 ساعت منتهی به 11 صبح روز جمعه سوم آذرماه به‌صورت ناپلئونی هوای پاک را برای تهرانی‌ها به ارمغان آورد و روی ایستگاه 49 واحد ایستاد.

    با پاک شدن آسمان تهران از آلاینده‌ها در روز گذشته، شمار روزهای پاک سپری شده از ابتدای امسال تاکنون به 4 درصد رسید به‌طوری که فقط 11 روز از 249 روز گذشته از تقویم سال 96، شاخص تا 50 واحد بوده و غلظت آلاینده‌ها به بیش از میزان استاندارد سنجش هوای پاک نرسیده است.

    این روز پاک در تهران پس از سپری شدن آلوده‌ترین آبان دست‌کم دو دهه گذشته طی هفته‌های اخیر، به منزله تنفسی برای تهرانی‌ها پیش از ورود به دوره جدی‌تر آلودگی هوا همزمان با سردتر شدن هوا و شکل‌گیری پدیده اینورژن که عموما از نیمه آذر آغاز می‌شود و تا نیمه دی ادامه دارد، تلقی می‌شود. پیش‌بینی می‌شود از امروز با توجه به افزایش سفرهای درون‌شهری تحت تاثیر آغاز ایام کاری هفته، شاخص کیفیت هوا عدد بیشتری را نشان دهد و از 50 واحد فراتر رود. هر چند تنزل به وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس با شاخص بیش از 100 واحد بعید است؛ چراکه از یکسو وزش باد و ناپایداری جوی هنوز متوقف نشده و از سوی دیگر برخی شهروندان به دلیل تعطیلی دوشنبه ممکن است از شهر خارج شده باشند و این موضوع موجب کاهش تردد خودروها به‌عنوان عامل اصلی انتشار آلاینده‌های هوای تهران خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی