مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران اعلام کرد

پرداخت تسهیلات نوسازی روستاهای قصرشیرین از امروز

عصر ساختمان- مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران با بیان اینکه از روز شنبه پرداخت تسهیلات نوسازی روستاهای قصرشیرین آغاز می شود گفت: تمام مراحل ساخت و ساز تحت نظارت کارشناسان بنیاد مسکن یا مهندسین دارای پروانه نظام مهندسی خواهد بود و نهایت دقت را خواهیم داشت.

پرداخت تسهیلات نوسازی روستاهای قصرشیرین از امروز
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، نصراله دهقانی اظهار کرد: ما از شنبه آمادگی داریم کسانی که پرونده شان کامل می شود و قرار است بازسازی شان را شروع کنند برای دریافت بخشی از تسهیلاتشان به بانک معرفی کنیم و از همان روز بخشی از کمکهای بلاعوض هم پرداخت می‌شود.

    وی افزود: تفاوت این بازسازی با موارد قبلی این است که در کوتاه‌ترین زمان هم تسهیلات بانکی را دولت 100 درصد تامین کرده و هم کمک بلاعوض کامل پرداخت شده است. به ما هم اعلام کردند در قصر شیرین هیچ محدودیتی ندارید و از شنبه صبح تمام کسانی که مراجعه می کنند هم تسهیلات را و هم کمک بلاعوض را دریافت خواهند کرد.

    مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران درباره ایمنی واحدهایی که قرار است نوسازی شوند گفت: بازسازی و بهسازی با نظارت کامل کارشناسان انجام می شود. مردم این اطمینان را داشته باشند که هیچ بتنی ریخته نخواهد شد مگر اینکه کنترل کیفیت شود و هیچ مصالحی بدون کنترل کیفیت استفاده نخواهد شد. تمام مراحل ساختمان تحت نظارت کارشناسان بنیاد مسکن یا مهندسین دارای پروانه نظام مهندسی خواهد بود.

    وی تاکید کرد: در تمام جلسات به بحث استحکام بناها تاکید شده است و یقینا ما نهایت دقت را در نظارت و کنترل مراحل ساخت خواهیم داشت. در مورد واحدهایی هم که نیاز به تعمیر و بازسازی دارد سعی می کنیم مشاور خوبی برای مردم باشیم تا در مراحل بازسازی هم کیفیت رعایت شود.

    دهقانی با اشاره به انتخاب بنیاد مسکن استان تهران برای بازسازی شهرستان قصرشیرین گفت: بر اساس تقسیم بندی که صورت گرفت روز جمعه هفته قبل بنیاد مسکن استان تهران برای بازسازی شهرستان قصرشیرین انتخاب شد که بلافاصله به سمت این شهرستان حرکت کردیم و عملا از دوشنبه در منطقه مستقر بودیم.

    وی ادامه داد: زمانی که حادثه ای اتفاق می افتد تمام آمارها و خسارات اولیه که اعلام می شود معمولا از روی حدس و گمان است و قطعی نیست. بنابراین تیم فنی ما از سه شنبه کار آواربرداری و برآورد خسارت را از تک تک واحدها شروع کردند. اولویت اول ما هم روستاها بود؛ چرا که روستاها خسارت بیشتری دیدند.

    مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران تصریح کرد: روستاهایی که در قصر شیرین تحت تاثیر زلزله قرار گرفتند 26 پارچه است که از این تعداد حدود 70 درصد شامل خسارت شدند و بقیه خسارتشان بسیار جزئی است.

    به گفته دهقانی، پیش بینی نزدیک به یقین ما از مجموع واحدهای روستایی شهرستان قصرشیرین این است که حدود 900 واحد مسکونی خسارت دیده‌اند که این خسارتها بین 40 تا 100 درصد است. حدود 300 واحد از این تعداد خسارت 100 درصد دیده‌اند که رقمی بالغ بر 30 درصد را شامل می‌شود. بقیه شامل بازسازی می‌شود که هم اکنون بخش عمده ای از آنها قابل سکونت است.

    وی با بیان اینکه از صبح شنبه برآورد خسارت در شهر را آغاز می‌کنیم گفت: پیش بینی می کنیم در شهر حدود 2500 واحد دچار خسارت است که امیدواریم واحدهای 100 درصد تخریبی بسیار کم باشد. ظاهر قضیه هم این را تایید می‌کند. حدود 5000 واحد در شهر وجود دارد که یک هفته زمان می برد تا بتوانیم قطعی بگوییم چه میزان خسارت دیده‌اند.

    مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران تصریح کرد: در کنار این موضوع، تجهیز کارگاه و آواربرداری از شنبه آغاز می شود. تعدادی ماشین آلات از تهران اعزام شده و کسری ها هم قرار است از استانهای همجوار بیاید یا از بخش خصوصی استفاده کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو